Gezondheid alle pijlers

Elke dag afscheiding

15-07-2018 21:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben een meisje van 17 jaar en ben al 3 jaar ongesteld. En heb al sinds de eerste keer ongesteld zijn veel afscheiding. Dan bedoel ik niet met dat er in 1 keer veel uitkomt, maar over dat het 24 uur per dag doorgaat. Ik had hier al wat over opgezocht en zie dat de meeste vrouwen het af en toe hebben (dus niet elke dag). Ik zit hiermee al een tijdje in mijn hoofd. Voor de duidelijkheid ik heb al sinds 3 jaar geen enkele schone onderbroek meer gehad. Ik denk dat er minimaal per uur wel iets uitkomt. De afscheiding is voor de rest wel gewoon wit en vloeibaar. Ik was mijn vagina ook nooit met zeep. dus ik dacht misschien weten mensen het hier wel. Ik ben namelijk nog nooit iemand met hetzelfde
probleem tegen gekomen.

Laat alsjeblieft weten of dit ook gewoon normaal is of dat ik toch misschien even langs de huisarts moet gaan.

Alvast bedankt
anoniem_372954 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 21:17
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even naar de huisarts gaan, die kan een kweekje nemen en kijken of het behandeld moet worden
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat is heel normaal. Als het gewoon wit of misschien een klein beetje gelig is en niet jeukt of stinkt, is er normaal gesproken niets aan de hand.
Als je jeuk krijgt, of het krijgt een onaangename geur en/of een andere kleur moet je wel even naar de huisarts gaan.
dg2015 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 21:11
0.00% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Het kan normaal zijn, het kan ook (bijv) een onschuldige schimmelinfectie zijn. Ga even langs de huisarts voor een kweekje en dan weet je het snel genoeg :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou trouwens afraden inlegkruisjes te gebruiken! Dat gaat hartstikke “broeien”. Katoenen ondergoed, enkel wassen met water en geen zeep, en desnoods 2x per dag een schone onderbroek (bij het opstaan en naar bed gaan)
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon even naar je huisarts, die kan onderzoeken wat het is.
Draag je synthetisch ondergoed ipv katoen, of een inlegkruisje ? Door het broeien kan je wel wat meer 'gewone' afscheiding krijgen. Toen ik een tijdje wat meer afscheiding had en inlegkruisjes ging dragen werd het eerder erger.

Je kunt ook een schone onderbroek meenemen en halverwege de dag wisselen, als het niet fris meer voelt.

Als je nick je eigen naam is laat het dan even veranderen. Even een mailtje naar de moderators forum@viva.nl
zazamaenade wijzigde dit bericht op 15-07-2018 21:08
12.17% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Yup heb hier ook last van. Geen schimmel, geen geur, normale kleur.
Maare, highfive want ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand anders dat had :p
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Dat kan best elke dag zonder dat je een aandoening hebt. Ligt er ook aan of je knappe mannen ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
heel normaal
Alle reacties Link kopieren
Ook met een strakke broek of knellend ondergoed aan kan je meer afscheiding krijgen. Uiteraard kan je naar je huisarts. Voor zelfmedicatie zijn er ook spullen in de winkel verkrijgbaar maar je moet wel toevalig nét de aandoening hebben waar ze tegen helpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
knijster1973 schreef:
15-07-2018 21:02
Ik zou even naar de huisarts gaan, die kan een kweekje nemen en kijken of het behandeld moet worden
Oke dankjewel
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
15-07-2018 21:02
Ja hoor, dat is heel normaal. Als het gewoon wit of misschien een klein beetje gelig is en niet jeukt of stinkt, is er normaal gesproken niets aan de hand.
Als je jeuk krijgt, of het krijgt een onaangename geur en/of een andere kleur moet je wel even naar de huisarts gaan.
Dankjewel
ik begrijp die ga naar de huisarts adviezen niet. afscheiding is echt normaal, het gaat de hele dag door. het wordt pas zorgelijk als het er niet is of als het groen is en stinkt
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-07-2018 21:04
Het kan normaal zijn, het kan ook (bijv) een onschuldige schimmelinfectie zijn. Ga even langs de huisarts voor een kweekje en dan weet je het snel genoeg :)
Oke dankjewel
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-07-2018 21:09
Dat kan best elke dag zonder dat je een aandoening hebt. Ligt er ook aan of je knappe mannen ziet.
:HA: Haha daar heb ik dan gelukkig weer geen last van.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-07-2018 21:05
Ik zou trouwens afraden inlegkruisjes te gebruiken! Dat gaat hartstikke “broeien”. Katoenen ondergoed, enkel wassen met water en geen zeep, en desnoods 2x per dag een schone onderbroek (bij het opstaan en naar bed gaan)
Oke dankjewel voor de tip
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2018 21:14
ik begrijp die ga naar de huisarts adviezen niet. afscheiding is echt normaal, het gaat de hele dag door. het wordt pas zorgelijk als het er niet is of als het groen is en stinkt

Jawel, maar zij beschrijft dat er 'elk uur wat uitkomt', dan lijkt het me dat ze het voelt lopen. Dat klinkt toch wel als meer dan gewone afscheiding, al is elke vrouw natuurlijk anders.
Een schone onderbroek heb ik ook niet aan het einde van de dag, vrouwen zijn geen steriele barbiepoppen 8-)
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-07-2018 21:06
Ga gewoon even naar je huisarts, die kan onderzoeken wat het is.
Draag je synthetisch ondergoed ipv katoen, of een inlegkruisje ? Door het broeien kan je wel wat meer 'gewone' afscheiding krijgen. Toen ik een tijdje wat meer afscheiding had en inlegkruisjes ging dragen werd het eerder erger.

Je kunt ook een schone onderbroek meenemen en halverwege de dag wisselen, als het niet fris meer voelt.

Als je nick je eigen naam is laat het dan even veranderen. Even een mailtje naar de moderators forum@viva.nl
Bedankt voor je tips. Ik heb nooit inlegkruisjes gedragen er tegen en weet niet zo goed wat synthetisch is maar ik draag eigenlijk altijd katoen en heb 2 onderbroeken die voelen als een ballon😂 ik weet niet of
Dat synthetisch is maar dankjewel
Alle reacties Link kopieren
Kohaku schreef:
15-07-2018 21:07
Yup heb hier ook last van. Geen schimmel, geen geur, normale kleur.
Maare, highfive want ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand anders dat had :p
✋
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-07-2018 21:09
Dat kan best elke dag zonder dat je een aandoening hebt. Ligt er ook aan of je knappe mannen ziet.
Haha dankjewel
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2018 21:13
heel normaal
Dankjewel
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-07-2018 21:14
ik begrijp die ga naar de huisarts adviezen niet. afscheiding is echt normaal, het gaat de hele dag door. het wordt pas zorgelijk als het er niet is of als het groen is en stinkt
Oke dankjewel
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-07-2018 21:21
Jawel, maar zij beschrijft dat er 'elk uur wat uitkomt', dan lijkt het me dat ze het voelt lopen. Dat klinkt toch wel als meer dan gewone afscheiding, al is elke vrouw natuurlijk anders.
Een schone onderbroek heb ik ook niet aan het einde van de dag, vrouwen zijn geen steriele barbiepoppen 8-)
Ik voel het inderdaad wel lopen
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-07-2018 21:21
Jawel, maar zij beschrijft dat er 'elk uur wat uitkomt', dan lijkt het me dat ze het voelt lopen. Dat klinkt toch wel als meer dan gewone afscheiding, al is elke vrouw natuurlijk anders.
Een schone onderbroek heb ik ook niet aan het einde van de dag, vrouwen zijn geen steriele barbiepoppen 8-)
Ik voel het inderdaad wel lopen
Alle reacties Link kopieren
Hvvelzen schreef:
15-07-2018 21:21
Bedankt voor je tips. Ik heb nooit inlegkruisjes gedragen er tegen en weet niet zo goed wat synthetisch is maar ik draag eigenlijk altijd katoen en heb 2 onderbroeken die voelen als een ballon😂 ik weet niet of
Dat synthetisch is maar dankjewel

Met synthetisch bedoel ik nylon (polyamide) (die kanten gevalletjes), of dat naadloze ondergoed, dat is vaak een mengeling van polyester en polyamide.
Een ballon :D
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven