Gezondheid alle pijlers

Haaruitval en haarverf

15-07-2018 15:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb dus sinds 2 maanden last van haaruitval, meer dan normaal. Vooral tijdens het kammen en douchen komt er veel haar mee en ook de hele dag door hangt er soms wat haren los. Heb inmiddels al bloedonderzoek gedaan, maar alles was goed. Moet nu wel voor zekerheid vitamine b complex innemen.
Enige nadeel is ik verf mijn haar sinds 5 jaar, met name de uitgroei. Omdat het anders grijs is en ik dat zo lelijk vind. Alleen durf ik mijn uitgroei nu niet te verven.
Weet iemand of het schadelijk kan zijn en haaruitval erger word. Ik zie namelijk ook een aantal haarverf zonder ammoniak.

Iemand ervaring mee?

Thanks
Mijn dermatoloog zei toen ik ernaar vroeg dat het niets uitmaakt. Wat er uit moet valt toch wel, verf of niet.
Hij zei dus gewoon doorverven.
Je haar valt uit vanuit je haarzakje. Dat heeft een inwendige oorzaak.

Al het zichtbare haar is dood, leeft niet meer. Haarverf komt niet verder dan op de huid, het trekt er niet in en komt dus niet bij de haarwortel en het haarzakje. Je haar kan dus simpelweg niet uitvallen door haarverf.

Haarverf kan wel je haar beschadigen, waardoor het kwetsbaar wordt en afbreekt. Maar dat is dus geen haaruitval.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je haar gewoon blijven verven
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je haar kan wel meer breken, maar niet meer uitvallen van verf. De verf komt namelijk niet in de haarpapillen waar de haar in groeit, dus het heeft geen invloed op de groei.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wel zal het lijken of het door het verven meer uitvalt. Maar als je geen last hebt van haaruitval, heb je na een verfbeurt altijd wat meer haarverlies. Dat zal nu dus ook gebeuren. Echter, die haren staat sowieso geprogrammeerd om binnen nu en korte termijn uit te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oke bedankt voor de tips. Heb zelf nog geen idee waardoor mn haar uit valt, dokter denkt hormonaal of dat ik in de rustfase zit van mijn haarcyclus. Ik ga het gewoon proberen wat verven betreft, maar dan zonder ammoniak.
Pearl01 schreef:
18-07-2018 12:46
Oke bedankt voor de tips. Heb zelf nog geen idee waardoor mn haar uit valt, dokter denkt hormonaal of dat ik in de rustfase zit van mijn haarcyclus. Ik ga het gewoon proberen wat verven betreft, maar dan zonder ammoniak.
Met of zonder ammoniak maakt geen verschil. Je haar valt niet uit van haarverf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven