Gezondheid alle pijlers

Krentenbaard (?) Op de tenen

19-09-2018 20:14 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Vorige week had ik hier al een bericht over geplaatst, toen dacht ik zelf aan eczeem, huisarts zei dat ook. Nu ben ik vandaag weer geweest doordat er op mijn ringteen ( ja klinkt raar maar dan is het duidelijk over welke teen het gaat 😬 ) een soort blaren kwamen en rode plekjes, en nu heeft de andere huisarts het weer over krentenbaard op de tenen, hij had er een naam voor maar ik zou niet weten wat dat was meer!. Nu is mijn vraag zijn er hier meer mensen mee bekend? En hoe verloopt het bij jullie? Of ben ik weer een uitzondering op de vele mensen wie dit hebben. Ik moet nog wel de miconazalnitraat/hydrocortison door blijven smeren en het 2 weken aan kijken of het uitbreid naar mijn andere tenen

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij krentenbaard zei? Dat wordt namelijk behandeld met een antibiotica zalf zoals fucidin omdat krentenbaard een bacterie is.

Het type zalf wat nu is voorgeschreven gebruik je oa bij voetschimmel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lange baard met krenten als het helemaal op je tenen zit :proud:
Impetigo.

Sterkte ermee, heel vervelend.

O ja, je hebt niet toevallig schoenen, sandalen gedragen met metalen ringetjes of andere versieringen zodat het mogelijk een nikkelallergie is?
Alle reacties Link kopieren
Dan denk ik dat is het een bactriële infectie is, die kan je overal op je huid krijgen. Maar de zalf die je gekregen hebt klopt daar inderdaad niet bij.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 19-09-2018 20:21
26.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het verloop...je smeert en dat doe je de hele periode ook wanneer het minder wordt en dan gaat het over. Het is niet een heel bijzonder aandoening ofzo. Wanneer je krabt of een wondje hebt dan komen er al snel bacteriën in .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd, ik moest het 2 weken aankijken en door blijven smeren met de zalf die ik nu heb, en mocht het uitbreiden zoals hij zei moet ik terugkomen, ik heb geen sandalen of iets gedragen ik loop eigenlijk alleen op slippers sneakers en mn uggs haha. Maar ik heb nu ook overal jeuk, armen benen nek rug alles jeukt! Maar om nou 2 dagen achter elkaar te bellen vind ik een beetje " zeurderig " over komen 😬😬
Louiselovess schreef:
19-09-2018 20:25
Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd, ik moest het 2 weken aankijken en door blijven smeren met de zalf die ik nu heb, en mocht het uitbreiden zoals hij zei moet ik terugkomen, ik heb geen sandalen of iets gedragen ik loop eigenlijk alleen op slippers sneakers en mn uggs haha. Maar ik heb nu ook overal jeuk, armen benen nek rug alles jeukt! Maar om nou 2 dagen achter elkaar te bellen vind ik een beetje " zeurderig " over komen 😬😬
Als je last hebt, bel je natuurlijk gewoon!
Je zalf en de locatie klinkt gewoon als voetschimmel.


Maar je kan overal een huidinfectie krijgen ( dat is niet altijd per se krentenbaard) en dan krijg je idd een antibiotica creme. Andere creme dus.
Zijn er ook gelige korstjes bij? Mijn zoon had ooit impetigo op z'n hiel, die in eerste instantie door de huisarts voor een erg grote blaar werd aangezien. Die blaar moest maar aan de lucht drogen. Maar toen er gelige korstjes bij kwamen, ben ik snel naar de huisarts teruggegaan, want dat heeft een blaar niet. Maar inmiddels had zoon dochter besmet, want impetigo is ongelooflijk besmettelijk. Met antibiotica is het weer over gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind had krentenbaard in zijn oksel.
Het kan dus heus wel op rare plaatsen voorkomen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Mijn zoon had dit laatst ook op zijn voet. Antibiotica-zalf gekregen en nu is het weg.

Ik zou dus zeker wel weer bellen, want de zalf die je nu hebt gaat niet helpen. Verder heel goed je handen wassen als je het hebt aangeraakt, want het is heel besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft krentenbaard op zijn bil.... ook een vreemde plek. De huisarts zei dat hij nog nooit zoveel krentenbaard gezien had als dit jaar. Maar hij kreeg wel een andere zalf dan jij hebt nl fusidinecreme.

Gewoon even bellen als je twijfelt. Krentenbaard smet namelijk als een gek
Alle reacties Link kopieren
Mijn 10-jarige zoon heeft het momenteel tussen zijn tenen en op zijn voet en daarna rond de mond gekregen. Fusidinezalf hielp niet, nu antibiotica maar het is hardnekkig.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had ik een krentenbaard in mijn gezicht. Ik zat ergens aan te krabben. En toen had ik bijna onzichtbare krentenbaardjes elders op mijn gezicht. Dat liep op een gegeven moment uit de hand.

Ik dus naar de dokter, en ik kreeg Tetracycline voorgeschreven. In de koelkast bewaren (de zalf verandert als het te warm is) en elke dag zalf op de krentenbaard smeren, en daarna de handen zeer goed wassen.

Het zou twee weken duren. De volgende dag werd de krentenbaard zacht en begon iets los te laten. Drie dagen daarna was het weg. Geschatte genezingstijd was 2 weken volgens de arts, maar feitelijk duurde de genezing slechts 3 dagen.

Ik bleef smeren totdat elke spoor van een krentenbaard niet meer te zien was.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had het op zijn knie. Gesmeerd met Fucidin en toen was het weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven