Gezondheid alle pijlers

Inmiddels 5jr pap3aII hoog hpv ik word gek

19-07-2018 14:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit bij de allereerste uitslag zei de gynacholoog na 1/2jr hersteld je lichaam zich vanzelf. FOUTE UITSPRAAK. Althans met mijn mind. Als je woorden letterlijk neemt. Dan duren die extra jaren héél lang. ( let wel is doodsoorzaak in mn fam. En het lijkt alsof je in deze aan t wachten bent.. op ... )
Maar niet erfelijk zeggen ze dan.. en je bent patiënt, je ondergaat weer alle onderzoeken.. en weer hetzelfde resultaat.

Nu is mijn plan.
Tevens vraag.. en hoe pak ik dit aan.. ik wil dat mijn baarmoeder eruit gaat.. dit maakt me 'gek!' Iemand advies.. en ja ik weet dat er verzaking kan zijn enz.. maar liever die verzakking dan in de grond zakken. Ps ik ben 45jr en wil geen kids meer.
Alle reacties Link kopieren
Haal even adem en schrijf het eens logisch op.

Een erfelijkheids onderzoek kan je aanvragen. Is dit gedaan? Wat is de uitkomst? Heb je de vraag voor een baarmoederverwijdering met je gyneacoloog besproken?
Allereerst: niet in paniek raken.

Ga naar de gynaecoloog en bespreek je zorgen en vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je angst.
En zou je zorgen met de gyn bespreken.
Baarmoeder eruit is een eitje! (Heb dat in januari laten doen) Zeker als je je eierstokken mag houden en dus niet in de overgang komt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat een uitleg

http://www.gynaecologie.nl/baarmoeder/b ... rwijderen/

Grote kans op het krijgen van kanker is zeker een indicatie hiervoor en gezien je leeftijd (met 45 jaar hebben de meeste vrouwen geen kinderwens meer) denk ik dat het allemaal best meevalt.

Stap 1 is een afspraak maken met de gyn en aangeven dat je dit wilt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet eerst een biopt en eventueel lisexcisie?

Ik heb op eigen verzoek (paar jaar PAP3A-1 + hrHPV) onlangs een lis laten doen. Gyn vond het niet noodzakelijk maar wilde het toch doen aangezien ik er ook gallisch van werd, telkens die onderzoeken. Het koste wat moeite maar uiteindelijk wilde hij het doen. Over een half jaar gaan we zien of het weer een goed uitstrijkje is.

Baarmoeder verwijderen is al helemaal een brug te ver voor de meeste artsen als er nog veel meer andere opties zijn, lijkt mij.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Muze84 schreef:
19-07-2018 16:14

Baarmoeder verwijderen is al helemaal een brug te ver voor de meeste artsen als er nog veel meer andere opties zijn, lijkt mij.
TO is de klant hier, dus zij heeft 't voor 't zeggen. En als ze van dat onding af wil, dan hebben ze dat maar te doen. Pappen en nathouden is 'n beetje onzin als een vrouw geen kinderen (meer) wil. Nooit meer buikpijn is wat je er voor terugkrijgt!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-07-2018 16:27
TO is de klant hier, dus zij heeft 't voor 't zeggen. En als ze van dat onding af wil, dan hebben ze dat maar te doen. Pappen en nathouden is 'n beetje onzin als een vrouw geen kinderen (meer) wil. Nooit meer buikpijn is wat je er voor terugkrijgt!
Een patiënt is geen klant. Een arts is en blijft verantwoordelijk voor zijn of haar handelen. Een baarmoederverwijderig brengt ook weer risico’s met zich mee, dus is het de moeite waard om ook andere opties te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pap 4 cin lll gehad en dit is behandeld met een lis. Na een half jaar controle gehad en daar kwam pap 1 en hpv vrij uit! De lis viel ontzettend mee, het is vooral de stress en de angst dat het nog niet goed is. Maar als het zo kan; waarom je baarmoeder eruit laten halen?
shine86 schreef:
20-07-2018 11:16
Ik heb pap 4 cin lll gehad en dit is behandeld met een lis. Na een half jaar controle gehad en daar kwam pap 1 en hpv vrij uit! De lis viel ontzettend mee, het is vooral de stress en de angst dat het nog niet goed is. Maar als het zo kan; waarom je baarmoeder eruit laten halen?
Waarom niet? Je baarmoeder kun je missen als kiespijn. Ze kan er nog pakweg 10 jaar ongesteld worden mee voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven