Gezondheid alle pijlers

Coeliakie

18-07-2018 09:07 10 berichten
Zijn hier mensen die coeliakie hebben?

Het lijkt me prettig om tips uit te wisselen.

Ik ga binnenkort met vakantie en vind dat altijd weer lastig.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb ook coeliakie.

Ken je het coeliakieforum?
Met name in het begin erg veel aan gehad.

Wat vind je lastig aan vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook coeliakie. Op vakantie uiteten gaan is nog wel eens lastig, dat ligt aan het land waar je naar toe gaat. Wij gaan kamperen, dan kook ik vaak zelf. Waar ga je naar toe?
Alle reacties Link kopieren
Man en dochter met Coeliakie. Zit je op Facebook? Er zijn heel veel groepen over coeliakie met hulp en advies. Er is ook een groep Glutenvrij op reis met veel tips over allerlei bestemmingen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Dankjulliewel!

Het allerlastigste vind ik uit eten gaan. We gaan dit jaar naar Zuid Frankrijk en huren zoveel mogelijk accomodaties met keuken. Maar soms ga je wel uit eten( met anderen bijvoorbeeld) en dan weet ik soms echt niet meer wat ik kan vertrouwen qua eten. Afgelopen kerst op Bali geweest en wel meerdere keren iets fouts gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk is ook niet makkelijk met eten in restaurants. Veel mensen hebben er nog nooit van gehoord en aan de Europese regelgeving wat allergenen vermelden betreft doen ze vaak niet.
Heb je een dieetvertaling van de NCV? Boodschappen doen bij de Carrefour is handig als je Frans niet zo goed is, hun huismerk wordt ook in Belgie verkocht en de ingerdienten staan er ook in het Nederlands op.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer op vakantie naar Italië, Spanje of Zweden.. fanatisch met glutenvrij eten!

Onze ervaring is helaas ook dat uiteten in Frankrijk erg lastig is. In grote supermarkten is wel wat te vinden.
ach.. ik doe ook maar wat..
O dankjewel allemaal!

Italië ook makkelijker met al die pasta’s en pizza?

Ik spreek gelukkig redelijk Frans trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ja in italie is het superfijn! Veel restuarants hebben glutenvrije pasta op voorraad :).
Ik neem vaak een dieetvertaling mee, ook als ik de taal goed spreek. Als je er daar een paar van uitprint kan je er ook een meegeven aan de ober/serveerster als je uit eten gaat met de vraag het even de kok te laten zien Kan nog wel eens handig zijn
Ik neem vaak ook een kleine voorraad 'noodeten' mee: paar energierepen en pak muesli oid.

Spanje inderdaad ook makkelijk, Engeland ook. Tot nu toen ben ik alleen in Bulgarije echt in de problemen gekomen met dieet.
Bedankt voor de Facebook tips, heb me meteen aangemeld.

En volgend jaar maar naar Italië dan...;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven