Gezondheid alle pijlers

Voedingssupplementen 45+

15-07-2018 09:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb “ergens” ooit gelezen dat ik naast (mijn) gezonde voeding extra supplementen moet slikken als je de 45 gepasseerd bent. Nu zie ik heel veel informatie voorbij komen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie wil/kan mij een beetje op weg helpen? Ik wil dus ook niet teveel Mg slikken want dat schijnt weer een averechts effect te hebben. Ook kun je een aantal supplementen niet tegelijk slikken. Dus graag advies :)
Alle reacties Link kopieren
als je gezond eet ben je geen supplementen nodig. Ze proberen je portemonnee leeg te halen.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een zeer hoge winstmarge op supplementen. Vandaar ook de torenhoge budgetten voor alle reclames en promoties....
Alle reacties Link kopieren
Ik slik magnesium, curcumine, Q10 en rode gist rijst.
Allemaal van dezelfde online winkel met duidelijke informatie.
Bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Boven de 50 vitamine D. Net zoals kinderen onder de 4, mensen met een donkere huid en mensen die hun huid bedekken of weinig zonlicht krijgen.

Vitamine D wordt in de huid aangemaakt oiv zonlicht, en haal je praktisch niet uit zonlicht.

Verdere supplementen zijn bij gezonde mensen met een goed voedingspatroon niet noodzakelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja, vit. D slik ik ook en in de winter een supplement voor mijn haar.
Ik slik een multi vitamine en mineralen en sporenelement tablet speciaal voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, om zeker te zijn dat ik niets tekort kom.
De verhoudingen zijn daarin net iets anders dan normaal.

Zoiets heb je misschien ook voor vrouwen in de menopauze.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine d inderdaad. Ik smeer me elke dag in met zonnebrand waardoor ik dus een flink te kort bleek te hebben. Na je 50ste neem je minder goed D op, dus dan sowieso bij slikken.

Verder slik ik elke dag een omega 3, al zou ik 2x in de week vette vis eten (wat ze inmiddels niet meer adviseren omdat de vette vis vol ellende zit)
kom ik nog tekort omdat de kweekvis verkeerde voeding krijgt (geldkwestie) en niet meer de omega bevat die een vette vis bevat die zijn natuurlijk voer eet.

Verder slik ik nog een multivitamine.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
15-07-2018 10:44
Boven de 50 vitamine D. [...]
Verdere supplementen zijn bij gezonde mensen met een goed voedingspatroon niet noodzakelijk.

Precies. Laat je niets aanpraten door de fabrikanten, natuurlijk beweren die dat je allerlei aanvullingen nodig hebt. Eet gewoon zo gezond en afwisselend mogelijk, dan krijg je overal genoeg van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Met welk doel wil je supplementen gebruiken? Want in normale omstandigheden is het niet altijd nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En kijk vooral op de ingedriëntenlijstjes van de producten die je koopt. Ik eet vegetarisch en krijg te weinig B12 binnen. Ik ben boven de 50 en heb daarom (is mijn moeder ooit door een arts verteld) extra calcium en vit. D nodig. Maar kijk ik op een ingrediëntenlijst voor een vitaminepil voor vrouwen 50+ zit juist dát er amper in. Vond ik heel bijzonder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-07-2018 11:52
Met welk doel wil je supplementen gebruiken? Want in normale omstandigheden is het niet altijd nodig.
Om bv mijn botten, huid en haar voor te bereiden op het ouder worden. Magnesium ben ik begonnen te slikken om mijn energielevel op peil te houden. Ik merk dat werken, sporten e.d. toch meer energie gaan kosten.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
15-07-2018 10:15
Ik slik magnesium, curcumine, Q10 en rode gist rijst.
Allemaal van dezelfde online winkel met duidelijke informatie.
Bevalt heel goed.
En waarom slik je dat en waarom bevalt het goed? :)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
15-07-2018 10:44
Boven de 50 vitamine D. Net zoals kinderen onder de 4, mensen met een donkere huid en mensen die hun huid bedekken of weinig zonlicht krijgen.

Vitamine D wordt in de huid aangemaakt oiv zonlicht, en haal je praktisch niet uit zonlicht.

Verdere supplementen zijn bij gezonde mensen met een goed voedingspatroon niet noodzakelijk.
Oké, dus extra vitamine D. Check.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2018 12:44
En kijk vooral op de ingedriëntenlijstjes van de producten die je koopt. Ik eet vegetarisch en krijg te weinig B12 binnen. Ik ben boven de 50 en heb daarom (is mijn moeder ooit door een arts verteld) extra calcium en vit. D nodig. Maar kijk ik op een ingrediëntenlijst voor een vitaminepil voor vrouwen 50+ zit juist dát er amper in. Vond ik heel bijzonder.
Bedankt voor de tip! Omdat ik gestart ben met minder koolhydraten ben ik juist meer volvette kaas, zuivel en vette vis gaan eten. Ik merk dat ik me daar goed bij voel. Maar wrsch. komt dat ook omdat ik nauwelijks nog snoep.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2018 12:44
En kijk vooral op de ingedriëntenlijstjes van de producten die je koopt. Ik eet vegetarisch en krijg te weinig B12 binnen. Ik ben boven de 50 en heb daarom (is mijn moeder ooit door een arts verteld) extra calcium en vit. D nodig. Maar kijk ik op een ingrediëntenlijst voor een vitaminepil voor vrouwen 50+ zit juist dát er amper in. Vond ik heel bijzonder.

Dat is niet zo vreemd. D (en A, E & K) zijn veroplisbate vitamine. Alle anderen zijn wateroplosbaar. Die zitten dus gezellig bij elkaar in een pil. Vet en water mengt namelijk niet zo goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2018 12:44
En kijk vooral op de ingedriëntenlijstjes van de producten die je koopt. Ik eet vegetarisch en krijg te weinig B12 binnen. Ik ben boven de 50 en heb daarom (is mijn moeder ooit door een arts verteld) extra calcium en vit. D nodig. Maar kijk ik op een ingrediëntenlijst voor een vitaminepil voor vrouwen 50+ zit juist dát er amper in. Vond ik heel bijzonder.

Dat is niet zo vreemd. D (en A, E & K) zijn veroplisbate vitamine. Alle anderen zijn wateroplosbaar. Die zitten dus gezellig bij elkaar in een pil. Vet en water mengt namelijk niet zo goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2018 12:44
En kijk vooral op de ingedriëntenlijstjes van de producten die je koopt. Ik eet vegetarisch en krijg te weinig B12 binnen. Ik ben boven de 50 en heb daarom (is mijn moeder ooit door een arts verteld) extra calcium en vit. D nodig. Maar kijk ik op een ingrediëntenlijst voor een vitaminepil voor vrouwen 50+ zit juist dát er amper in. Vond ik heel bijzonder.

Dat is niet zo vreemd. D (en A, E & K) zijn veroplisbate vitamine. Alle anderen zijn wateroplosbaar. Die zitten dus gezellig bij elkaar in een pil. Vet en water mengt namelijk niet zo goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Jodium misschien als je niet veel brood eet of alleen zelfgebakken brood. Jodium zit wel in meer levensmiddelen maar als je die toevallig niet vaak eet dan kan je een tekort krijgen. Overigens nog nooit iets van gemerkt.

Witvis (vissticks), haring, eieren en melk zijn (buiten gejodeerd zout) wel de grootste leveranciers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
15-07-2018 17:32
Dat is niet zo vreemd. D (en A, E & K) zijn veroplisbate vitamine. Alle anderen zijn wateroplosbaar. Die zitten dus gezellig bij elkaar in een pil. Vet en water mengt namelijk niet zo goed.

Maar die anderen zitten dus wel op 100% ADH
En die calcium blijft raar. Mijn uitleg voor mezelf was eigenlijk dat ze er al vanuit gaan dat mensen dat slikken en je anders teveel kunt krijgen.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven