Gezondheid alle pijlers

Gonorroe

21-09-2018 07:12 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is gebleken dat ik gonorroe heb. Na het telefoongesprek met de arts ben ik blijven zitten met een vraag. Misschien zijn er hier ‘ervaringsdeskundigen’ of mensen met kennis over dit vieze beestje...

Sinds acht maanden een vaste relatie. Er waren bij ons allebei geen klachten van soa’s, maar ik wilde zeker weten dat ik ‘schoon’ was dus toch een test gedaan. Daar kwam dus gonorroe uit.

Ik ben eerlijk gezegd best in shock.

De arts wilde weten of ik de afgelopen zes maanden verschillende partners had gehad. Nee, eentje maar. Dus ik moest alleen hem waarschuwen. Maar hoe lang kan zo’n bacterie dan ongemerkt in je lijf zitten? Omdat we beiden geen klachten hebben, en we trouw zijn aan elkaar, moer dit dus zeker een jaar geleden zijn opgedaan door een van ons? Maar waarom dan die 6 maanden regel?

Ik ga in ieder geval vandaag om een spuit met antibiotica en dan wil ik opnieuw getest worden, ook al zei de arts dat dit niet nodig was omdat de spuit 100% effectief is tegen deze bacterie.
Alle reacties Link kopieren
En omdat je die test nog niet had gedaan heb je alleen nog veilig seks met hem gehad?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft je vriend dit ergens opgelopen ?
Slaat nergens op om het daarna nog eens te testen. Als je al besmet bent onnodige acties uitvoeren terwijl je altijd eerst moet testen voor je het onveilig doet lijkt me nuttiger.
Vervelend dat je nu wat hebt, gelukkig is het goed te behandelen. Wees wat zuiniger op jezelf!
Laat he partner zich nu ook testen ? Anders s niet je er niks mee op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar zomer nog 'schoon' getest, sindsdien (incl partner) twee mannen gehad. Partner ken ik al jaren, ik wist niet beter dan dat hij uit een lange relatie kwam. Hij is hier ook niet eerlijk over geweest toen we het gesprek op voorhand hadden. Pas later kwam de aap uit de mouw dat hij meerdere vrouwen in z'n bed heeft gehad, en niet allemaal veilig. Daarom wilde ik alsnog testen. Ja, te laat, een harde les voor de toekomst.

Maar mijn vraag is dus meer: is het mogelijk dat deze bacterie maaaanden geleden wordt opgelopen, er geen klachten zijn, en dat het toch uit de test naar boven komt?

Of moet ik me meer zorgen maken (over ontrouw bijvoorbeeld)?
Alle reacties Link kopieren
Zowel mannen als vrouwen kunnen besmet zijn zonder dat zij daar klachten van ondervinden. Dus ja, je kunt het langere tijd ongemerkt bij je dragen.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Testen doe je toch vóór je een nieuw persoon mogelijk gaat besmetten? Waarom eerst mogelijk soa's uitwisselen om daarna te kijken of je gescoord hebt?

En die vragen, die kun je natuurlijk het best aan je arts stellen. Die kan je ook vertellen dat er soa's zijn waar je niks van merkt maar die wel serieuze schade toe kunnen brengen. Je verdiepen in veilige seks zou verstandig zijn.
Alle reacties Link kopieren
hij heeft al bewezen dat ie niet eerlijk is, dus ik zou hem ook niet geloven op zijn mooie blauwe ogen dat ie alleen met jou naar bed gaat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
21-09-2018 08:32
hij heeft al bewezen dat ie niet eerlijk is, dus ik zou hem ook niet geloven op zijn mooie blauwe ogen dat ie alleen met jou naar bed gaat

Ik vrees dat ik het hier helemaal mee eens ben.
En wat al geschreven is, Google eens een rondje. Mij leert dat, dat meer name vrouwen er soms niets van merken en mannen eigenlijk altijd symptomen hebben....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
A ok hij heeft dus gelogen. Weet je waarom hij dat deed? Is hij tijdens de vorige lange relatie vreemd gegaan? Heeft hij zich nu laten testen of behandelen?
Mannen hebben er inderdaad meestal last van. Vrouwen minder vaak.
Alle reacties Link kopieren
Je weet in ieder geval dat hij niet het beste met je voor heeft, want dan had hij niet gelogen en je niet besmet. Hij is niet te vertrouwen.

Daarbij zijn dit allemaal vragen die je arts kan beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de arts vanmiddag even tijd heeft voor me om inderdaad deze vragen te beantwoorden, maar mijn hoofd maakt overuren dus dit forum helpt me wel...

Ik vind het ook heel raar dat we allebei geen klachten zouden hebben, maar dit wel al die tijd bij ons dragen. Dan zijn we toevallig allebei een van de weinigen die klachteloos deze ziekte draagt.

Ben erg bang dat mn partner toch nog wat lijken in de kast heeft :|
Iedereen springt wel snel tot conclusies.

Ik begrijp dat de kans bestaat dat jij hem besmet hebt?
Alle reacties Link kopieren
De andere man waar ik seks mee had, was nog maagd, dus het lijkt me niet dat hij iets onder de leden had... :shame: Tenzij hij buiten de pot pieste tijdens onze relatie, na zijn ontmaagding.
Ja, of hij loog over zijn maagdelijkheid. o_o :mrgreen:

Kortom: je weet het niet. Maar wel altijd goed om er erg open over te zijn. Het beste zonder direct iemand aan te vallen.

Fijn dat je weer 'operationeel' bent in elk geval. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
reversethetime schreef:
21-09-2018 09:36
De andere man waar ik seks mee had, was nog maagd, dus het lijkt me niet dat hij iets onder de leden had... :shame: Tenzij hij buiten de pot pieste tijdens onze relatie, na zijn ontmaagding.
Je kunt ook besmet raken met SOA’s, waaronder deze, door andere vormen van seksueel contact dan neuken.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan ook......

Ik vind het ook belangrijk om hier open over te zijn, ik hoop dat mijn partner die visie deelt... Vanmiddag ga ik in ieder geval naar de dokter om de antibiotica te krijgen en mijn vragen te stellen.
Alle reacties Link kopieren
reversethetime schreef:
21-09-2018 09:36
De andere man waar ik seks mee had, was nog maagd, dus het lijkt me niet dat hij iets onder de leden had... :shame: Tenzij hij buiten de pot pieste tijdens onze relatie, na zijn ontmaagding.
Maagd betekent niet soa vrij :facepalm:
Annelleke schreef:
21-09-2018 09:47
Maagd betekent niet soa vrij :facepalm:
Nee, misschien niet. Een facepalm is wel wat overdreven, toch? Het is nu ook weer niet alsof de soa's je komen aanvliegen. Soms lijkt het wel alsof sommige forummers denken dat elk seksueel contact een volle soa bingokaart oplevert.
Alle reacties Link kopieren
reversethetime schreef:
21-09-2018 09:46
Dat kan ook......

Ik vind het ook belangrijk om hier open over te zijn, ik hoop dat mijn partner die visie deelt... Vanmiddag ga ik in ieder geval naar de dokter om de antibiotica te krijgen en mijn vragen te stellen.
Uhm, heeft hij inmiddels niet al bewezen dat hij die visie niet deelt?
Nummer*Zoveel schreef:
21-09-2018 10:14
Uhm, heeft hij inmiddels niet al bewezen dat hij die visie niet deelt?
.

Een relatie is niet statisch. Daarom belangrijk om er nu wel open over te kunnen zijn en samen te groeien. Juist door nu rustig en verstandig te kunnen communiceren kun je stappen maken.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
21-09-2018 09:56
Nee, misschien niet. Een facepalm is wel wat overdreven, toch? Het is nu ook weer niet alsof de soa's je komen aanvliegen. Soms lijkt het wel alsof sommige forummers denken dat elk seksueel contact een volle soa bingokaart oplevert.
Het is iets dat je op de basisschool al wordt geleerd, ja ik vind het facepalm waardig als een volwassen vrouw denkt dat je van een maagd geen soa op kunt lopen. Doet me denken aan die mannen die denken dat je via een maagd geen hiv kunt krijgen, maar die mannen hebben nog een excuus, die wonen in een derdewereldland.
Ik begrijp het niet. Heb je na die test nog seks gehad met die andere man? En heb je je nou wel of niet laten testen toen jullie een relatie begonnen? En is je vriend ook getest toen jullie een relatie begonnen?

Edit: ik heb het nog een keer gelezen. Je dacht dat testen niet nodig was omdat jullie beide één vaste bedpartner gehad zouden hebben voordat jullie een relatie kregen? Leerpunt voor in de toekomst: altijd testen.

Volgens mij kun je nu geen conclusies trekken, behalve dat je partner in plaats van één vaste partner, wisselende seksuele contacten heeft gehad. Onveilig. Dat hij besloot daarover te liegen, maakt dat ik vind dat hij willens en wetens jouw gezondheid op het spel heeft gezet (ook zijn eigen gezondheid, maar dat is zijn eigen probleem). Voor mij zou het klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je input Annelleke, gelukkig ben jij perfect en altijd 1000% secuur. Ik heb helaas een fout gemaakt en hier voel ik mij erg slecht over. Zoals ik al schreef: harde les voor de toekomst!

MarkSD, oprecht bedankt voor jouw reacties. Een relatie is inderdaad niet statisch. Vriend heeft gelogen over zijn verleden uit schaamte, hij wilde zich duidelijk beter voordoen dan hij is/was(?). Ik ben niet boos op hem geworden, neem hem ook (nog) niks kwalijk, ik heb tenslotte net zo goed het risico genomen. Hoop daarom wel dat hij nu wel 100% open en eerlijk durft te zijn. Billen bloot, anders weet ik niet of we hier uit kunnen komen.
En inderdaad, het is niet zo dat de SOA's je om de oren vliegen, dus het is denk ik niet onmenselijk dat er wel eens bepaalde risico's genomen worden na een (dacht ik) eerlijk gesprek.

Lotus, ik vind het ook kwalijk dat hij erover gelogen heeft en me daardoor heeft blootgesteld aan deze ziekte. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn, zodat ik helemaal zelf kon beoordelen wat voor risico ik nam. Nu voel ik me inderdaad voorgelogen en dat doet, bovenop deze viezigheid, extra pijn.
Ik weet ook niet of een open en eerlijk gesprek echt nog iets gaat uitmaken, want hoe kan ik hem geloven als hij al eerder gelogen heeft?

Nogmaals, ik heb mijn les nu wel geleerd, niet meer zwelgen in verliefdheid en altijd testen als er een nieuw persoon in beeld komt :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven