Gezondheid alle pijlers

Basaalcel carcinoom (huidkanker)

10-08-2018 21:32 80 berichten
Ben eigenlijk benieuwd of er hier ook mensen op viva forum zitten die zelfde hebben gehad en wat jullie ervaringen zijn...

Groeten,
Wolkje
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf niet, wel allebei mijn ouders. (tegelijkertijd) Ze hebben het laten weghalen en toen was het weg.
Schrikken hè? Was het voor hen ook. :hug:
[quote=QueenArachnia post_id=28874993 time=1533930170 user_id=348184]
Ikzelf niet, wel allebei mijn ouders. (tegelijkertijd) Ze hebben het laten weghalen en toen was het weg.
Schrikken hè? Was het voor hen ook. :hug:
[/quote


Ja schrikken idd, hebben ze het chirurgisch laten weghalen?
Alle reacties Link kopieren
Ja 2 jaar geleden weg laten halen. Bovenhuidse gedeelte door huisarts en onderhuidse door dermatoloog. Was best schrikken, ben sindsdien grote fan van factor 50 en minder in de felle zon zitten.
Sjongejongejongejonge........
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is wel de mildste vorm. Bij de Mohs kliniek 2x een plekje weg laten halen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden basaalcel carcinoom laten weg halen. Was niet leuk. Best groot litteken aan over gehouden. ☹
Alle reacties Link kopieren
En ik zit nooit in de zon....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder. Tien jaar geleden een plekje in haar wang weggehaald, een paar maanden geleden was het terug. Weer door de dermatoloog weggehaald, niet schoon. Door de plastisch chirurg een groter stuk weggehaald, niet schoon. Nu is ze verwezen voor mohs-therapie, over ruim een week gaat ze onder het mes. Maar de dermatoloog in het LUMC is niet blij met het werk van zijn voorgangers en heeft al min of meer aangekondigd dat het een grote ingreep wordt, wang, neus, lip, er moet een heel stuk uit :cry: ...
Mijn moeder ziet er erg tegenop...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Anne1070 schreef:
10-08-2018 21:58
Pas geleden basaalcel carcinoom laten weg halen. Was niet leuk. Best groot litteken aan over gehouden. ☹

Hopelijk slik je dan wel extra vitamine D.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
(Niet het soort ervaring dat je wilt horen TO, sorry.)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
10-08-2018 22:10
Hopelijk slik je dan wel extra vitamine D.
Nee, smeer wel met litteken creme. Dacht dat vitamine D in winter tegen vermoeidheid helpt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in 2011 een basaalcel carcinoom wel laten halen. Zat tussen mijn neus en bovenlip ( rechterkant). Via de mosh techniek in het Erasmus geopereerd. Het is best een behoorlijk litteken geworden, omdat ze de huid weg moesten halen.De dermatoloog heeft toen de overige huid naar elkaar getrokken en is het niet meer symmetrisch. Helaas is een deel van mijn lip gevoelloos geworden, waardoor ik vaak mijn lip kapot bijt. Maar ben toch blij dat ik ervan af ben.
Heel veel sterkte!
jerima schreef:
10-08-2018 22:23
Ik heb in 2011 een basaalcel carcinoom wel laten halen. Zat tussen mijn neus en bovenlip ( rechterkant). Via de mosh techniek in het Erasmus geopereerd. Het is best een behoorlijk litteken geworden, omdat ze de huid weg moesten halen.De dermatoloog heeft toen de overige huid naar elkaar getrokken en is het niet meer symmetrisch. Helaas is een deel van mijn lip gevoelloos geworden, waardoor ik vaak mijn lip kapot bijt. Maar ben toch blij dat ik ervan af ben.
Heel veel sterkte!
Heftig voor jou ook. Heb je dat operatief laten weghalen en toen nooit meer last gehad?
Anne1070 schreef:
10-08-2018 21:58
Pas geleden basaalcel carcinoom laten weg halen. Was niet leuk. Best groot litteken aan over gehouden. ☹
Waar zat het bij jou? Heb je dat via dermatoloog of plastisch chirurg laten weghalen?
Alle reacties Link kopieren
wolkje75 schreef:
10-08-2018 22:35
Heftig voor jou ook. Heb je dat operatief laten weghalen en toen nooit meer last gehad?
Gelukkig niet. Tot 2016 ( 5 jaar) jaarlijks controle bij de dermatoloog. Let nu zelf op veranderende plekjes. Heb helaas ook veel moedervlekken.
Alle reacties Link kopieren
wolkje75 schreef:
10-08-2018 22:39
Waar zat het bij jou? Heb je dat via dermatoloog of plastisch chirurg laten weghalen?
Aan de bovenkant van mn neus, vlak bij mn ooghoek. Dermatoloog heeft m weg gehaald met de mohsmethode, na 2x snijden was alles gelukkig schoon. Omdat het een grote wond was heeft de chirurg een transplantatie moeten doen en n stukje uit de plooi naast mn neus gehaald. Ik had dus n mooie ritssluiting van de boven naar de onderkant van mn neus. Het vervelendste vond ik eigenlijk de verdoving, dat waren echt gemene prikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een plekje gehad op m'n voorhoofd. Ik denk in 2013 of 2014.

Ik heb het weg laten halen bij de dermatoloog. Is mij heel erg mee gevallen. Tuurlijk een spannende periode, maar weinig last van gehad.

Hele leuke, nuchtere, dermatoloog. Goed uitgelegd. In een keer alles weg. Stond met een half uurtje weer buiten.

Ik heb 1 jaar na controle gehad. Ik heb een hele rustige huid. Mag het zelf in de gaten houden. Niks opvallends meer gezien.

Mijn omgeving vond het allemaal spannender dan ik. Nu ben ik wel een zeer grote promotor van zonnebrand. Ik smeerde altijd al, zeer Lichte huid en rossig. Maar nu ga ik nooit zonder de deur uit. Overigens met een heel goed merk, volstaat voor mij factor 20. Ik verbrand nooit meer.
jerima schreef:
10-08-2018 22:45
Gelukkig niet. Tot 2016 ( 5 jaar) jaarlijks controle bij de dermatoloog. Let nu zelf op veranderende plekjes. Heb helaas ook veel moedervlekken.
Goed te horen dat je het nooit meer terug hebt gehad!
Alle reacties Link kopieren
Op mn wang, aantal maanden geleden weg laten halen door de plastisch chirurg (,snijden). Het litteken is heel netjes, nog iets licht rood.

Het is de mildste vorm van huidkanker. Zaait nooit uit. Ik maak me er weinig druk om, ook vooraf niet. Ik smeer nu met factor 30 en zit gewoon in de zon tijdens buiten 12-15 uur om.
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
10-08-2018 22:10
Mijn moeder. Tien jaar geleden een plekje in haar wang weggehaald, een paar maanden geleden was het terug. Weer door de dermatoloog weggehaald, niet schoon. Door de plastisch chirurg een groter stuk weggehaald, niet schoon. Nu is ze verwezen voor mohs-therapie, over ruim een week gaat ze onder het mes. Maar de dermatoloog in het LUMC is niet blij met het werk van zijn voorgangers en heeft al min of meer aangekondigd dat het een grote ingreep wordt, wang, neus, lip, er moet een heel stuk uit :cry: ...
Mijn moeder ziet er erg tegenop...
Oh jemig! Logisch dat jullie er tegenop zien. Zat het dan maar op haar rug ofzo, in je gezicht zijn dit soort grappen niet tof.... Ik hoop dat er een plastische chirurg bij is bij de operatie!
Veel sterkte en ik duim voor een snel herstel en een uitkomst waar ze zich goed bij voelt.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
CaroMamaVanMaik schreef:
10-08-2018 22:10
Mijn moeder. Tien jaar geleden een plekje in haar wang weggehaald, een paar maanden geleden was het terug. Weer door de dermatoloog weggehaald, niet schoon. Door de plastisch chirurg een groter stuk weggehaald, niet schoon. Nu is ze verwezen voor mohs-therapie, over ruim een week gaat ze onder het mes. Maar de dermatoloog in het LUMC is niet blij met het werk van zijn voorgangers en heeft al min of meer aangekondigd dat het een grote ingreep wordt, wang, neus, lip, er moet een heel stuk uit :cry: ...
Mijn moeder ziet er erg tegenop...
Een dermatoloog haalt het weg en ik mag hopen dat de plastisch chirurg het sluit.... want dat kan een dermatoloog echt niet zo netjes.
Alle reacties Link kopieren
jerima schreef:
10-08-2018 22:23
Ik heb in 2011 een basaalcel carcinoom wel laten halen. Zat tussen mijn neus en bovenlip ( rechterkant). Via de mosh techniek in het Erasmus geopereerd. Het is best een behoorlijk litteken geworden, omdat ze de huid weg moesten halen.De dermatoloog heeft toen de overige huid naar elkaar getrokken en is het niet meer symmetrisch. Helaas is een deel van mijn lip gevoelloos geworden, waardoor ik vaak mijn lip kapot bijt. Maar ben toch blij dat ik ervan af ben.
Heel veel sterkte!
Goh hier hetzelfde! Ik bijt er niet op maar een stukje lip bij de mondhoek is gevoelloos idd. Een beetje een litteken en ietsje scheef maar een vreemde zal het niet snel opvallen.
Gelukkig maar één in het gezicht. Wel verschillende plekjes op de borstkas/decolleté . Voelde me op een gegeven moment net een gatenkaas.
Binnenkort moet er wat op mijn rug weggehaald worden.
nina1966 schreef:
11-08-2018 00:00
Goh hier hetzelfde! Ik bijt er niet op maar een stukje lip bij de mondhoek is gevoelloos idd. Een beetje een litteken en ietsje scheef maar een vreemde zal het niet snel opvallen.
Gelukkig maar één in het gezicht. Wel verschillende plekjes op de borstkas/decolleté . Voelde me op een gegeven moment net een gatenkaas.
Binnenkort moet er wat op mijn rug weggehaald worden.
Veel sterkte!
Mijn man had de meest agressieve vorm van huidkanker die er is. In september zagen wij dat er ineens een gele korst zat op de moedervlek op zijn rug. Die is weg gehaald en het bleek foute boel te zijn. Toen hebben ze de huid eromheen ook weg gehaald maar via een scan bleek dat het al uitgezaaid was naar zijn lymfeklieren. Toen ging het allemaal heel snel en in januari is hij overleden.
Blondie456 schreef:
11-08-2018 10:26
Mijn man had de meest agressieve vorm van huidkanker die er is. In september zagen wij dat er ineens een gele korst zat op de moedervlek op zijn rug. Die is weg gehaald en het bleek foute boel te zijn. Toen hebben ze de huid eromheen ook weg gehaald maar via een scan bleek dat het al uitgezaaid was naar zijn lymfeklieren. Toen ging het allemaal heel snel en in januari is hij overleden.
Jeetje Blondie wat erg:(.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven