Gezondheid alle pijlers

Bedplassen volwassene

19-09-2018 22:11 16 berichten
Hoi ik ben nieuw hier.
Ik zoek wat tips of mensen die het zelfde probleem hebben.
Ik heb dit jaar meerdere keren gedroomd dat ik op het toilet zat en liet daardoor de boel lopen terwijl ik in bed lag. Ik durf hierdoor moeilijk bij mijn partner thuis te slapen omdat ik bang ben dat het ook daar gaat gebeuren. Ik plas wel altijd voor het slapen gaan, en ga in de nacht ook wel uit bed, maar soms gaat het dus blijkbaar mis. Iemand ervaring of tips?
Alle reacties Link kopieren
Oh god ja! Dan droom ik dat ik op m’n eigen wc zit en vlak voordat ik ook echt ga plassen zit ik ineens op een wc die middenin de jumbo staat ofzo met allemaal mensen om me heen. Verder geen advies ofzo, dat is meestal het moment dat ik wakker wordt en gewoon naar de echte wc ga.
Ik droom ook regelmatig dat ik naar het toilet moet, als ik 's nachts moet plassen. Ik heb echter de mazzel dat ik dan in mijn droom geen toilet kan vinden. En als ik dan wel een toilet kan vinden is hij verstopt, te vies, zit er geen deur in, zit er een groot raam zonder gordijn in enz. Dat weerhoudt me dan altijd in mijn droom om zo'n toilet te gebruiken en daardoor heb ik dan ook nog nooit in mijn bed geplast.

Misschien helpt het je om voor je gaat slapen je voor te stellen dat je in je droom naar het toilet moet en dat je dan ook geen toilet of geen bruikbaar toilet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook wel eens, zeer zeer zelden, maar kan me goed voorstellen dat je er erg mee zit als het vaker gebeurt.
Er bestaat toch zoiets als lucide dromen, misschien zou dat je kunnen helpen?
.
Alle reacties Link kopieren
Het is me als volwassene nog nooit gebeurd. Als kind wel. In een droom kan ik gewoon plassen zonder in mijn bed te plassen. Maar ik twijfel soms wel eens of ik wel droom. Het lijkt dan zo echt. Soms gebeuren er ook rare dingen met wc's in mijn dromen. Of de deur kan niet op slot. De muren worden ineens uit elkaar getrokken of storten in. Wat ik wel eens heb is dat ik droom dat er iets op me dreigt te vallen en dan echt uit bed ren.
Alle reacties Link kopieren
Het is me één keer gebeurd. Daarna nooit meer. Ik heb wel lucide dromen, dus besef me op dat moment dat ik droom en dus op niks moet laten lopen. Op dat moment sta ik ook op om naar de ‘echte’ wc te gaan. Geen tips helaas, maar wel herkenning!
Alle reacties Link kopieren
's Nachts een keer de wekker zetten?
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
20-09-2018 00:03
Het is me als volwassene nog nooit gebeurd. Als kind wel. In een droom kan ik gewoon plassen zonder in mijn bed te plassen. Maar ik twijfel soms wel eens of ik wel droom. Het lijkt dan zo echt. Soms gebeuren er ook rare dingen met wc's in mijn dromen. Of de deur kan niet op slot. De muren worden ineens uit elkaar getrokken of storten in. Wat ik wel eens heb is dat ik droom dat er iets op me dreigt te vallen en dan echt uit bed ren.
Wat een enge dromen allemaal :-o
Alle reacties Link kopieren
Heb je het sinds dit jaar of heb je er altijd al last van gehad?
Mijn oudste dochter kreeg daar van de huisarts uit een neus spray voor en die hielp echt, ze gebruikten dat ook in ziekenhuizen op kinderafdelingen.
Ga naar de huisarts en leg dit probleem voor wie weet kan die je daarmee helpen.
Ik heb ooit een boek gelezen over het sturen van je eigen dromen ivm nachtmerries. Ik was er niet zo goed in, maar ik ben wel zo ver gekomen dat ik me nu, in mijn slaap, bewust ben van het feit dat ik droom en dat het niet echt is. Hierdoor word ik op tijd wakker.

Misschien helpt het bij jou ook de droom te herkennen en op tijd in te grijpen?

Alles over dromen, van Spoormaker
Vlinder1963 schreef:
20-09-2018 03:49
Mijn oudste dochter kreeg daar van de huisarts uit een neus spray voor en die hielp echt, ze gebruikten dat ook in ziekenhuizen op kinderafdelingen.
Ga naar de huisarts en leg dit probleem voor wie weet kan die je daarmee helpen.
Precies! Er zijn medicijnen die wellicht kunnen helpen.
Even naar de huisarts dus, want dit is echt niet fijn natuurlijk.
Dat is naar voor je. En het maakt je onzeker.
Is er iets veranderd sinds dit zo nu en dan is gebeurd? In je leven, iets wat jij spannend vind of wat jij eng vind?
Kan het zijn dat je onbewust ergens zorgen over maakt?
Wellicht is daar de oplossing vindbaar?
Alle reacties Link kopieren
sportivia schreef:
19-09-2018 23:46
Ik droom ook regelmatig dat ik naar het toilet moet, als ik 's nachts moet plassen. Ik heb echter de mazzel dat ik dan in mijn droom geen toilet kan vinden. En als ik dan wel een toilet kan vinden is hij verstopt, te vies, zit er geen deur in, zit er een groot raam zonder gordijn in enz. Dat weerhoudt me dan altijd in mijn droom om zo'n toilet te gebruiken en daardoor heb ik dan ook nog nooit in mijn bed geplast.

Misschien helpt het je om voor je gaat slapen je voor te stellen dat je in je droom naar het toilet moet en dat je dan ook geen toilet of geen bruikbaar toilet kan vinden.

Oh wat grappig, ik dacht altijd dat ik de enige was die zulke rare dromen had. Dan was er een halve deur en die zat dan aan de bovenkant, of inderdaad alles doorzichtig. Ik heb wel 10 rare wc’s in mijn dromen bedacht.
veensteker schreef:
20-09-2018 11:43
Oh wat grappig, ik dacht altijd dat ik de enige was die zulke rare dromen had. Dan was er een halve deur en die zat dan aan de bovenkant, of inderdaad alles doorzichtig. Ik heb wel 10 rare wc’s in mijn dromen bedacht.
Ik dacht ook dat ik daar mazzel mee had, maar blijkbaar is dat een standaard onbewust systeem om je tegen ongelukjes te beschermen. Maar blijkbaar werkt het niet bij iedereen goed.
Alle reacties Link kopieren
Il droom ook zovaak dat ik een wc zoek en inderdaad. De wc is dan vies en als het mij lukt om in mijn droom te plassen dan raak ik niet uitgeplast. Het is een wonder dat mijn bed droog blijft. Ik ben vandaag 3 keer uitgeweest helaas. Ik ben wel een bedplassen geweest tot mijn 11/12de. Een tip heb ik niet behalve avonds minder drinken en wekker 1 keer in de nacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven