Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na stoppen pil

10-07-2018 13:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Vandaag precies 2 maanden geleden heb ik mijn laatste pil genomen. Een paar dagen daarna werd ik ongesteld. Na die menstruatie heb ik wel een aantal keren wat bloed verloren, maar dit was bruin. Een menstruatie met helder rood bloed heb ik nog niet gehad.
Afgelopen dagen merk ik dat ik gevoelige tepels kreeg en pijn in onderrug. Vanochtend ineens hele hevige buikpijn,
maar nog steeds niet ongesteld en we zijn nu 8 weken verder na het stoppen met de pil.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoop dat de menstruatie bij mij nu snel op gang komt..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met de prikpil, de laatste was 18 januari en moet nog steeds ongesteld worden. Ik weet dat het met de orale pil meestal sneller gaat, mijn huisarts maakt zich in ieder geval nog geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd 1 maand later alweer netjes ongesteld, dus ik had geluk. Al is het in het 1e jaar wel 2 keer voorgekomen dat ik een maandje oversloeg, en soms liet de menstruatie een weekje langer op zich wachten. Nu ben ik 1,5 jaar verder sinds ik gestopt ben met de pil en mijn menstruatie is nu elke maand netjes op tijd.

Máár, er zijn natuurlijk ook vrouwen die na 1 jaar nog niet ongesteld zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik ook geduld hebben..
Ik ben gestopt omdat wij graag zwanger willen worden. Maar ik lees overal dat je na het stoppen met de pil beter eerst je eerste menstruatie af kan wachten.
Zoals ik al aangaf heb ik wel wat bloed verloren, maar dat was geen helder rood bloed waardoor ik twijfel of ik al wel ongesteld ben geworden.
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat je al zwanger bent?
Je symptomen kunnen wijzen op een eisprong. Als dat zo is, dan zal je over ongeveer twee weken ongesteld worden.

Ik werd na een maand weer ongesteld, anderen pas na een half jaar. Helaas moet je voorlopig gewoon geduld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.. ik ben gisteren ongesteld geworden!
Ik schrok er alleen wel van dat het zo hevig was! Is dat bij jullie ook zo geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven