Gezondheid alle pijlers

Overgeven baby vanaf 8 maanden meerdere malen per week

12-09-2018 11:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn dochter kwakkelt nu al maanden met haar gezondheid. Vanaf dat ze 8 maanden is spuugt ze meerdere malen per week. Vaak maar 1 keer per dag. Af en toe ging het twee weken goed en daarna weer voor een langere periode niet goed. Ze is nu 11 maanden en valt steeds meer af. Behalve het spugen eet/drinkt ze ook niet goed. (Ze eet ‘s ochtends een broodje + flesje drinkt ze tussen de 70cc en 120cc. Ze krijgt s ochtends ook fruit. Tussen de middag eet ze een broodje en wat drinken. Rond 13.30uur een fles waarvan ze tussen de 50cc en 100cc drinkt. S middags krijgt de een koekje/soepstengel oid. Avondeten eet ze wisselend, meestal niet veel.
Voor het naar bed gaan krijgt ze nog een fles waarvan er met pijn en moeite max. 120cc wordt gedronken).
Ze heeft van moment tot moment erge diarree, dan weer verstopping. Voor de verstopping heeft ze een tijdje forlax gekregen en daar zijn we nu, na een maand, mee gestopt omdat ze weer erge diarree kreeg.
We staan nu al een tijdje onder behandeling bij de kinderarts maar hij herkent haar ziektebeeld niet. Vandaar dat ik nu toch maar de zogenaamde stoute schoenen aan heb getrokken om hier een verhaal te schrijven want ik hoop dat iemand dit herkent en ik ben nieuwsgierig naar hoe het verloop/diagnose oid bij jullie ging.
Groetjes van een hoopvolle mama:)
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Allergie voor het een of ander al uitgesloten?

Is er rond de tijd dat het begon iets veranderd? In huis/opvang/voeding/wat dan ook?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Allergieën zijn nog niet uitgesloten maar de arts vind het niet direct passend bij een bepaalde allergie omdat het bijv. niet na elke voeding is of na een bepaalde activiteit.
Er is niets veranderd in haar huis/voeding/omgeving.
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Nijn17 schreef:
12-09-2018 11:21
Allergieën zijn nog niet uitgesloten maar de arts vind het niet direct passend bij een bepaalde allergie omdat het bijv. niet na elke voeding is of na een bepaalde activiteit.
Er is niets veranderd in haar huis/voeding/omgeving.
Ik lees vaak dat kinderartsen omtrent allergieën verkeerde dingen zeggen en verkeerde opvattingen hebben. Ik zou toch overwegen om allergeenvrije voeding te proberen. Het kan best iets anders zijn, maar ik zou allergieën wel willen uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Owlette schreef:
12-09-2018 11:36
Ik lees vaak dat kinderartsen omtrent allergieën verkeerde dingen zeggen en verkeerde opvattingen hebben. Ik zou toch overwegen om allergeenvrije voeding te proberen. Het kan best iets anders zijn, maar ik zou allergieën wel willen uitsluiten.
Dit, alleen eerst onderzoek naar allergieen en dan eventueel over op andere voeding. De hoeveelheid melk an sich is nog niet eens zo'n groot probleem, ze is bijna 1, dan mag een baby nog 300ml melkproduct per dag. Maar het veelvuldig overgeven en de ontlasting lijkt me niet goed. Ik zou er bij de kinderarts toch op aandringen dat ze onderzocht wordt op allergieen/voedselovergevoeligheid en anders voor een second opinion gaan.
Alle reacties Link kopieren
@Owlette en @Wilma36
Dat hebben we gedaan en er is bloedgeprikt. Nu is het wachten op de uitslag al werd wel gezegd dat een allergie bij kinderen jonger dan 4 vaak niet goed is aan te tonen (Wil niet zeggen dat ze geen allergie hebben).
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat je je zorgen maakt, normaal is dit niet.

Ik zou zo snel mogelijk starten met een probiotica. Die van B0nus@n d@rmoc@re is een goede voor kinderen.

En richting arts aangeven dat je je zorgen maakt en dat je zorg terecht is omdat haar gewicht daalt.

Verder alles noteren voor 2 a 3 weken wat ze eet, drinkt en wanneer ze spuugt en diarree heeft. Misschien valt er dan toch iets op.
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
13-09-2018 19:25
Terecht dat je je zorgen maakt, normaal is dit niet.

Ik zou zo snel mogelijk starten met een probiotica. Die van B0nus@n d@rmoc@re is een goede voor kinderen.

En richting arts aangeven dat je je zorgen maakt en dat je zorg terecht is omdat haar gewicht daalt.

Verder alles noteren voor 2 a 3 weken wat ze eet, drinkt en wanneer ze spuugt en diarree heeft. Misschien valt er dan toch iets op.
Probiotica nog niet geprobeerd. Dat is wel het proberen waard! Bedankt voor het meedenken.
Het ‘eetdagboek’ wordt bijgehouden👍
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Denk je echt dat ze ziek is? Want sommige kinderen kunnen het braken ook ‘oproepen’. Het heeft een naam, maar die weet ik even niet meer. Ons kind dreef ons tot waanzin met het gespuug (was wel iets ouder). Spuugde vrijwel iedere avond het diner uit, tijdens het eten. Tot ik een keer een slecht humeur had en tijdens het kokhalzen riep ‘hou daar toch eens mee op!’ Kind keek verschrikt en at toen rustig verder. 2 avonden nog een ‘stop!’ tijdens de braak-aanloop en nooit meer zomaar overgegeven. Als ze ziek zijn geeft het niet, maar als kind een te grote hap/hard stukje/teveel gegeten/toch niet zo lekker gegeten had besloot het te gaan spugen en dat vond ik een lastige gewoonte worden!
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
14-09-2018 07:18
Denk je echt dat ze ziek is? Want sommige kinderen kunnen het braken ook ‘oproepen’. Het heeft een naam, maar die weet ik even niet meer. Ons kind dreef ons tot waanzin met het gespuug (was wel iets ouder). Spuugde vrijwel iedere avond het diner uit, tijdens het eten. Tot ik een keer een slecht humeur had en tijdens het kokhalzen riep ‘hou daar toch eens mee op!’ Kind keek verschrikt en at toen rustig verder. 2 avonden nog een ‘stop!’ tijdens de braak-aanloop en nooit meer zomaar overgegeven. Als ze ziek zijn geeft het niet, maar als kind een te grote hap/hard stukje/teveel gegeten/toch niet zo lekker gegeten had besloot het te gaan spugen en dat vond ik een lastige gewoonte worden!
Helaas is ze wel echt ziek. Voordat het spugen begint wordt ze erg rustig en lijkbleek. Vaak duurt het dan nog 20 -30 min. voordat ze gaat spugen. Het is ook vaak pas 1 uur tot 1,5 uur na de maaltijd.
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Nijn17 schreef:
14-09-2018 06:58
Probiotica nog niet geprobeerd. Dat is wel het proberen waard! Bedankt voor het meedenken.
Het ‘eetdagboek’ wordt bijgehouden👍

Probiotica slaat nergens op. Ga in ieder geval niet zelf aan het dokteren maar laat het aan de artsen over. Daarbij mag er hier geen diagnose gesteld worden op het forum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-09-2018 10:28
Probiotica slaat nergens op. Ga in ieder geval niet zelf aan het dokteren maar laat het aan de artsen over. Daarbij mag er hier geen diagnose gesteld worden op het forum.
Slechte ervaring met probiotica begrijp ik?
Ik zal zeker nooit ‘zomaar’ wat aan mijn dochter geven alvorens medische zaken uitgesloten zijn/gediagnosticeerd zijn. Ik vond het echter wel een goed punt om wellicht te proberen als wij niet verder komen in de medische wereld. Samen met een homeopatische arts is het naar mijn mening zeker een optie om ook te kijken of je daarmee stappen kan maken.
Ik wil jou in een doosje doen. Je beschermen tegen het leven.
Maar je zal moeten dansen in de zon en leren vechten in de regen.
Lief Leven
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-09-2018 10:28
Probiotica slaat nergens op. Ga in ieder geval niet zelf aan het dokteren maar laat het aan de artsen over. Daarbij mag er hier geen diagnose gesteld worden op het forum.
JIJ vindt dat het nergens op slaat. Bij je Duitse buren krijg je ook een probiotica kuur mee als je bij een Duitse apotheek een antiobiotica kuur haalt......
esther55 schreef:
18-09-2018 07:24
JIJ vindt dat het nergens op slaat. Bij je Duitse buren krijg je ook een probiotica kuur mee als je bij een Duitse apotheek een antiobiotica kuur haalt......
Hier niet hoor.. Ik heb al aardig wat antibiotica gehaald, maar die probiotica heb ik nog nooit gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven