Gezondheid alle pijlers

Rugpijn

13-07-2018 11:10 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds ongeveer een maand of 2 heb ik rugpijn links onderin mijn rug. Ik kan geen exacte plek aanwijzen en het lijkt het ene moment minder dan het andere. Soms lijkt het een half uur helemaal weg en dan zit het er weer. Ik kan nou ook niet echt zeggen dat het pijn is. Meer een dof zeurend gevoel. Op de zijkant lijkt het erg gespannen. Dit voel ik vooral als ik voorover buk. Soms ook als ik buk het gevoel dat er een klein stroomstootje wordt afgegeven, ofzo. Moeilijk te beschrijven.

Ik heb een vetbult van ongv 4 cm aan die kant zitten en ongeveer een maand geleden voelde ik daar bij toeval nog een soort van verdikking zitten. Een beetje hobbelig allemaal aan die kant. De huisarts even laten voelen en hij voelde ook een verdikking maar dit voelde gewoon regelmatig aan. Op mijn verzoek toch een echo laten maken maar daar was niets op te zien, dus niet anders dan het andere weefsel. Dit kan duiden op ook een vetbult omdat die niet altijd te zien schijnen te zijn, of dus gewoon normaal weefsel. Mijn chiropractor dacht wel aan een vetbult.

Sinds 1.5 maand loop ik dus ook bij de chiro. In eerste instantie voor de pijn die ik al langere tijd rechts boven bjj nek/schoudergebied had. Hier dacht hij aan het TOS syndroom omdat ik wanneer de pijn daar op kwam zetten (na een lange drukke dag meestal), ik ook uitstraling had in arm en hand. Dit is overigens wel zo goed als verholpen. 'S morgens voelt het soms nog wat pijnlijk aan maar dat is al snel weer weg. Af en toe komt het eind vd dag nog eens opzetten.

Ook heb ik last van de spieren in mijn bovenbil links en een dag pijnscheuten gehad in de zijkant van de heup. Ik heb voor onderrug en bil nu 2 behandelingen bij de chiro gehad maar merk nog geen verschil.

Klinken deze klachten iemand bekend? Of iemand goede oefeningen? Ik vind vooral het gevoel in onderrug vervelend. Het is dus echt geen pijn maar gewoon een zeurend dof gevoel. Alsof je je bewust wordt van je rug.

Overigens ook al 2 maanden brijerige ontlaating, op en af links onderin de buik boven blaas zeurend stekerig gevoel. Hiervoor staat nu ontlasting op kweek om te testen op darmparasieten.

Veel stress gehad en veel gepieker. Eigenlijk al sinds december jl.

Zo...heel verhaal. Ik ben benieuwd of iemand deze symptomen kan delen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds drie weken dezelfde symptomen. Pijn achter boven mijn heupbot ( rug) en steken in Mn heup aan de zijkant. En pijn in Mn lies.

Ik kan mijn bovenbeen ook niet naar mijn buik bewegen, dan doet het pijn.

Volgens de fysio komt het uit Mn heup.
En gaat het met rust over. Ik ben benieuwd, want rust is erg lastig met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
13-07-2018 11:28
Ik heb sinds drie weken dezelfde symptomen. Pijn achter boven mijn heupbot ( rug) en steken in Mn heup aan de zijkant. En pijn in Mn lies.

Ik kan mijn bovenbeen ook niet naar mijn buik bewegen, dan doet het pijn.

Volgens de fysio komt het uit Mn heup.
En gaat het met rust over. Ik ben benieuwd, want rust is erg lastig met kinderen.
Pijn in mn lies had ik ook, maae dat heeft maar 2 dagen geduurd. Zit het er bij jou constant? Ik heb er als ik lig helemaal geen last van en als ik wakker wordt ook niet maar dan na 10 min ongeveer zit het er weer. Hier idd ook een kleintje van 3 dus rust zit er niet in, haha
Alle reacties Link kopieren
Bullun schreef:
13-07-2018 11:35
Pijn in mn lies had ik ook, maae dat heeft maar 2 dagen geduurd. Zit het er bij jou constant? Ik heb er als ik lig helemaal geen last van en als ik wakker wordt ook niet maar dan na 10 min ongeveer zit het er weer. Hier idd ook een kleintje van 3 dus rust zit er niet in, haha
Ja precies hetzelfde.

Alleen vannacht wel last met liggen, dat is de eerste keer. Maar ik heb gister rek en strek oefeningen gedaan door de pijn heen, dat leek mij toen verstandig :mrgreen:

Google verteld mij dat het mijn slijmbeurs kan zijn of mijn pees. De klachten lijken er verdacht veel op.

iliopsoas syndroom.

De fysio maakt zich in elk geval geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Google verteld mij ook heel veel andere dingen. Om gek van te worden soms!

Mijn chiro maakt zich ook geen zorgen maar wel vervelend dat ik na 2 behandelingen niet echt verbetering lijk te voelen. Misschien gewoon ongeduldig..

Maar bij mij doet het dus niet echt pijn. Het zeurt gewoon en het zit er. Een dof gevoel.

Wat voor oefeningen doe je, en waar dan specifiek op gericht?
Alle reacties Link kopieren
Bullun schreef:
13-07-2018 12:37
Google verteld mij ook heel veel andere dingen. Om gek van te worden soms!

Mijn chiro maakt zich ook geen zorgen maar wel vervelend dat ik na 2 behandelingen niet echt verbetering lijk te voelen. Misschien gewoon ongeduldig..

Maar bij mij doet het dus niet echt pijn. Het zeurt gewoon en het zit er. Een dof gevoel.

Wat voor oefeningen doe je, en waar dan specifiek op gericht?
Ben je bang voor kanker?
Want als ik Google zijn dat vaak de eerste hits, zelfs voor een simpele pijn tussen mijn schouders als ik lig. ( maar dit is ook gewoon een spier)

Ik heb soms wel echt pijnscheuten.
Als ik Mn been net een beetje verkeerd draai, voor de rest is het ook gewoon een zeurend gevoel.

Ik kreeg hele simpele oefeningen mee, over een streep lopen.en Mn voeten rustig 1 voor 1 neerzetten.

Maar zelf heb ik gister gerekt op de plekken waar het pijn doet en dat was denk ik niet verstandig, nu doet Mn hele onderrug pijn in Mn heupgebied. ( gewoon een vervelend gevoel bedoel ik dan)
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
13-07-2018 12:44
Ben je bang voor kanker?
Want als ik Google zijn dat vaak de eerste hits, zelfs voor een simpele pijn tussen mijn schouders als ik lig. ( maar dit is ook gewoon een spier)

Ik heb soms wel echt pijnscheuten.
Als ik Mn been net een beetje verkeerd draai, voor de rest is het ook gewoon een zeurend gevoel.

Ik kreeg hele simpele oefeningen mee, over een streep lopen.en Mn voeten rustig 1 voor 1 neerzetten.

Maar zelf heb ik gister gerekt op de plekken waar het pijn doet en dat was denk ik niet verstandig, nu doet Mn hele onderrug pijn in Mn heupgebied. ( gewoon een vervelend gevoel bedoel ik dan)
Dat is idd waar je het eerste op uitkomt. Zelfs als je zoekt op kiespijn.
Vervelend he? Vooral met kids om je heen en je niet zo makkelijk even je rust kunt nemen.

Ik twijfel toch om ipv chiro als de volgende behandeling hier nier voor helpt, weer eens een fysio of manueel therapeut op te zoeken.
Je kan vragen of ze eens een foto willen maken?
Verwijzing vragen of vragen of de fysio een echo wil maken. Bij de meeste praktijken is er tegenwoordig wel een mogelijkheid toe. Kunnen ze zien of er een slijmbeursontsteking zit of dat het vetbultje groot is en ergens op drukt ect.
Alle reacties Link kopieren
Bullun schreef:
13-07-2018 16:03
Dat is idd waar je het eerste op uitkomt. Zelfs als je zoekt op kiespijn.
Vervelend he? Vooral met kids om je heen en je niet zo makkelijk even je rust kunt nemen.

Ik twijfel toch om ipv chiro als de volgende behandeling hier nier voor helpt, weer eens een fysio of manueel therapeut op te zoeken.
Ja, als ik Google moet geloven heb ik de laatste tijd lymfeklierkanker gehad, een spinale tumor, een buikvliestumor , bekken tumor en keelkanker, maagkanker.

:facepalm:

Nu ga ik maar gewoon braaf naar de huisarts ipv dat ik Google.

Mijn vriendin zei laatst ook al dat ze het idee heeft dat ze terminaal is als ze haar symptomen in Google intypt.

Niet meer doen dus en gewoon naar de huisarts gaan!!

Desalniettemin zijn de klachten wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, klinkt heel bekend. Heb ik hier meer gehoord. Rugpijn, bilpijn; misschien je M. Piriformis?

Ik denk dat ik ook weleens pijn heb gehad in de piriformis. En zenuwpijnen. En rugpijn dreigde enkele weken geleden toen ik onhandig spullen moest optillen en verplaatsen. Dat voelde al zo toen ik bezig was. Maar het is weer overgegaan voordat ik een jongetje werd. :)

Niet dat ik jouw klachten licht neem omdat ze bij mij niet zo ernstig waren. Blijf medische attentie zoeken zolang het niet overgaat. Sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heel veel mensen hebben rugklachten zoals jij die beschrijft. Gaat vanzelf over blijf in beweging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven