Gezondheid alle pijlers

Vreselijk warme brandende voeten

17-07-2018 09:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel graag. En dat doe ik op mijn hanwags. Hoge schoenen. Leer en goretex.

Ik heb ze al 2 jaar dus ingelopen ;)

Maar de laatste paar keer bij langere wandelingen heb ik steeds sneller warme en brandende voeten. Ik draag sokken van falcon (synthetisch )

Heeft er iemand tips om die warme brandende voeten op te lossen ?
Alle reacties Link kopieren
Wollen sokken nemen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie sandalen?
Alle reacties Link kopieren
Misschien wollen sokken met deze warmte? Of in elk geval een mix synthetisch/wol? (Ik heb twee paar wandelsokken met wol en heb nog nooit zulke fijne sokken gehad! Helaas worden ze niet meer verkocht en heb ik nog geen goede vervanger gevonden, dus als je nog iets vindt dan houd ik me aanbevolen!)
Alle reacties Link kopieren
Ademende sokken. Wol of bamboe bijvoorbeeld. Ik draag in de zomer wol/katoen-mix sokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voorheen wollen sokken maar kreeg daar dus blaren van .. vandaar de overstap naar falcon. Bamboe heb ik nog niet gevonden. Ik zal eens naar de winkel gaan waar ze vandaan komen. Mix qua stof is ook wellicht een oplossing.

Zou een inleg zooltje helpen ?

Sandalen kan ik geen afstanden op lopen.

Wel overweeg ik met dit warme weer goede trailrun schoenen te kopen Salomon schijnt goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hou je vocht vast? Minder goede doorbloeding? Zeker bij dit warme weer. Misschien eens compressie kousen proberen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij mijn Salomon trailrunning schoenen. Ik doe ermee wat anderen op hun bergschoenen doen (oke geen Gletschers en sneeuwvelden) De rest lukt prima. Ik kreeg in mijn bergschoenen ook altijd brandende warme voeten, nu geen last Meer van.
Talkpoeder, helpt tegen de wrijving.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
17-07-2018 09:41
Hou je vocht vast? Minder goede doorbloeding? Zeker bij dit warme weer. Misschien eens compressie kousen proberen.
Dat zou ook kunnen Zit hevig in overgang ..
Alle reacties Link kopieren
hoppala schreef:
17-07-2018 09:46
Ik zweer bij mijn Salomon trailrunning schoenen. Ik doe ermee wat anderen op hun bergschoenen doen (oke geen Gletschers en sneeuwvelden) De rest lukt prima. Ik kreeg in mijn bergschoenen ook altijd brandende warme voeten, nu geen last Meer van.
Welke heb jij ?
Alle reacties Link kopieren
Ik will thuis wel even kijken, ben inmiddels aan mijn 4de paar.
Alle reacties Link kopieren
Dat je blaren krijgt van wollensokken is onwaarschijnlijk, ofwel ze waren niet van wol, ofwel ze pasten niet goed zodat er stof over is, of er zat een vervelende naad.

Ik brei sokken voor schoonvader omdat hij hetzelfde probleem had. Dunne wollen sokken, zonder naad (dus ook niet bij tenen), die passen op zijn voet. Misschien kan iemand in jouw omgeving ook voor jou breien.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 09:52
Dat je blaren krijgt van wollensokken is onwaarschijnlijk, ofwel ze waren niet van wol, ofwel ze pasten niet goed zodat er stof over is, of er zat een vervelende naad.

Ik brei sokken voor schoonvader omdat hij hetzelfde probleem had. Dunne wollen sokken, zonder naad (dus ook niet bij tenen), die passen op zijn voet. Misschien kan iemand in jouw omgeving ook voor jou breien.
Het waren kant en klaar gekochte wollen sokken. Waren zeker niet te groot. Hadden wel een naadje. Ik kreeg blaar onder mijn voet :(
Alle reacties Link kopieren
Meindl komt als beste uit de test.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
17-07-2018 09:55
Het waren kant en klaar gekochte wollen sokken. Waren zeker niet te groot. Hadden wel een naadje. Ik kreeg blaar onder mijn voet :(
hmmm, blaar onder je voet? Meestal is het toch omdat er iets schuurt, misschien te stugge wol, of wol die gaat lubberen als er mee bewogen wordt.
Als je het gewoon niet lekker vindt zitten moet je het natuurlijk gewoon niet doen (wollen sokken) maar je zou inderdaad toch een ander merk kunnen proberen want goede wol, die niet lubbert zou dat niet mogen veroorzaken. Dus misschien toch een merk wat niet echt handige wol had.
Voor schoonvader (fanatieke wandelaar, moeilijke voet, zeikert over blaren) gebruik ik dus altijd niet-elastische wol met een wel elastische steek, gaat dus niet lubberen maar zit ook niet te strak.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
17-07-2018 09:57
Meindl komt als beste uit de test.
Kan wel zijn. Maar ik pas geen meindl. Grote brede voeten. Ik heb destijds van alles gepast en hanwags zaten fijnste
Zulke voeten krijg ik in ieder type schoen van zodra de schoenen aan het verslijten zijn.
Dan lijkt er telkens iets mis met de binnenzool of zo.
Misschien tijd om over te schakelen op nieuwe schoenen?
Bij mij helpt het in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
-Bloem- schreef:
17-07-2018 10:29
Zulke voeten krijg ik in ieder type schoen van zodra de schoenen aan het verslijten zijn.
Dan lijkt er telkens iets mis met de binnenzool of zo.
Misschien tijd om over te schakelen op nieuwe schoenen?
Bij mij helpt het in ieder geval.

ik neem ze iig mee naar de winkel waar ze vandaan komen (zwerfkei) en laat ze even bekijken, misschien zijn ze wel versleten .. heb er al heel wat kilometers mee gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 10:01
hmmm, blaar onder je voet? Meestal is het toch omdat er iets schuurt, misschien te stugge wol, of wol die gaat lubberen als er mee bewogen wordt.
Als je het gewoon niet lekker vindt zitten moet je het natuurlijk gewoon niet doen (wollen sokken) maar je zou inderdaad toch een ander merk kunnen proberen want goede wol, die niet lubbert zou dat niet mogen veroorzaken. Dus misschien toch een merk wat niet echt handige wol had.
Voor schoonvader (fanatieke wandelaar, moeilijke voet, zeikert over blaren) gebruik ik dus altijd niet-elastische wol met een wel elastische steek, gaat dus niet lubberen maar zit ook niet te strak.
ik ga er zeker naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
-Bloem- schreef:
17-07-2018 10:29
Zulke voeten krijg ik in ieder type schoen van zodra de schoenen aan het verslijten zijn.
Dan lijkt er telkens iets mis met de binnenzool of zo.
Misschien tijd om over te schakelen op nieuwe schoenen?
Bij mij helpt het in ieder geval.
bezoekje pedicure is misschien ook slim, veel mensen krijgen warme branderige voeten van een laagje eelt (vaak veroorzaakt door inderdaad verslijtende schoen) het is dan nog geen enorme eeltplek maar gewoon een beetje op een onhandige plaats, en dat gaat dus branden.
Misschien dus inderdaad nieuwe schoenen en pedicure?
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-07-2018 10:39
bezoekje pedicure is misschien ook slim, veel mensen krijgen warme branderige voeten van een laagje eelt (vaak veroorzaakt door inderdaad verslijtende schoen) het is dan nog geen enorme eeltplek maar gewoon een beetje op een onhandige plaats, en dat gaat dus branden.
Misschien dus inderdaad nieuwe schoenen en pedicure?
Mijn voeten zijn onderhouden zeg maar ..ik ga regelmatig naar pedicure ik heb afspraak staan komende week, neem ik ook even mee of ze goed wil kijken naar eventuele drukplekken/eelt/of wat dan ook..
Alle reacties Link kopieren
Misschien veroorzaakt het zweet irritatie door wrijving.
Als er minder zweet is dan glijdt alles makkelijker langs elkaar.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Schoenen kopen zonder goreL tex.
In schoenen met krijg je zweetvoeten en dus warme branderige voeten die door het zeten ook nog eens sneller blaren krijgen.

Koop sportschoenen met zo"n webbing bovenkant. Die zijn veel luchtiger en comfortabel met warm weer.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-07-2018 11:41
Schoenen kopen zonder goreL tex.
In schoenen met krijg je zweetvoeten en dus warme branderige voeten die door het zeten ook nog eens sneller blaren krijgen.

Koop sportschoenen met zo"n webbing bovenkant. Die zijn veel luchtiger en comfortabel met warm weer.

Ik heb dat idd al meer gehoord, dat die goretex niet altijd even super is.. Het zit bij mij op de zijkanten van de schoen, grotendeels leren schoen maar de zijkant is dus goretex.

Ze lijken op deze.. (mijn model is niet meer te koop)

https://www.hanwag.com/shop/hanwag-alas ... dark-grey/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven