Gezondheid alle pijlers

Hulp gevraagd VOG..

11-07-2018 15:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva's

Ik zit al een tijd heel erg met iets en ik heb er slapeloze nachten van..

Vanaf september ga ik de opleiding pedagogisch medewerker kinderopvang studeren en daarvoor heb ik natuurlijk een VOG nodig.

Nu heb ik op mijn 17ejaar (nu 21) een hele domme fout gemaakt.
Ik heb een winkeldiefstal gepleegd.. hiervoor ben ik natuurlijk gestraft.
Ik heb een opdracht voot halt moeten doen en die heb in natuurlijk gedaan en daaroor heb ik geen strafblad gekregen gelukkig. Ik heb er toen der tijd heel erg van geleerd en heb nooit meer zo iets doms gedaan.
Nu 3 jaar en 10 maanden geleden.

Nu heb ik 3maanden geleden een ongelukje gehad met een fietser die met 20 km per uur aan kwam fietsen (van een helling af) die door mijn fout tegen mijn auto aan kwam..

Ik heb zelf 112 gebeld toen en heb goed contact met de dame.
Ik ben langs geweest met een bosje bloemen, later hebben we ook nog een kopje thee gedronken samen.
Ze is er goed vanafgekomen gelukkig.

Maar ook dit was mijn fout en ik deed dit natuurlijk nirt express maat het js wel gebeurd..

Maar nu het gene waar ik juist heel erg mee zit.. ik ben namelijk heel erg bang dat ik de VOG niet ga krijgen door dit.

Ik wil graag jullie gedachten en mening hier over horen, denken jullie dat ik de VOG krijg?

Alvast bedankt!

Ik zie nu dat dit in de verkeerde groep zit sorry..
anoniem_372742 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 15:42
Reden: Foutje
2.02% gewijzigd
Ik kan me herinneren dat er al een keertje zo een onderwerp is geweest op dit forum en de meningen waren toen erg verdeeld.
In ieder geval gewoon aanvragen en dan kom je er achter.
naar mijn idee krijg je gewoon je VOG, het ongeluk heeft er zeker niets mee te maken en die winkeldiefstal dacht ik ook van niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk van wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je een Halt straf hebt gehad, krijg je de VOG gewoon, en dat ongeluk heeft er niks mee te maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
U krijgt een VOG als uit het onderzoek blijkt dat u geen strafbare feiten op uw naam heeft staan. Is er wel sprake van strafbare feiten, dan beoordeelt Justis of deze relevant zijn voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd. Voor een leraar zijn bijvoorbeeld andere strafbare feiten van belang dan voor de functie van accountant. Zijn de gevonden strafbare feiten relevant voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd en vallen ze binnen de terugkijktermijn, dan krijgt u geen VOG.

Bij het onderzoek raadpleegt Justis het Justitieel Documentatie systeem. In dit register staan gegevens over de afwikkeling van strafbare feiten; van veroordelingen tot niet vervolgde zaken en transacties. Daarnaast kan Justis politieregistergegevens bij het onderzoek betrekken en inlichtingen inwinnen bij het Openbaar Ministerie en de reclassering. De gegevens worden in samenhang gewogen en beoordeeld.
https://www.justis.nl/producten/vog/faq ... n-vog.aspx
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-07-2018 15:46
Als je een Halt straf hebt gehad, krijg je de VOG gewoon, en dat ongeluk heeft er niks mee te maken.
Volgens mij klopt dit wel. Lijkt me stug dat je die VOG niet krijgt to.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Een verkeersongeluk is volkomen irrelevant voor je VOG. Geen zorgen maken.
Je VOG heeft betrekking op een bepaalde functie. Al heb je inder invloed gereden, zolang je geen politieagent, taxichauffeur of een bus wil gaan besturen telt dat zelfs niet mee voor jouw functie. Zaken als minderjarige gepleegd worden NOOIT meegerekend bij een VOG.

Had je nu een zedendelict met veroordeling op je naam staan had je GEEN VOG gekregen want relevant voor de functie. Kortom, ga lekker slapen, jij krijgt gewoon die VOG. Een ongeluk is GEEN strafbaar feit en irrelevant voor jouw type VOG zelfs niet als je die aanrijding onder invloed had gemaakt. Je hoeft je dus totaal geen zorgen te maken.
Jij krijgt gewoon een VOG 😊👍🏼
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Super bedankt voor jullie reactie,ik ben echt gerust gesteld!

Dit helpt echt super!!
Fijn Joline! :)
Alle reacties Link kopieren
Ben je veroordeeld voor die aanrijding? Zo ja, dan kan dat een issue zijn. Zo nee, dan staat die niet in het systeem.

Het eerdere akkefietje is afgedaan met HALT, en anders was het waarschijnlijk op je 18e geschrapt. En dan nog: vroeger mocht je niets op je kerfstok hebben. Tegenwoordig wordt gekeken naar wat je gedaan hebt en of dat een probleem vormt met het doel van de VOG.
Stampertje12 schreef:
11-07-2018 20:42
Ben je veroordeeld voor die aanrijding? Zo ja, dan kan dat een issue zijn. Zo nee, dan staat die niet in het systeem.

Het eerdere akkefietje is afgedaan met HALT, en anders was het waarschijnlijk op je 18e geschrapt. En dan nog: vroeger mocht je niets op je kerfstok hebben. Tegenwoordig wordt gekeken naar wat je gedaan hebt en of dat een probleem vormt met het doel van de VOG.
Al was ze wel veroordeeld voor die aanrijding; als de werkgever geen VOG aanvraagt met de sectie 'verkeer' dan is dat helemaal niet relevant.
-Darkside- schreef:
11-07-2018 20:48
Al was ze wel veroordeeld voor die aanrijding; als de werkgever geen VOG aanvraagt met de sectie 'verkeer' dan is dat helemaal niet relevant.
werknemer vraagt VOG aan, niet de werkgever.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
11-07-2018 21:31
werknemer vraagt VOG aan, niet de werkgever.
Ja, maar de werkgever moet de categorieën aankruisen waarvoor de VOG wordt aangevraagd.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog helemaal niks van de politie gehoord helaas.

Bij het ongeluk heb ik ze wel gesproken,
En de volgendedag heb ik ze opgebeld om in contact te komen met de dame.

Ik hoop dat ik gauw bericht krijg van ze dat weet waar ik aan toe ben of wat voor straf ik er voor krijg
Als het al tot een straf gaat komen zal het maximaal een boete zijn voor het niet voorrang verlenen.
3 maanden later en nog niets gehoord lijkt het mij stug dat je alsnog een boete gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Maak je geen zorgen die VOG krijg je gewoon hoor.
Ten eerste heb je door bureau halt geen strafblad dus staat er nergens iets over jou.
Dat ongeluk heeft niets met een VOG te maken!

Gewoon aanvragen 😎
ouwewijsneus schreef:
11-07-2018 21:31
werknemer vraagt VOG aan, niet de werkgever.
Pfffft. De werkgever moet de aanvraag klaarzetten en dan kan jij hem als toekomstig werknemer pas betalen.
De wg wil dat ding per se, dus in mijn ogen vraagt de wg het dus aan.
Maar lekker belangrijk zeg dat je daar over moet zeiken. Lekker inhoudelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ah oke! Bedankt weer voor het meedenken! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven