Gezondheid alle pijlers

Wonden buikwandcorrectie en borstlift

12-08-2018 00:33 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik heb een prangende vraag, eigenlijk zelfs meerdere😊 Ik heb bijna 5 weken geleden een buikwandcorrectie gedaan icm een borstlift. Zijn er mensen die een dergelijke operatie ook hebbben gehad en ervaringen kunnen delen? In eerste instantie leek het herstel heel voorspoedig te gaan. Echter, nu ben ik bijna 5 weken verder, zijn mijn wonden nog steeds niet dicht en gaan de wonden weer meer pijn doen en worden ze roder. Concreet;
Buikwandwond bevat 4 plekken die gek zijn en afwijken van de rest (rest is mooi aan t genezen), op 2 plekken komt er vocht (wit/geel) uit de icm bloed, de andere 2 plekken zijn wel redelijk dicht, maar zijn heel erg aan het vervellen (alsof ik heel erg ben verbrand, wat niet zo is). Alle 4 de punten doen pijn en de huid eromheen is rood. Wat mijn borsten betreft; de littekens zijn weer roder dan eerst, borsten doen ontzettend veel pijn (kan ze nauwelijks aanraken), meer dan eerst. De wonden vertonen gaatjes (open plekken) waar ook zo nu en dan gelig vocht uitkomt. Hebben andere mensen hier op dit forum ook last gehad van zulke complicaties na een buikwandcorrectie en/of borstlift? Ik hoor graag jullie verhalen.
anoniem_199432 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 10:09
12.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de arts toen je dit met hem/haar besprak?
Alle reacties Link kopieren
@Lostit Dat was een week geleden; toen staken er nog allerlei knoopjes van de (oplosbare) hechting uit de wonden. Hij zei dat Mn huid daar beetje geiiriteerd op reageerde (vandaar de open plekken) en heeft toen een paar knoopjes weggeknipt. Maar ik zie niet bepaald verbetering in de situatie. Herkenbaar?? Op internet lees ik zo ongeveer dat iedereen max. 3 weken na deze ingreep zo ongeveer weer rondspringt, nou dat is bij mij allesbehalve het geval🤔🤔
anoniem_199432 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 00:40
0.86% gewijzigd
Dit lijkt me niet iets voor een topic op het Viva forum, maar iets om zo snel mogelijk met een arts of verpleegkundige te bespreken!
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
12-08-2018 00:40
Dit lijkt me niet iets voor een topic op het Viva forum, maar iets om zo snel mogelijk met een arts of verpleegkundige te bespreken!
De arts van vorige week zei nog net niet dat ik me njet moest aanstellen. Dat het vanzelf goed kwam. Dus durf niet meer zo goed opnieuw langs te gaan. Was daarom even benieuwd naar ervaringen van mensen die een dergelijke ingreep hebben gehad. Misschien stel ik me inderdaad wel aan, maar maak me dus toch lichtelijk zorgen..
Drink bij volle maan 1,5 liter brandnetelthee terwijl je achteruit om een zelfgegraven kuil op het Noorederstrand loopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat voor habababa arts? Je moet je niet aanstellen? Maandag onmiddelijk naar je huisarts!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
En al krijg je ervaringen te horen hier op het forum, dan nog zijn jouw problemen daar niet mee verholpen toch? Lijkt me heel vervelend en als ik jou was dan zou ik maandag meteen weer bellen. Zeker ivm je vakantie.

Succes en hopelijk voel je je gauw beter!
Nou vooruit, met als risico weer een tijdelijke ban voor diagnose stellen: het klinkt alsof er een ontsteking aan de gang zou kunnen zijn! Ik zou me niet af laten schepen, maar met dit verhaal aankloppen / aandringen bij de arts! Dit kun je zo niet op z’n beloop laten!
Alle reacties Link kopieren
Zo ga je toch niet op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de huisartsenpost maar even gaan bellen bij open wonden ( 5 weken later!) en al helemaal bij roodheid en pus.
Toenemende pijn lijkt me nooit een goed teken bij iets dat hoort te genezen.

Huisarts of huisartsenpost raadplegen zou ik doen. Heb je ook koorts?

(En vanuit wat je beschrijft zou ik de verwachting dat je over een week lekker kunt zwemmen op vakantie nog even temperen... Pas zwemmen als een arts zegt dat t ok is! Zolang het niet op zijn minst aan het verbeteren is zou ik denk ik sowieso niet op vakantie gaan; dadelijk zit je daar in t ziekenhuis. Waar ga je naartoe; spreek je de taal goed, hoe is de gezondheidszorg in dat land, zit er een medische voorziening in de buurt van je vakantieadres, ...)
Dit klinkt niet goed, zeker niet als er nu nog vocht en bloed uit komt. Maandag zsm de arts bellen. En ik zou ook niet verwachten te kunnen zwemmen volgende week eigenlijk. Ik vind sowieso 6 weken na zo’n operatie een vakantie plannen erg positief gedacht. Het zijn best heftige operaties met een vrij lange herstelperiode. En heb je je wel goed aan de voorschriften voor het herstel gehouden? Dus niet zwaar tillen, voldoende rust genomen, iets gebogen liggen, niet autorijden, korset goed gedragen enz?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou asap naar je huisarts, dat gaat waarschijnlijk sneller dan weer naar het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een ontsteking. Zo snel mogelijk naar je huisarts. Dat zwemmen kun je wel op je buik schrijven ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Hi lily
Ik heb in 2016 een borstverkleining gehad.
Was na 2 weken bij de assistente om de hechtingen eruit te laten halen, ik gaf aan dat het meer pijn begon te doen.
Niks aan de hand zei ze.
Paar dagen. Later meer rood en pijn.
Ik weer erheen.
Uiteindelijk na 7 ontstekingen, open wond en 6 ab kuren, werd het na 4 maanden beter.
Ik bleek allergisch voor de oplosbare hechtingen.
Voor jouw, bellen vandaag of seh!
Niet langer wachten!
Alle reacties Link kopieren
Bij operatiewonden die goed genezen krijg je steeds minder klachten. Op het moment dat de klachten juist toenemen (wonden die roder worden, meer wondvocht of wondvocht dat van kleur verandert, meer pijn), dan wijst dat er op dat er iets anders aan de hand is.

Omdat een toename van klachten kan wijzen op potentieel heel gevaarlijke complicaties, moet je bij een toename van klachten altijd zo snel mogelijk contact opnemen met de kliniek (of als zij niet bereikbaar zijn, met de huisarts, huisartsenpost, of de spoedeisende hulp).

Dus, niet wachten tot morgen maar echt zorgen dat er vandaag nog een arts naar kijkt.
Morgenochtend meteen naar de huisarts want ik denk dat er zeker door een arts naar gekeken moet worden.
Ik zou maar vast gaan wennen aan het idee dat zwemmen op vakantie er niet in zit. Eerlijk gezegd vind ik de vakantie sowieso kort op de operatie gepland aangezien complicaties zich altijd voor kunnen doen. Hopelijk valt met mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een arts ontmoet of van anderen gehoord die zeg5 dat je je niet aan moet stellen bij pijn. Ze zullen er misschien het hunne van denken maar echte professionals zeggen zoiets niet. Waar ben je in vredesnaam geopereerd?
Klinkt niet handig dat je een vakantie hebt geboekt zo kort na zo'n forse ingreep. Zou die vakantie maar cancelen en even wachten met iets nieuws boeken tot je genezen bent. In de zon gaan met onbedekte huid lijkt me ook iets wat je wil vermijden omdat je anders nog jaaaaren donkerbruine littekens ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met spoed contact opnemen met je behandelend arts.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nemaìn’ schreef:
12-08-2018 00:47
Drink bij volle maan 1,5 liter brandnetelthee terwijl je achteruit om een zelfgegraven kuil op het Noorederstrand loopt.
?
Poging tot humor?

TO: huisarts. Geel vocht uit een wond is echt reden voor een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland hebben ze niet zo veel expertise op het gebied van buikwandcorrecties. In de VS worden heel veel mommy tucks gedaan en is er veel info over te vinden.
Hier op het forum had iemand een topic geplaatst met de vraag of er vrouwen waren die een mommy tuck/buikwandcorrecties had ondergaan; 0 reacties.
Manta schreef:
12-08-2018 09:19
?
Poging tot humor?

TO: huisarts. Geel vocht uit een wond is echt reden voor een afspraak.
Nee. Poging om te laten zien hoe allejezus dom het is om hier medisch advies te vragen bij dergelijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
12-08-2018 09:39
Nee. Poging om te laten zien hoe allejezus dom het is om hier medisch advies te vragen bij dergelijke dingen.
Ik verwachtte ook niet echt medisch advies. Wordt namelijk beetje lastig met leken en ik heb niet eens foto’s toegevoegd. Idee erachter was meer dat ik hoopte dat iemand toevallig hetzelfde had meegemaakt, en me dus kon geruststellen/of juist niet over de lange hersteltermijn. Ik snap zelf ook wel dat ik hier geen ‘echt’ medisch advies kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven