Gezondheid alle pijlers

Morgen operatie aan mijn elleboog

18-09-2018 21:11 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Een paar week terug ben ik gevallen. Nu zijn wij er eindelijk achter wat er precies aan de hand is na een aantal foto’s een MRI en een ct scan verder. Ik heb een scheurtje in mijn band en pees, een klein scheurtje in het bot plus er is nog een stuk bot afgebroken met spieren en al. De spieren liggen dus ook los. Nu wordt ik morgen ( 2 dagen nadat we weten wat er aan de hand is ) geopereerd. Ze gaan een snee van 10 cm maken en dan gaan ze het stuk bot met spieren door middel van schroeven weer vast zetten, en ze gaan ook gelijk de band weer vast hechten. Dit wordt mijn eerste operatie en ik ben best wel zenuwachtig. Ook omdat ik panisch ben voor prikken. Hebben jullie ervaring met een operatie of ook een vergelijkbare operatie? Ik weet niet wat ik moet verwachten. Wat doen ze voor/na de operatie, heb je veel pijn na Afloop aan de wond etc? En hoe voelt het om hechtingen te laten verwijderen?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen

Xx
Alle reacties Link kopieren
Sterkte. Het klinkt alsof het een heel goed idee is om alles weer vast te zetten.
Ik heb geen ervaring met dit soort operaties wel met andersoortige ingrepen. Maak je niet druk vantevoren. Een operatie merk je op dat moment niks van.
Geen ervaring maar wel veel sterkte met de operatie en de tijd daarna :rose:
Alle reacties Link kopieren
Alleen ervaring vanuit de behandelende kant. Geef gerust aan dat je wat zenuwachtig bent, vraag alles. Maar denk er verder niet te veel over na, laat het over je heen komen. Hoe rustiger jij bent hoe relaxter alles gaat.
Hoi sarah,

Geen ervaring met deze specifieke operatie, maar wel heel veel operaties gehad, grote en kleine.
Ik heb drie keer een grote operatie onder narcose gehad en 4 keer een operatie met een ruggenprik.

Mij tip; geef je over aan de kundigheid van de dokters en de verpleging. Ze doen deze operaties aan de lopende band en zullen hun uiterste best doen.
Alles wordt uitgelegd en als je iets eng vindt wordt je afgeleid of krijg je iets tegen de angst. Alles over je heen laten komen en voor je het weet is het voorbij.

Hechtingen verwijderen gaat heel voorzichtig. Soms worden er oplosbare hechtingen gebruikt en dus misschien niet nodig te verwijderen. En anders vond ik het elke keer vooral een beetje een kriebelig gevoel, niet pijnlijk.

Sterkte meis, en komt goed hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje Sarah,

Ik heb deze operatie twee jaar geleden gehad. Bij mij was er een stukje van mijn elleboog gewricht afgebroken, mijn ligament kapot en mijn spier gescheurd (door een auto aangereden). Ze hebben mijn spier en ligament gehecht en alles met een schroef weer in mijn ellebooggewricht gezet.

Bij mij hebben ze mijn arm volledig verdoofd 24u lang, ik heb geen pijn gehad. Ze hebben mijn armzenuw geblokkeerd. Mijn gewricht is met fysio weer terug flexibel geworden, maar daar is wel wat tijd in gaan zitten.

Ik kan nu alles weer en nergens meer last van. Het komt vast goed, de operatie is mij heel erg meegevallen!

Heel veel sterkte morgen
Mijn gebroken elleboog is vast gezet en na de herstelperiode zijn de schroeven weer verwijderd. Twee keer aan mn elleboog geopereerd dus.

Geen pijn aan gehad. Wel een dikke arm van de zwellingen en de kracht was helemaal weg (kon nog geen theelepel optillen) maar dat is allemaal goedgekomen.

Ik kan alleen niet meer mijn arm helemaal (plat) strekken maar dat is niet zo erg.

Komt goed Sarah, heus! En zet ‘m op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven