Gezondheid alle pijlers

terugkerende grieperigheid

13-07-2018 20:01 16 berichten
Hoi,

Sinds begin dit jaar ben ik aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Het begon met een kinderziekte die lang door sluimeren, daarna de griep die toen heerste en sindsdien voel ik me eigenlijk nog altijd "grieperig". Ik ben enorm moe, heb veel spierpijn/krampen, heb de afgelopen maanden met periodes koorts gehad en last van overgeven en diarree.

Huisarts heeft mij in de tussentijd doorverwezen naar een internist en daar heb ik verschillende onderzoeken ondergaan waar niets uit gekomen is. Ik ben terugverwezen naar de huisarts, die mij nu naar een psycholoog verwijst om met mijn pijnklachten om te leren gaan. Hoewel ik daar natuurlijk voor open sta, vraag ik mij af of er niets over het hoofd gezien wordt. Het belemmert mij behoorlijk in mijn dagelijks leven.

Is dit een herkenbaar verhaal voor iemand? Heeft iemand dezelfde klachten of ervaring hiermee? Tips? Tricks? :-)
Alle reacties Link kopieren
Welke kinderziekte heb je gehad?

Ik weet wel dat de griep die heerste heel hevig was bij sommige mensen. Twee vrienden van mij zijn nooit ziek en waren twee maanden geveld door de griep.

Ik ben deze hele winter ook kwakkelt doorgekomen. Steeds verkouden / buikgriep / verkouden / buikgriep / verkouden een weekje niets en dan begon het weer.

Nu was iedereeen eindelijk weer op de been en nu heerst er weer wat op de school van mijn kinderen.
Bedankt voor je bericht, Ostara.!

Ik heb de hand-mond-voet ziekte gehad, in een best wel extreme vorm volgens de huisarts want mn handen en voeten lagen op een gegeven moment helemaal open.

Ergens wel fijn om te lezen dat je ook zo gekwakkeld hebt (niet fijn voor jou natuurlijk), dat het toch in de lucht hing allemaal. Begin dit jaar is mijn zoontje ook begonnen op school, dus misschien dat ik daar vandaan extra virussen oppik? Al zou ik daar als (normaal gesproken gezonde) volwassene wel tegen moeten kunnen, lijkt me.
anoniem_64af8981d9da0 wijzigde dit bericht op 13-07-2018 20:42
54.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig yara. Laat je aub niet afschepen om naar een psycholoog te gaan. Na een heftige infectie waarbij ik aan een antibioticainfuus in het ziekenhuis eindigde bleef ik ook maar kwakkelen, alles pikte ik op maar verwerkte ook nog eens 3 antibioticakuren in een half jaar tijd omdat ik steeds verschillende infecties had. Waar ik normaal 1x in 5 jaar een blaasontsteking of keelontsteking heb nu dus ineens veel vaker. Ik wijtte het aan een uitgeput lichaam of iets dat sluimerde. Mijn huisarts noemde het pech en idd wilde ook dat ik maar eens ging praten met iemand. Pissig werd ik want verdomme die infecties zijn echt! Kijk bij hyperventilatie, slapeloosheid ofzo dan kan psychische hulp vast helpen maar dit sloopte me! Ik besloot me een maand ziek te melden op werk. Nam raw voedingssupplementen en probiotica en sliep elke keer als ik me moe voelde. Kortom voor mijn gevoel ging ik nu eindelijk uitzieken. Sindsdien in 1 jaar nog maar 1x ziek geweest. Verder sportte ik op laag niveau dus wat rustige yoga, wandelen of rondje fietsen maar verder gaf ik mijn lijf rust die maand. Ik geloof echt dat het voor die ommekeer heeft gezorgd waarbij mijn lijf weer echt beter werd.

Misschien is het wat voor je, verder hoop ik dat je je gauw beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Van echte influenza kun je lang “ziek” blijven. Ik heb het ook gehad begin dit jaar en ben ook nog altijd niet fit. Het is echt een aanslag op je lijf en gestel, en je weerstand gaat volledig onderuit. Bij mij spelen er ook nog andere klachten, maar dat was bij jou ook zo door de kinderziekte. Kortom, het kan echt zijn dat je gewoon nog altijd herstellende bent, zeker ook als de internist ook niets gevonden heeft.
Bedankt voor je reactie, Familiemens! Heftige infectie heb je meegemaakt, zeg! Begrijp ik goed dat je al die tijd gewoon door bent blijven werken, waar het ging? Herkenbaar dat je pissig was dat je met iemand moest gaan praten, ik begrijp het ook nog niet helemaal. Voor mijn gevoel is het iets puur lichamelijks en loopt alles verder prima. Behalve dan dat ik nu stilsta, m'n dagen nauwelijks doorkom, al maanden niet kan werken en de zorg voor mijn zoontje grotendeels aan anderen moet overlaten. Dat frustreert wel. Kan je iets meer vertellen over de raw voedingssupplementen en probiotica?
Dankjewel voor je reactie, Nummer*Zoveel! Geruststelling dat het ook gewoon de nasleep kan zijn van alles, al mag dat wel klaar zijn heel binnenkort. :-) Waaraan merk jij dat je nog niet fit bent?
Alle reacties Link kopieren
yara00 schreef:
13-07-2018 20:48
Bedankt voor je reactie, Familiemens! Heftige infectie heb je meegemaakt, zeg! Begrijp ik goed dat je al die tijd gewoon door bent blijven werken, waar het ging? Herkenbaar dat je pissig was dat je met iemand moest gaan praten, ik begrijp het ook nog niet helemaal. Voor mijn gevoel is het iets puur lichamelijks en loopt alles verder prima. Behalve dan dat ik nu stilsta, m'n dagen nauwelijks doorkom, al maanden niet kan werken en de zorg voor mijn zoontje grotendeels aan anderen moet overlaten. Dat frustreert wel. Kan je iets meer vertellen over de raw voedingssupplementen en probiotica?
Jep. Zodra ik weer koortsvrij en van de antibiotica af was (ziekenhuisopname duurde maar 48 uur, toen knapte ik snel op en kreeg medicijnen mee naar huis) weer aan het werk en sociale dingen ondernemen. Tuurlijk vond ik het ook heftig. De pijn, de bijwerkingen, ziek voelen. Al met al duurde het ruim twee weken. Maar ja wilde gewoon weer verder!

Die raw voedingssupplementen en probiotica komen bij de tuinen vandaan (holland en barrett). Heb daar mijn hele verhaal gedaan en kwam een dame met ervaring mij helpen. Ik heb nog alternatieve geneeskunde overwogen maar niet gedaan. Past toch niet bij me. Uiteindelijk hielp die maand rust waarbij de focus volledig lag op mijn lijf. Ik lees nu dat je een zoontje hebt dus dat is extra pittig. Ik heb geen kinderen. Maar leer vooral je grenzen aangeven, ook al is je omgeving teleurgesteld. Kies voor een wandelingetje met je zoon, kop thee met een vriendin maar sla drukke feestjes en festivals over. Vraag om hulp. Regel een paar uurtjes oppas zodat je een massage kunt nemen of even een sauna bezoeken.

Een oude huisarts zei ooit: slaap is het beste medicijn
Dankjewel voor je toelichting! Morgen dan toch maar even naar Holland&Barrett voor wat informatie :-) Opzich staat de afgelopen periode wel in het teken van mezelf, meer dan ik gewend ben in ieder geval. Het irriteert alleen zo, ik voel me onbegrepen, ook door mezelf. Kom op, je bent jong en je oma van 90 loopt bij wijze van nog soepeler. En de muren van thuis komen ook wel een beetje op me af. Maar goed, morgen een uitje naar de Tuinen! :-)
Alle reacties Link kopieren
yara00 schreef:
13-07-2018 20:51
Dankjewel voor je reactie, Nummer*Zoveel! Geruststelling dat het ook gewoon de nasleep kan zijn van alles, al mag dat wel klaar zijn heel binnenkort. :-) Waaraan merk jij dat je nog niet fit bent?
Weinig zin om dingen te ondernemen, snel moe na de minste inspanning, slecht slapen, en continue last van allerlei pijnen en verkoudheden.
Alle reacties Link kopieren
yara00 schreef:
13-07-2018 20:09
Bedankt voor je bericht, Ostara.!

Ik heb de hand-mond-voet ziekte gehad, in een best wel extreme vorm volgens de huisarts want mn handen en voeten lagen op een gegeven moment helemaal open.

Ergens wel fijn om te lezen dat je ook zo gekwakkeld hebt (niet fijn voor jou natuurlijk), dat het toch in de lucht hing allemaal. Begin dit jaar is mijn zoontje ook begonnen op school, dus misschien dat ik daar vandaan extra virussen oppik? Al zou ik daar als (normaal gesproken gezonde) volwassene wel tegen moeten kunnen, lijkt me.
Hier ook dit jaar begonnen met school :) mijn man is nooooit ziek en zelfs die snotterde steeds gezellig mee.

Ik heb trouwens een griepprik gehaald van de winter. En dat ga ik dit jaar weer doen. Toen ik in het zieke huis lag sprak ik meerdere verpleegkundige die de griep hadden gekregen ( en geen griepprik hadden gehaald) en ze zijn allemaal zn beetje 5 weken tot ruim twee maanden ziek geweest.

Dus dat je niet fit bent vind ik niet zorgelijk klinken. Wel heel naar natuurlijk.

Gezond eten en slapen zijn altijd belangrijk. Ik slik nu knoflook kapsels en sinds ik die dingen slik niet meer ziek geweest.

Geen idee of Mn weerstand eindelijk weer goed is of dat die pilletjes werken
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel herkenbaar, zo ging het met mijn man ook. Een jaar lang was hij grieperig maar had niet echt de griep, ook steeds onverklaarbare koorts, keelpijn, beetje snotterig, heel erg moe en geen fut. Het leek er eigenlijk op alsof hij de griep zou krijgen maar het niet doorzette. Huisarts wist er geen raad mee, internist in de eerste instantie ook niet maar na lang doorzeuren werd hij grondiger onderzocht ( kreeg een CT) en toen bleek hij ernstig ziek te zijn dus laat je aub niet afschepen maar probeer een CT te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al getest op lyme en pfeiffer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Whatsinaname1988, heeft hij pas na aandringen die CT scan gehad? Ze hadden het over een PET scan die ze wilden doen, maar daar zagen zr toch van af omdat alle uitslagen verder goed waren. Mag ik vragen wat er uiteindelijk met je man aan de hand is?

Viva-Amber, Pfeiffer heb ik vroeger al eens gehad en schijn je geen 2e keer te kunnen krijgen. Lyme weet ik eerlijk gezegd niet of dat is meegenomen, ze hebben een uitgebreid bloedonderzoek gedaan en alles ook op kweek gezet..
Hoi!

Afgelopen week bij de fysiotherapeut geweest voor de aanhoudende spierpijnen. Had gehoopt dat hij wat verlichting kon geven, maar adviseert eerst een verwijzing en afspraak bij een reumatoloog. Morgen bellen voor een verwijsbrief.

Iemand bekend hiermee, icm deze klachten?
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo je klachten lees denk ik gelijk aan CVS. Nee op dit forum mogen geen diagnoses gesteld worden en ik ben ook zeker geen dokter maar soms is je lijf ontregelt geraakt door bv. Griep en heeft het moeite terug te veren naar zijn oorspronkelijke staat. Allerlei vage klachten kunnen dan ontstaan. Ik zal zeggen kijk eens of je je erin kunt vinden en zo ja bespreek het eens met je huisarts... Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven