Gezondheid alle pijlers

Vakantie, vliegen en oorontsteking

13-07-2018 20:14 14 berichten
Komende maandagochtend vliegen we een behoorlijk aantal uren met tussenstop.
Nu heeft man al anderhalve week een fikse oorontsteking. Ab kuur gehad, 2 keer huisarts, 2 keer kno arts. Diverse oordruppels en nu dan sinds gisterochtend een tampon. Kno arts gaf aan tot zondag laten zitten en dan verder gaan met druppels. Maar tot nu toe doet het evenveel pijn en er is nog steeds nul verbetering.
We kijken nu toch wel enigszins bezorgd naar onze vakantie uit. Kno arts zegt je kunt rustig vliegen terwijl we van andere horen dat dat echt niet fijn gaat zijn. Daarbij staat er een actieve vakantie gepland en zijn we af en toe op plekken waar geen arts is. Man is niks waard nu.
Hoe weten we of die tampon nu zijn werk doet of is het te vroeg om wat te zeggen. En wat als het zondag precies even erg is als voor de tampon
Alle reacties Link kopieren
Heb je een annuleringsverzekering. Dan zou ik daar sowieso even de voorwaarden van bekijken. Als hij echt heel beroerd is kun je, afhankelijk van de ernst natuurlijk annuleren of je dat wilt is een tweede maar volgens mij heb je hier teren keuzes, gaan of niet gaan en moet je zelf bepalen of hij fit genoeg is of niet
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een otitis externa, een buitenoorontsteking. Die wordt namelijk behandeld met druppels en een oortampon. Dan maakt vliegen niet uit. Bij een middenoorontsteking zit de ontsteking in het oor en dan wil je echt niet vliegen!!! Heb ik 1x gedaan en heb de hele landing gehuild van de pijn. Het voelt alsof je hoofd opzwelt en doet vreselijk pijn. Ik was al aan de beterende hand en de kuur was al bijna op maar op de grond je een stuk beter voelen is anders dan in de lucht.

Vraag je wel af of vliegen en vakantie nu uberhaupt een goed idee is. Als hij niet lekker is en wsch ook niet in de zon mag met antibiotica (en ook echt niet doen, geeft lelijke jeukende bulten) en in ieder geval ook niet kan zwemmen ivm drooghouden oren. Wordt dat dan wel leuk? Bel je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie en vraag naar de opties om bijv 2 dagen later te vertrekken.
Het is een gehoorgang ontsteking daarom dat hij mag vliegen. Maar ook dan hoor ik dat vliegen echt geen lolletje is. We hebben oordopjes klaarliggen voor de ergste druk weg te halen. Daarbij is onze grootste zorg dat de ontsteking maar niet afneemt. En we dadelijk aan de andere kant van de wereld zitten.

De vakantie annuleren gaat niet zo maar zolang de arts zegt dat hij kan vliegen lijkt me. Wat we daar gaan doen is niet zijn probleem natuurlijk
lisbeth schreef:
13-07-2018 20:26
Het is een gehoorgang ontsteking daarom dat hij mag vliegen. Maar ook dan hoor ik dat vliegen echt geen lolletje is. We hebben oordopjes klaarliggen voor de ergste druk weg te halen. Daarbij is onze grootste zorg dat de ontsteking maar niet afneemt. En we dadelijk aan de andere kant van de wereld zitten.

De vakantie annuleren gaat niet zo maar zolang de arts zegt dat hij kan vliegen lijkt me. Wat we daar gaan doen is niet zijn probleem natuurlijk
Maar dat kan wel een legitieme reden voor annulering zijn
Alle reacties Link kopieren
Als je verzekerd bent (annuleringsverzekering) dan kun je de hele vakantie annuleren zonder dat je een verklaring hoeft af te geven. Heb ik ook nooit geweten tot ik zelf ziek werd en bij de huisarts om een verklaring voor de verzekering vroeg. Zij vertelden me dat reisverzekeringen er nog altijd om vragen maar dat het medisch geheim is. Het is je recht om je medische gegevens prive te houden. Als je dus gewoon het annuleringsformulier invult en naam van de huisarts is het voldoende. Wel kunnen ze een verzekeringsarts inzetten die dan een soort second opinion gaat doen. Maar zover komt het wsch niet want tegen de tijd dat er een afspraak met zo'n partij is ben je een week verder en is je man beter. En dan nog steeds kun je dus weigeren eerdere medische gegevens van je eigen huisarts te delen.

Ik heb de hele reis vergoed gekregen (2500 euro voor 2 personen).

Beterschap voor je man. Van die gehoorgangontstekingen kun je flink ziek zijn (helaas zelf meegemaakt, 2 antibiotica kuren, de nodige bijwerkingen, duurde 2 weken voor het over was)
Hij is er behoorlijk ziek van inderdaad. Het is ook gewoon een prijzige vakantie. Hoewel we de meeste hotels nog kunnen annuleren geld dat voor de vliegtickets uiteraard niet
Nou ben recent terug gekomen met een lichte oorontsteking , vliegen was een hel met het dalen echt moeten janken van de pijn en nu een week later nog steeds last. En was maar een vlucht van 4 uur.
Dat is balen voor jullie. Was jij niet bij de vorige vakantie ziek? Sterkte!

Vorig jaar de vliegvakantie moeten annuleren ivm een ontsteking bij het trommelvlies. Voor dat wij over gingen tot het annuleren eerst nog contact gezocht met KLM healthservice. Daarna toch besloten te annuleren omdat ik het niet zag zitten met dit oor het vliegtuig in te stappen. Aangegeven bij onze reisverzekering en alle kosten die wij gemaakt hadden stonden binnen een week op onze rekening. Daarvan hebben wij de vakantie in Nederland betaald. Het was niet anders, maar wel gaan had mijn gesteldheid niet goed gedaan en was het er niet gezelliger op geworden.
Ja bij de vorige was ik ziek. Gelukkig hadden we toen een relax vakantie.
We gaan nu rondreizen door west Amerika. Dus behoorlijk autorijden en veel wandelen
Hoe we het zo gepland krijgen geen idee😓
Als ik uit ga van mijn eigen ervaring met gehoorgangontsteking kan ik zeggen dat ik thuis zou blijven. En dan heb ik het niet eens over het vliegen, maar ik ben daar altijd zo ziek van dat ik alleen maar in bed kan liggen. Als je wel gaat zou ik in elk geval xylometazoline neusspray gebruiken voor en tijdens het vliegen en een berg pijnstillers meenemen.
Vanochtend terug geweest naar de EHBO. Oor opnieuw laten uitzuigen en nieuwe tampon erin. Goede nieuws was dat het iets beter was dan een paar dagen geleden maar het was nog flink ontstoken. We hebben besloten te gaan. Man heeft stevige pijnstillers gekregen. We hebben de eerste week van de vakantie aangepast zodat we het iets rustiger aan kunnen doen en dan is het afwachten hoe het gaat
Mocht die het niet trekken kunnen we altijd nog in land van overstappen een rondreis doen😂
Ik weet niet hoe 'stevig' de pijnstillers zijn, maar heb je de benodigde papieren om ze in te voeren?
Declofenac. Zover ik weet moeten we dat vrij kunnen meenemen. Heb wel een nieuw medicijnpaspoort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven