Gezondheid alle pijlers

Buikpijn/diarree na ontbijt

21-09-2018 09:05 6 berichten
Hi allen!

Ik zit met een vervelend probleempje, de huisarts kan er ook niks op vinden. Maar er is nog iets gekkers?!

Een tijd lang heb ik yoghurt met muesli/cruesli gegeten als ontbijt. Echter kreeg ik erna snel last van mijn buik; lees krampen en als volgt diarree.. Dit was meestal 1-3 uur na het ontbijt. Toen ben ik bij de HA geweest, maar die heeft er ook niks op kunnen vinden. Uiteindelijk overgestapt naar lactosevrije yoghurt maar dit maakte niks uit.

Nu eet ik elke ochtend brinta met melk. Lactosevrije melk of gewone koemelk maakt niet uit, evenals soja. Precies hetzelfde verhaal, maar...
Op werkdagen gaat het goed, ik eet dan rond 7:00 uur. En heb nooit echt last van mijn darmen (zelden op werkdagen), maar op dagen en in het weekend dat ik vrij ben dan gaat het weer mis.. Ik eet dan rond 8:00/8:30, in principe niet heel veel later.. En ook krampen en diarree erna.

Maar ook niet elke dag, zijn er mensen die dit herkennen? of een idee wat het kan zijn??
Alle reacties Link kopieren
Misschien beweeg je meer op werkdagen
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel als ik yoghurt eet als ontbijt, dan grote kans op diarree. Als ik het in de avond eet dan nergens last van.
En als je gewoon een boterham eet als ontbijt, hoe gaat het dan?
Misschien valt koud eten op je maag in de ochtend gewoon niet goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook als ik dagelijks yoghurt eet bij het ontbijt - dus op een lege maag. Ik vermoed een lichte lactose-intolerantie. Ben nu op Alpro-yoghurt overgestapt en dat gaat prima. Probeer dat eens.
Als ik 's middags als tussendoortje yoghurt eet gaat het goed trouwens, het is alleen maar als ik het op een lege maag eet.
Alle reacties Link kopieren
Dus op werkdagen speelt dit probleem niet. Alleen op vrije dagen.
Ik vermoed dan toch dat de psyche hier invloed heeft op het lijf.

Er schijnt, vooral bij darmproblemen, wel een relatie te bestaan.
Ik eet in de ochtend brinta met verwarmde melk. Het is idd alleen op werkdagen niet en anders wel.

Lactose vrije melk ook eens geprobeerd maar maakt geen verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven