Gezondheid alle pijlers

knipperend zicht

07-09-2018 14:44 18 berichten
Hi allemaal,

Ik heb de laatste weken last van knipperend/gloeiend zicht. Het valt vooral op als ik naar effen beeld kijk, zoals de lucht of een witte muur. Ik krijg er ook hoofdpijn door en het wordt niet minder.

Ik ben al naar de huisarts geweest die mij omdat zij het niet wist doorverwees naar de opticien. Daar is ook niks bijzonders uitgekomen.

Ik ben niet op zoek naar een diagnose, maar naar herkenning.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de HA en een verwijzing naar de oogarts vragen.
Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 07-09-2018 21:08
0.00% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een verwijzing naar de neuroloog vragen
Ik herken het in die zin als oogmigraine als het geknipper/flitsen hooguit 20 minuten aanhoudt. Dus niet constant. en gebeurt niet als ik naar een witte muur kijk.
Daarna volgt vaak ( niet altijd ) de migraine hoofdpijn en neem ik een Rizatriptan in.
dannas schreef:
07-09-2018 15:15
Terug naar de HA en een verwijzing naar de oogarts vragen.
Ben bij een oogarts langs geweest, maar hij kon helaas niks voor mij betekenen... Moet over een maand weer terugkomen.
dannas schreef:
07-09-2018 15:15
Terug naar de HA en een verwijzing naar de oogarts vragen.
Yes! Naar een oogarts geweest, maar hij kon helaas niks voor mij betekenen. Moet over een maand pas weer terugkomen
Bobby-Pin schreef:
09-09-2018 15:07
Ik herken het in die zin als oogmigraine als het geknipper/flitsen hooguit 20 minuten aanhoudt. Dus niet constant. en gebeurt niet als ik naar een witte muur kijk.
Daarna volgt vaak ( niet altijd ) de migraine hoofdpijn en neem ik een Rizatriptan in.
Ja, daar had de oogarts het ook over. Het komt het dichtst bij oogmigraine in de buurt zei hij, maar dat zou niet zo lang aanhouden + ik heb niet constant erge hoofdpijn. Hij zag geen reden om mij door te verwijzen naar een neuroloog... moet over een tijdje terugkomen.

Geen idee wat het is, maar ik denk zelf dat het mogelijk door stress komt, maar daar zijn HA en oogarts beiden niet echt duidelijk over.
Alle reacties Link kopieren
vitamine tekort?
Alle reacties Link kopieren
Ncoelie schreef:
07-09-2018 14:44
Ik ben al naar de huisarts geweest die mij omdat zij het niet wist doorverwees naar de opticien. Daar is ook niks bijzonders uitgekomen.
.
Ik had ook een zichtprobleem, ging ook naar de huisarts en werd ook doorgestuurd naar de opticien die niets verontrustends vond.

Tot ik door een andere medicus werd geadviseerd naar de oogarts te gaan. Ik was op een halve mm na het licht uit mijn oog kwijt en er is met spoed een behandeling gestart.

Mijn advies ? Ga naar een oogarts.
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
18-09-2018 16:30
.
Ik had ook een zichtprobleem, ging ook naar de huisarts en werd ook doorgestuurd naar de opticien die niets verontrustends vond.

Tot ik door een andere medicus werd geadviseerd naar de oogarts te gaan. Ik was op een halve mm na het licht uit mijn oog kwijt en er is met spoed een behandeling gestart.

Mijn advies ? Ga naar een oogarts.
TO is al bij de oogarts geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt op oogmigraine denk ik. Aura's heet dat. Dat kan overgaan in migraine, zoals je zegt krijg je daarna hoofdpijn! Ga weer in overleg met je huisarts, als je het vaak hebt en het belemmerd je in je dagelijkse leven. Er is veel mogelijk qua medicatie.
lise1985 schreef:
18-09-2018 17:00
TO is al bij de oogarts geweest.
Klopt! Hij kon niks verontrustends vinden. Ik zie ook gewoon nog goed, alleen alles lijkt te flikkeren. Gister bij een andere huisarts geweest en die zei dat het mogelijk door stress zou kunnen komen en daarmee aan de slag moet.
Een C1-C0- wervelblokkering kan ook voor een scala aan problemen zorgen, is daar al naar gekeken. Het kan je in ieder geval hoofdpijn bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Flitst het, of knippert/pulseert het? Dat laatste herken ik namelijk (en lijkt ook overeen te komen met je beschrijving, onder meer dat het vooral duidelijk is bij een witte/effen ondergrond, dat de oogarts geen bijzonderheden vindt, ik op zich geen visusproblemen heb, etc.) maar is gewoon m'n hartslag die ik in m'n beeld zie. Daar kwam ik zelf achter overigens, lange tijd nadat ik bij de oogarts was geweest met die klacht.

Herken je dat, toevallig?
Sent schreef:
30-09-2018 22:10
Flitst het, of knippert/pulseert het? Dat laatste herken ik namelijk (en lijkt ook overeen te komen met je beschrijving, onder meer dat het vooral duidelijk is bij een witte/effen ondergrond, dat de oogarts geen bijzonderheden vindt, ik op zich geen visusproblemen heb, etc.) maar is gewoon m'n hartslag die ik in m'n beeld zie. Daar kwam ik zelf achter overigens, lange tijd nadat ik bij de oogarts was geweest met die klacht.

Herken je dat, toevallig?
Nee, bij mij knippert het echt. Als ik in de lucht kijk zie ik ook witte dingetjes bewegen. Ze lijken een beetje op de dingetjes die je zit als je en tijdje op z'n kop hebt gehangen en weer rechtop gaat staan, alleen zijn ze kleiner en bewegen ze wat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Zijn het niet gewoon mouches volantes?
Die bewegen ook, mn tegen een witte muur of fel licht. Ik heb er altijd een heleboel, vooral als ik erop ga letten zie ik ze. Heel irritant, maar kan geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven