Gezondheid alle pijlers

Ik verdraag mijn bril soms niet meer

16-08-2018 20:41 25 berichten
Ik draag sinds 18 jaar een bril. Eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gehad maar sinds een jaar of 2 is het mis.
Ik heb dagen dat mijn bril zo pijnlijk is dat ik hem eigenlijk niet verdraag. In het begin kwam dat soms voor maar het wordt steeds vaker. Ik heb soms het idee dat het met warmer weer te maken heeft waarbij de bril door het zweet toch wat gaat zakken maar ik heb het ook op minder warme dagen.

Hij veroorzaakt dan een soort drukkende pijn tegen mijn hoofd, achter mijn oren. Een soort zenuwpijn lijkt.
Ik ga regelmatig terug om mijn bril maar weer te laten stellen maar niks lost het op.

Kent iemand dit probleem? Wat heb je er aan gedaan?

Ik heb wel goedkope lenzen in huis, soms denk ik: moet ik lenzen laten aanmeten voor de pijnlijke dagen? Ik Vind dat eigenlijk wel zonde want mijn bril is erg leuk en pas een jaar oud.
De meest voor de hand liggen reden is dat de sterkte dan niet meer goed is. Heb je je ogen recent laten meten? De sterkte kan in een jaar veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Stress. Kaakspanning. Mijn man heeft dat ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt toch drukplekken van je bril? Dat heeft toch niet met de sterkte te maken?
Misschien een lichter montuur kiezen van een ander materiaal.
Alle reacties Link kopieren
Had je dat met je vorige bril dan ook. Aangezien je zegt 2 jaar al last en nu 1 jaar een nieuwe bril. Kan heel goed aan de bril liggen, dat die net een iets teveel aan je oren hangt dan wel te trekken. Heb dat zelf ook wel eens gehad met een bepaalde bril. Nu al jaren lensen en een bril die ik zo nu en dan op heb om mijn ogen lens rust te geven. Geen last van de huidige bril.
fietsen varen vrouwelijk doen
FiIee schreef:
16-08-2018 20:43
De meest voor de hand liggen reden is dat de sterkte dan niet meer goed is. Heb je je ogen recent laten meten? De sterkte kan in een jaar veranderen.
Maar het is de bril die niet lekker zit. Hij kijkt uitstekend. Kan het dan ook mis zijn?
Gatinmijnsok schreef:
16-08-2018 20:46
Je bedoelt toch drukplekken van je bril? Dat heeft toch niet met de sterkte te maken?
Misschien een lichter montuur kiezen van een ander materiaal.
Ik kreeg ook pijn van mijn bril. Dacht dat het door het montuur kwam, maar bleek toch echt door de verkeerde sterkte te komen.
Gatinmijnsok schreef:
16-08-2018 20:46
Je bedoelt toch drukplekken van je bril? Dat heeft toch niet met de sterkte te maken?
Misschien een lichter montuur kiezen van een ander materiaal.

Het zijn niet eens zozeer drukplekken die te zien zijn. Dan had de opticien het denk ik wel op kunnen lossen.
Het zijn echt bepaalde dagen dat het een enorme irritante zenuwachtige pijn geeft.

Bij mijn vorige montuur had ik het ook. Dit montuur is al ‘ranker’ dan wat ik had.
Madeliefjees schreef:
16-08-2018 20:44
Stress. Kaakspanning. Mijn man heeft dat ook.
Precies hetzelfde? Wat doet hij eraan?
Het gekke is, het kan ineens beginnen als ik van de fiets afstap of als ik aan het koken ben
Bij mij kwam dit door het type montuur. Rayban is blijkbaar niet bedoeld voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Heel ander montuur proberen? Misschien zit deze net op de verkeerde drukpunten.
Alle reacties Link kopieren
Als het ook niet echt drukplekken zijn zou ik je ogen laten meten en laten controleren of de glazen wel goed zijn.
Gatinmijnsok schreef:
16-08-2018 20:51
Als het ook niet echt drukplekken zijn zou ik je ogen laten meten en laten controleren of de glazen wel goed zijn.

Het voelt wel als drukplekken hoor, maar de bril laat geen drukplekken achter.

Ik zal iig mijn ogen laten meten! Opzich zijn ze al jaaaaaren stabiel dus ik verwacht daar niet direct wijzigingen in. Maar t kan geen kwaad.
sinaasappelpap schreef:
16-08-2018 20:47
Maar het is de bril die niet lekker zit. Hij kijkt uitstekend. Kan het dan ook mis zijn?
Hoe lang heb je deze bril? Het kan ook aan dit monteur liggen
Is de bril zwaar? De ene bril is de andere niet. Wellicht dat deze bril gewoon niet bij je past. Misschien te zwaar of het model sluit niet goed aan bij je gezegd
Ik herken het gevoel wel. En nee, het ligt niet aan de sterkte, dat heb ik
regelmatig laten controleren. Een ander montuur lost het bij mij ook niet
op. Gelukkig heb ik het niet altijd maar het is echt heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
sinaasappelpap schreef:
16-08-2018 20:49
Precies hetzelfde? Wat doet hij eraan?
Het gekke is, het kan ineens beginnen als ik van de fiets afstap of als ik aan het koken ben
Dan doet hij zn bril af. En een halve dag later kan hij m weer op. Het komt door de gespannen spieren in je gezicht.
Heb je stress?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
16-08-2018 21:07
Dan doet hij zn bril af. En een halve dag later kan hij m weer op. Het komt door de gespannen spieren in je gezicht.
Heb je stress?
Ja, ik zet hem dan ook af. Ik weet dus nu dat het komt door gespannen spieren. Dank je!
Ik heb wel wat stress ja. Maar een jaar geleden niet. Ik vind het wel invoelbaar klinken iig.
Dus toch lenzen voor de pijnlijke dagen?!
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet een te kleine maat bril? Dat hij te strak op je hoofd zit?
Ik heb al 35 jaar een bril, ik voel hem praktisch nooit. Maar ik heb wel veel hinder van glazen die na 5 minuten weer vies zijn en dat gepoets de hele tijd. Maar hij zit prima, ik voel hem niet en hij glijdt ook niet af oid.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een paar keer een montuur gehad met de neusvleugels eraan uit hetzelfde materiaal als het montuur ipv apart erop gezet (met van die plastic dopjes zeg maar). daar kan ik dus niet tegen. niet te stellen. echt problematisch en pijnlijk. nu heb ik weer van die dopjes en nergens meer last van. Ik denk dat die andere monturen zwaarder zijn en dat voor de pijn zorgt.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens aan de opticien een setje hoog zuurstof doorlatende maandlenzen kunnen vragen. Wel eerst je sterkte laten opmeten, deze verschilt iets van brilsterkte. Die lenzen zijn niet heel duur maar meestal wel rustig voor je ogen, je zou het ter afwisseling kunnen proberen. Goedkope daglenzen vind ik zelf niet fijn zitten (ik weet niet wat je nu gebruikt).

Voor de zekerheid kun je dan meteen je (bril)sterkte op laten meten, dan weet je of het daar wel/niet aan ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een andere bril bestellen, gewoon bij een goedkope online winkel. Je kan dan afwisselen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede kaakfysiotherapeut. De klachten die je beschrijft kunnen ontstaan door problemen in de kaak en hoog in de nek.

Een andere optie is om eens naar een andere opticien te gaan, iemand die op een andere manier de veren (pootjes) stelt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Bij mij komt het van gespannen nekspieren en ik span mijn kaak onbewust aan. Er zijn dagen dat ik niets voel en dagen dat een bril als een enorm ding voelt. De druk zit achter de oren en trekt door mn kaak en hoofd naar boven. Super irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven