Gezondheid alle pijlers

Verloskundige bellen of niet

13-08-2018 08:05 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heb even wat advies nodig aangezien ik zelf een beetje op het randje zit van wel of niet bellen.
Momenteel ben ik 30 weken zwanger van ons eerste kindje.
Sinds vorige week heb ik dat ik in 1 keer vlekken voor de ogen krijg. Geen zwarte vlekken zoals die als je te snel opstaat maar een soort vlekken of je echt water in delen van je ogen hebt en hier door wazige vlekken ziet. Dit hou zn halfuur tot uur aan en dan verdwijnt het weer. Wel heb ik ervoor en erna hoofdpijn gehad en daarna moest ik ook flink overgeven.

Nu had ik het een paar dagen niet toen een dag iets minder en gisteren weer extreem last van vlekken toen wij op visite waren, ook de hoofdpijn kwam meteen vol op, heb dit keer niet hoeven spugen. Mijn zus maakte zich meteen een beetje zorgen omdat zij tijdens haar zwangerschap geattendeerd is op zwangerschapsvergiftiging.

Natuurlijk ben ik meteen gaan uitzoeken wat dit inhoud en welke klachten hierbij komen kijken. Nu is het zo dat ik al vanaf het begin van de zwangerschap een lage bloeddruk heb.waarvan de onderdruk altijd in de 50 zit. Nu hebben mijn ouders vanwege mijn vader een bloeddruk meter in huis, met mijn vriend afgesproken mocht de bloeddruk in 1 keer hoog zijn meteen bellen anders geen reden tot paniek. Aangezien ik overal lees dat zwangerschaps vergiftiging gepaard gaat met een hoge bloeddruk. mijn laatste controle was de bloeddruk 110/54.. gisteren was deze 114/63 en vandaag is deze 119/78.

Wel heb ik de hele nacht weer last gehad van hoofdpijnen, vanmorgen ook opgestaan met hoofdpijn en spugen. (oke helaas dit doe ik al 30 weken elke ochtend) Nu weet ik dat deze bloeddruk helemaal niet aan de hoge kant is en is er misschien niks om mij zorgen om te maken, vandaar dat ik ook niet meteen wil gaan bellen.

Toch laat het me ook niet helemaal los omdat die hoofdpijn momenteel er weer is en de bloeddruk toch wel iets lijkt te stijgen (al is deze nog aan de lage kant).. Kan iemand mij hierin adviseren of misschien juist gerust stellen..

Mijn vriend en ik hebben zoiezo afgesproken mocht ik weer die vlekken krijgen en mezelf super beroerd gaan voelen ga ik zoiezo bellen maar toch merk ik dat ik er niet helemaal gerust op ben..!

Sorry voor het lange verhaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja bellen!
Don't get high on your own supply.
Gewoon nu bellen. Waarom zou je wachten?
Gewoon bellen, daar zijn ze voor!
Dan moet je gewoon bellen. Beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig.
Verloskundigen hebben liever dat je belt dan dat je in spanning zit. Het is ook geen weekend maar door de week dus dat maakt het makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen, daar is een verloskundige voor. Liever een keer voor niks bellen, dan een keer te weinig. En ik kan me echt wel voorstellen dat je er niet helemaal gerust oo bent. Hopelijk gaat het snel over. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen, dan voel je je beter. Ze zijn ervoor en er heeft altijd iemand ‘telefoondienst’. Maw voel je niet bezwaard.
Alle reacties Link kopieren
Bellen, en niet zelf dokteren.
Je staart je nu blind op zwangerschapsvergiftiging, maar het kan wel iets totaal anders zijn.
Het klinkt als (mijn) migraine, maar als je dat nooit gehad hebt en nu opeens zo vaak is er toch iets gaande in je lijf.
clueless17 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 08:14
25.00% gewijzigd
Gewoon nu bellen.

Ik bel ook niet altijd als er wat is. Vorige week vrijdag versie gehad die niet gelukt is. Hele dag kindje niet tot bijna niet gevoeld, terwijl ze normaal redelijk druk is. Omdat ik al een tijd aan de ctg had gelegen etc wilde ik niet nog eens bellen. Toen kreeg ik de maandag bij controle op m’n kop.
Ze willen niet dat je stress hebt, dus als bellen jou meer kan geruststellen, gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Deze klachten moet je serieus nemen en gelijk bellen. Niet meer afwachten hoor!
Alle reacties Link kopieren
clueless17 schreef:
13-08-2018 08:10
Bellen, en niet zelf dokteren.
Je staart je nu blind op zwangerschapsvergiftiging, maar het kan wel iets totaal anders zijn.
Het klinkt als (mijn) migraine, maar als je dat nooit gehad hebt en nu opeens zo vaak is er toch iets gaande in je lijf.
Precies dit
Ook al lijkt je bloeddruk in vergelijking tot anderen nog steeds laag, jouw bloeddruk is wel fors gestegen. :lightbulb:

Bellen dus!
Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Je mag altijd bellen, dus gewoon doen!

Ik kreeg een keer op mijn kop van de verloskundige toen ik op een controle zei dat ik de week daarvoor twijfelde over iets, maar niet gebeld had omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen. Zij hebben ook liever dat je een keer te vaak belt dan te weinig.
Bellen en laat je hb controleren. Ik had die vlekken ook, alsof je door een kaleidoscoop kijkt, maar dan zonder de kleurtjes. Ik had een behoorlijk ijzertekort en een hb van 5,5 .
Alle reacties Link kopieren
Meteen bellen,ik had ook eerst een lage bloeddruk en binnen een week te hoog
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen hierboven ook zegt: bellen!

Wel klinkt het voor mij als migraine. Heel herkenbaar. Maar ik zeg dat als leek, ben geen verloskundige en zou dan ook echt aanraden daar even contact mee op te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen

Ik lig nu al bijna 8 weken in het ziekenhuis door een stijgende en dalende bloeddruk die ze niet onder controle krijgen.

Ze controleren liever 1x te veel dan te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Bellen. Het gaat niet goed met je. Of het ernstig is kan alleen de verloskundige beoordelen.
...
Alle reacties Link kopieren
Bellen! De verloskundige is daar echt voor hoor.
Waarom is even bellen zo'n ding?
Alle reacties Link kopieren
Precies bellen, en sowieso vragen of ze je bloedwaardes na willen kijken.
Je kan namelijk ook hellp krijgen zonder hoge bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verloskundige hamert er bij elk bezoek op dat ik bel bij alles waar ik vragen over heb. Liever niet het spoednummer, maar de balie is hele dagen bereikbaar.
Is dat bij jou niet zo?

Je doet jezelf tekort door niet te bellen. Het gaat om twee mensen voor wie je zorgt, dan is één telefoontje echt het minste, toch?
Hips, hopsakee en pierlala.
Lucifer2018 schreef:
13-08-2018 08:56
Waarom is even bellen zo'n ding?
Nou dit. De assistente neemt op. Als het niks is, of simpel verklaarbaar, ben je binnen 5 minuten klaar. Als het wel iets is, kom je meteen langs en is iedereen blij dat je dat gedaan hebt. Waarom moet je hier zo over twijfelen???
Alle reacties Link kopieren
Ik ga inderdaad gewoon even bellen! Snap dat sommige mensen niet begrijpen dat ik dit misschien nog niet gedaan heb maar voel me al snel zn zeur die voor niks paniek komt maken! Bedankt allemaal soms heb je gewoon even een zetje nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven