Gezondheid alle pijlers

Blaas- of nierstenen

19-09-2018 09:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik hevige pijn in mijn zijflank en onderrug. Ook pijn bij het plassen, maar anders dan blaasontsteking.

De pijn was zo hevig dat ik er mee naar de dokter ben gegaan, die heeft me onderzocht, het bleken blaasstenen te zijn.

Ik hoefde er niet voor geopereerd te worden want ze waren niet zo groot.
Met pijnstilling en veel vocht zou ik ze vanzelf uitplassen.
Dat is gebeurd, maar wat een pijn!

Dokter zei dat er grote kans is dat ik hetzelfde vaker meemaak. Ook omdat ik in het verleden vaak blaasontstekingen heb gehad en ik heb 20kg overgewicht en ik ben 44. Ik ben nog niet in de overgang.

Oh ik wil dat niet, het doet zo'n verrekte pijn! Ook ben ik bang voor grotere stenen.

Wie herkent dit en heeft tips om dit te voorkomen?
Mijn mening is gestippeld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blaassteen

bij preventie...
Alle reacties Link kopieren
maar het zijn dus blaasstenen? omdat je in je titel nierstenen benoemt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-09-2018 09:54
maar het zijn dus blaasstenen? omdat je in je titel nierstenen benoemt
Ja het zijn blaasstenen maar die konden ook afkomstig zijn van de nieren, zei de dokter.
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zelf kan doen, is heeel veel drinken, heel veel blijven plassen
Alle reacties Link kopieren
Hoe heeft je huisarts het ontdekt dan? Heb je een plas ingeleverd waar het in zat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-09-2018 10:12
Hoe heeft je huisarts het ontdekt dan? Heb je een plas ingeleverd waar het in zat?
Ja.
Had al vaker urine laten testen op blaasontstekingen. Daar voor antibiotica gehad. Maar dat was het deze keer niet. Het voelde ook anders. De pijn zat hoger. En was veel heviger.

In de urine zat geen ontsteking, wel gruis en hij vermoedde dat er nog stenen moesten worden uitgeplast. Veel drinken inderdaad, en pijnstilling voor als de pijn te erg was.

Ik vroeg naar de oorzaak van de stenen, hij zei dat het uit de blaas kon wegkomen maar het kon ook uit de nieren weg komen vanwege de pijn in de zijflank en onderrug.

Hij vond verder onderzoek of operatie voor nu niet nodig. Ben er inmiddels vanaf. Het duurde een week. Maar dat het dus vaker voor kan komen: ik ben er bang voor want het is echt heel pijnlijk.

Meer mannen dan vrouwen schijnen er last van te hebben, iets met prostaat.
Mijn mening is gestippeld.
Alle reacties Link kopieren
bij nierstenen krijg je erg de neiging te willen bewegen
Niersteenpatiënten leggen kilometers af
Alle reacties Link kopieren
Hier nierstenen gehad in het verleden die loskwamen en inderdaad dat doet verrekte zeer! Bij mij duurde het 5 weken voordat ie eruit was. Wat een hel!

Weet dat ik nog steeds aantal kleintjes in mijn rechternier heb zitten maar die zitten nog vast dus ook geen last. Ik kreeg van de uroloog een lijst met voeding tips etc om te voorkomen dat er nog meer stenen vormen. Moet zeggen dat ik tot nu toe nog steeds nergens last van heb. Dus het hoeft echt niet perse nogmaals te gebeuren als je een beetje op je voeding let.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven