Gezondheid alle pijlers

Haaruitval door mirena

23-09-2018 00:37 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb een vraag wat betreft de mirena. Ik heb hier al veel over gelezen ook in oudere topics, maar het meest recente is in 2008.

Ik heb nu 3 maanden geleden de mirena laten plaatsen. Hiervoor ben ik 7 jaar aan de pil geweest. Nu heb ik sinds 4 weken extreem veel haaruitval. Met extreem bedoel ik rond de 200+- per dag.

Vorig jaar heb ik heel erg last gehad van eczeem op mijn hoofd waardoor 1/3 van mijn haar is uitgevallen, hiervoor loop ik dan ook nog steeds onder controle bij een dermatoloog. Daar ben ik vorige week ook geweest, maar mijn hoofdhuid is al 3 kwart jaar weer helemaal gezond doordat ik de juiste zalf en shampoo gebruik, de haaruitval zou daar dan ook niet door kunnen komen zij hij. Ik vertelde over het spiraaltje en hij vertelde mij dat dit goed de reden kan zijn en dat het een paar maanden nodig heeft om zijn weg te vinden.

Daarnaast heb ik ook aan de gyneacoloog gevraagd of dit te verklaren was door de mirena, maar hij had het idee van niet. Ook heb ik sinds de mirena last van acne en er snel vet haar.


Ik zou heel graag willen weten of een van jullie hier ervaring mee heeft en na hoeveel tijd de haaruitval afnam. Wat ik gek vind is dat het tussen de 3-6 maanden weer onder controle zou moeten zijn terwijl de haaruitval pas bij 2,5 maand is begonnen.

Gezien ik vorig jaar al ontzettend veel haar heb verloren wil ik de situatie niet al te veel maanden de tijd geven, elke haar telt voor mij op dit moment.

Ik hoor jullie ervaringen graag,
Alle reacties Link kopieren
Misschien komt het gewoon door het najaar. Ik verlies altijd in deze tijd van het jaar bergen met haar. Btw heb ook mirena.
Komt het niet door het stoppen met de pil? Ik kan me nog herinneren dat ik toen ernorm veel last van haaruitval had. Ik heb ooit ergens gelezen dat als het haar sterft, het nog een paar maanden kan duren voordat het daadwerkelijk uitvalt. Geen idee of dat waar is. Met betrekking tot de Mirena (start of stoppen) kan ik me niets herinneren over haaruitval. Wel werd mijn huid er na start onrustig van, maar dat stabiliseerde na een aantal maanden. Met mijn haar is het ook weer helemaal goed gekomen.
anoniem_317117 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 10:20
Reden: Aanpassing en -vulling
49.35% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven