Gezondheid alle pijlers

Maagverkleining via de slokdarm ESG

24-07-2018 12:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb al een paar artikels gelezen over een ESG (maagverkleining via de slokdarm). Deze operatie wordt in Antwerpen uitgevoerd en zou effectief zijn voor mensen met een BMI tussen de 30 en 35.
Ik heb een afspraak gemaakt op 16/8 voor een gesprek, ik moet ook nog in aanmerking komen voor ik deze operatie kan laten uitvoeren.

Zijn hier mensen die al ervaringen hebben met deze operatie en het leven erna?

ps. Ik hoef geen onnodige reacties waar ik niets mee ben, danku :-).
anoniem_372654 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 10:41
0.71% gewijzigd
Hoi Indiravm,

Ik ken deze ingreep niet, wordt dit misschien vergoed door Nederlandse verzekeringen? Zo ja, verdiep ik mij er graag verder in.
Alle reacties Link kopieren
noaber schreef:
24-07-2018 13:02
Hoi Indiravm,

Ik ken deze ingreep niet, wordt dit misschien vergoed door Nederlandse verzekeringen? Zo ja, verdiep ik mij er graag verder in.
Ik ben namelijk Belgische, maar ik weet dat deze ingreep spijtig genoeg nog niet wordt terugbetaald.
Helaas
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb 31/8/2018 een afspraak In STuivenberg om info te krijgen over de ESG.
Alle reacties Link kopieren
tof_koppel007 schreef:
28-07-2018 21:20
Hoi,

Ik heb 31/8/2018 een afspraak In STuivenberg om info te krijgen over de ESG.
Super, ik heb 16/8 een afspraak ben eens benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik ben op zoek naar mensen die dit reeds uitgevoerd hebben bij hen. Om zo eens hun ervaring te horen.

Mvg
Alle reacties Link kopieren
Hey Indiravm,

Ik was vandaag ook aanwezig bij de groepssessie. Heb je een tweede afspraak gemaakt? Ik wel! Het is veel geld maar ik ga het me beklagen als ik het niet geprobeerd heb.

Groetjes!
Shana
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1,5 jaar geleden ondergaan maar in de VS, omdat het in de EU nog niet kon toen. Heb geen moment spijt gehad. In totaal nu 55 kg afgevallen. Niet vergoed, maar het was iedere spaarcent waard.
Belangrijk is te weten waarom je overgewicht hebt en hoe gemotiveerd je bent.
Ik geef altijd de vergelijking: ESG zijn je krukken, lopen en rennen moet je echt zelf weer leren. En hoe beter je al op je dieet let en veel hebt gesport voor je eraan begint, hoe groter de kans van slagen en het resultaat zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik lees dat een aantal onder jullie ondertussen al jullie afspraken hebben gehad. Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen hiervan zijn?

Hoe is de operatie gegaan? Hebben jullie pijn gehad? Niet te misselijk hoop ik.

Ik heb volgende week een afspraak en ben erg zenuwachtig om te gaan.

Alvast bedankt.
Groetjes,
M.
Is er nog nieuws te melden? Ik ben erg benieud naar de ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Shana!

Mag ik vragen hoe jouw operatie verlopen is?

Lieve groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven