Gezondheid alle pijlers

Infectie evenwichtsorgaan

05-10-2018 14:52 105 berichten
Hallo,

Ik ging vorige week met (draai) duizel, misselijk,flauwval, concentratieverlies-klachten naar de huisarts.

Ik had de week ervoor 3 dagen enorme draaiduizeligheid+misselijk doorgemaakt, waarbij ik niks anders kon dan in bed blijven en slapen. Ik had er geen koorts of pijn bij, ook was ik niet noemenswaardig verkouden.
Het ergste ging over, maar niet helemaal. Ik bleef er nog flink last van houden. Vandaar dat ik er een week later mee naar de dokter ging.

Heb laten testen op bloed, bloeddruk, hart, evenwicht, zicht en gehoor. Alles was prima, op wat lage bloeddruk na, maar dat is bij mij standaard. En het evenwicht was verstoord.

Infectie van evenwichtsorgaan, zei mijn dokter. Waarschijnlijk door een verkoudheid/griep-virus.
Hoewel ik toen niet echt verkouden was, adviseerde hij 4x daags Otrivin voor 7 dagen.
Ben dat gaan doen, en toen werd ik wel echt verkouden, kreeg er oorpijn bij ook, en verhoging.

De heftige draaiduizeligheid was weg, maar nog heb ik een gevoel van zeekziek zijn. Ik loop alsof ik op een evenwichtskoord loop, waar ik elk moment van af kan vallen. Informatie uit de omgeving (verkeer, mensen, gesprekken etc) komen vertraagd binnen, net alsof ik niet goed meer kan nadenken en op dingen kan anticiperen.
Ik ben onzeker en traag in mijn bewegingen, maar ook in mijn denkprocessen. Ben vergeetachtig en kan mijn aandacht niet lang houden bij bijv gesprekken.

De dokter zei me dat restverschijnselen van de infectie nog lang kunnen blijven. Hij praatte over weken, en soms wel maanden. Medicatie gaf hij niet, hij zei me dat die veelal meer bijwerkingen hebben dan baat.
Als ik na 6 weken na mijn bezoek aan mijn arts nog klachten had, moest ik weer terugkomen.

Ik ben nu bijna 2 wk verder na huisartsbezoek en ik voel me wel wat beter, maar wat gaat het langzaam en terugvallen naar duizelbuien zijn er nog.
Algeheel gevoel van gammeligheid, vermoeidheid en verhoging is er nog.

Zijn er meer met dit? En hoe komen jullie deze tijd het best door?

Ik kan nauwelijks dingen doen, deelnemen aan verkeer durf ik niet, het huis uit gaan ook amper.
Wel probeer ik zo veel mogelijk in beweging te zijn, om dat evenwichtsorgaan niet lui te laten worden.
Wat naar! Weet jouw huisarts dat je klachten zo erg zijn dat je nauwelijks het huis uit kunt?
Alle reacties Link kopieren
Wat ellendig he? Bij mij duurde het echt een dikke 8 weken voor elk symptoom weg was en ik me weer 100% normaal
Voelde.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ben ik hier paar dagen geleden voor naar de huisarts geweest. Ik dacht dat het aan mijn bloeddruk lag maar het was ook een infectie aan het evenwichtsorgaan(ik had hier nog nooit van gehoord). Ik heb het advies gekregen tabletten voor reisziekte in te nemen. Dat werkt wel redelijk bij mij, maar niet bij iedereen werd mij verteld. Is gewoon bij de drogist te koop voor een paar euro. Beterschap.
kamerdeur wijzigde dit bericht op 05-10-2018 15:27
Reden: Kwam even niet op de goede benaming
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook maanden last van gehad (en inderdaad die medicatie kwam niet ten goeden) denk dat ik indertijd na 3 a 4 maanden weer normaal over straat kon.
Zoo herkenbaar... ik heb 2 x in 12 jaar zulke aanvallen gehad waarbij indd mijn dokter ook zei dat t een soort inwendige 'griep' was die sloeg op mn evenwichtsorgaan. ik heb er helemaal niks voor gekregen.. ik moest een week binnenblijven uit de wind en nadat het grotendeels over was, had k nog wel t nare misselijke gevoel alsof ik op een boot had gezeten ofzo en zeeziek was maar ook dat ebte langzaam weg.. ik was wel enorm bang geworden om het nog een x te krijgen dus probeer 'gezond' te blijven maar ja ik vrees dat het een zwakte wordt.. heb liever 2 wkn normale griep
Iedereen die hier reageerde: dank voor jullie reacties. Herkenning alom. Veel beterschap voor jullie ook! :rose:

Ja mijn huisarts weet van mijn klachten. Ik moest het van hem aankijken. Het is heel hinderlijk, maar verder onderzoek of ingrijpen (nu) niet nodig.

Dat het zo lang duurt en ook weer terug kan komen, daar baal ik erg van.
Aan de andere kant opgelucht, dat het niet iets 'ernstigers' is, al is dit behoorlijk hinderlijk.

Terugdenkend aan een paar maanden terug, ergens in maart had ik dit ook al. Toen was ik 2 dagen erg duizelig. Toen ook in bed en veel geslapen. Ik dacht dat dat toen kwam door een kruid wat ik nam tegen stress (Valeriaan). Achteraf was het dezelfde typische heftige draaiduizeligheid, toen ook zonder er verder erg ziek/griepig bij te zijn.
Het is toen weggegaan en weggebleven, tot 2 wk terug.
Dokter zei me dat dat niet de Valeriaan was, maar dat dit evenwichtsorgaanprobleem toen waarsch ook speelde.

Werken gaat niet, huishoudelijke dingen doen gaat net. Lopen gaat langzaam en onzeker als een bejaarde, nog net niet met een rollator. Boodschappen doen in drukke winkels is echt heel vervelend.
Fietsen gaat gekgenoeg best goed, zij het heel traag en met wiebelend stuur. Ik ben dan minder duizelig dan lopend. Maar omdat druk verkeer echt niet gaat, laat ik de fiets zoveel mogelijk staan.

Ik ben extra vitamine C gaan slikken voor meer weerstand .

Zijn er hier mensen die er fysiotherapie voor krijgen? Of die dat overwegen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2018 16:51
Reden: diagnose stellen
94.87% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar. Mei vorig jaar na plaatsen van trommelvlies buitje kon ik ineens niks meer. niet eens naar de wc, in bed op 1 kant liggen. elke keer als ik eruit moest overgeven ondanks medicatie voor misselijkheid. na 4 dagen kon ik weer uit bed. Terug naar kno arts. Oren waren goed, infectie en uitzieken. Onderzoek gehad of het in mijn ogen zat was goed. Elke dag tot de grens dingen gedaan. 100 meter wandelen 3x per dag. dit per dag met 50 meter opgebouwd. Nu 16 maand later is het nog niet over, heb er met bepaalde dingen nog steeds last van. Wil je meer weten geef maar een gil.
zzonnetje schreef:
05-10-2018 17:55
herkenbaar. Mei vorig jaar na plaatsen van trommelvlies buitje kon ik ineens niks meer. niet eens naar de wc, in bed op 1 kant liggen. elke keer als ik eruit moest overgeven ondanks medicatie voor misselijkheid. na 4 dagen kon ik weer uit bed. Terug naar kno arts. Oren waren goed, infectie en uitzieken. Onderzoek gehad of het in mijn ogen zat was goed. Elke dag tot de grens dingen gedaan. 100 meter wandelen 3x per dag. dit per dag met 50 meter opgebouwd. Nu 16 maand later is het nog niet over, heb er met bepaalde dingen nog steeds last van. Wil je meer weten geef maar een gil.
16 maanden...? Pffff dat is lang zeg. Balen!
Kon je wel werken, of voelde je daarvoor te ziek?

Heb je voor het bewegen begeleiding van fysio gehad? Oefeningen tegen de duizeligheid misschien?
Bij blijvende klachten of bij ziekte van Meniere kan dat helpen, las ik ergens.
viva-amber schreef:
05-10-2018 17:45
Google eens op ziekte van meniere.
Ik heb daarover gelezen. Daarbij is (ook) sprake van gehoorverlies, en dat heb ik niet.

Wel wat lichte oorpijn zonder koorts gehad, het was zeker niet zo pijnlijk als bij een oorontsteking.
Vol gevoel in mijn oren met af en toe een piep/ruis heb ik wel gehad, ongeveer 2 dgn. Tegelijkertijd neusverkoudheid. Otrivin ertegen heeft geholpen, ik ben er nu bijna van af.

Door concentratieverlies kon ik niet reageren op mensen als ze tegen mij praatten, daardoor leek het of ik doof was, maar ik had alles wel gehoord. Kon niet zo snel reageren als in normaal gesprek.
Net of er een filter lag op alles en dat ik in slow motion leef.

Als ik boodschappen doe, praat ik tegen mezelf zodat ik niet vergeet wat ik er kwam halen. Zonder boodschappenlijstje ben ik lost.

In huis ben ik in een paar sec vergeten waar ik naar toe onderweg was en wat ik er wilde doen.

En ook als iemand me iets vertelt, ben ik het in een paar minuten weer vergeten. Heel lastig.

Hebben jullie dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia,

Het is echt heel vervelend he?! Dit weekend is het bij mij 2 weken geleden dat ik uit het niets een enorme aanval van draaiduizeligheid kreeg, hoge piep in mijn oor, ontzettend misselijk, zweten, hartkloppingen...Ik dacht echt aan iets heel ernstigs, zo ziek voelde ik me.Ook bij mij vertelde de huisarts dat ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan had.Door de flinke ruis/piep in mijn oor zou het ook nog Ménière kunnen zijn, maar na 4 dagen ofzo, was die piep gelukkig weg.Gek genoeg komt en gaat die piep de laatste 2 dagen weer af en aan.

Ik heb me een week echt enorm ziek gevoeld, rechtop en doodstil op bed omdat anders alles om me heen begon te tollen; vreselijk. Afgelopen week was ik weer redelijk op de been, werk nog niet en neem nog geen deel aan het verkeer maar doe wel mijn dingen in het huishouden.Maar met bepaalde bewegingen merk ik dat ik nog 'raar' in mijn hoofd ben, en als ik naast iemand in de auto zit, duizelt alles me.
Ook in de supermarkt overvalt me een gevoel van overprikkeling; al die mensen, al die lichtjes, geluidjes, producten....Ik voel me dan net alsof ik er niet helemaal echt ben ofzo, kan het niet goed omschrijven...

En wat heel naar is; ik kan me snel angstig voelen; dan denk ik; stel dat het nooit beter gaat worden dan dit???Dan raak ik in paniek.Afgelopen week begon opeens die piep in mijn oor weer, ik schrok zo erg, dacht dat alles weer opnieuw begon, met als gevolg een regelrechte paniekaanval...Heel naar.

Ik probeer me nu maar voor te houden dat het echt wel goed gaat komen; inderdaad even heel erg goed voor mezelf zorgen; vit.C , goed slapen, gezond eten, lekker op de bank als ik moe ben...Ik heb de afgelopen tijd helemaal niet goed voor mezelf gezorgd en ik baal daar nu enorm van; heb een beetje het idee dat ik daarom nu met dit virus zit...

Het gaat langzaam, maar ik merk wel dat ik me elke week ietsje beter voel, het schijnt wel bij dit virus te horen dat het lang duurt, en dat het je zwakke plek kan blijven, helaas.
Aan de andere kant; ik hoor nu opeens van best veel mensen dat ze dit ooit eens hebben gehad; collega's en bekenden.
En de meeste hebben er daarna eigenlijk geen last meer van gehad, tenminste niet zo heftig, dat soort verhalen hoor ik graag natuurlijk ;)

Sterkte Julia!!
mimi32 schreef:
06-10-2018 09:14
Hoi Julia,

Het is echt heel vervelend he?! Dit weekend is het bij mij 2 weken geleden dat ik uit het niets een enorme aanval van draaiduizeligheid kreeg, hoge piep in mijn oor, ontzettend misselijk, zweten, hartkloppingen...Ik dacht echt aan iets heel ernstigs, zo ziek voelde ik me.Ook bij mij vertelde de huisarts dat ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan had.Door de flinke ruis/piep in mijn oor zou het ook nog Ménière kunnen zijn, maar na 4 dagen ofzo, was die piep gelukkig weg.Gek genoeg komt en gaat die piep de laatste 2 dagen weer af en aan.

Ik heb me een week echt enorm ziek gevoeld, rechtop en doodstil op bed omdat anders alles om me heen begon te tollen; vreselijk. Afgelopen week was ik weer redelijk op de been, werk nog niet en neem nog geen deel aan het verkeer maar doe wel mijn dingen in het huishouden.Maar met bepaalde bewegingen merk ik dat ik nog 'raar' in mijn hoofd ben, en als ik naast iemand in de auto zit, duizelt alles me.
Ook in de supermarkt overvalt me een gevoel van overprikkeling; al die mensen, al die lichtjes, geluidjes, producten....Ik voel me dan net alsof ik er niet helemaal echt ben ofzo, kan het niet goed omschrijven...

En wat heel naar is; ik kan me snel angstig voelen; dan denk ik; stel dat het nooit beter gaat worden dan dit???Dan raak ik in paniek.Afgelopen week begon opeens die piep in mijn oor weer, ik schrok zo erg, dacht dat alles weer opnieuw begon, met als gevolg een regelrechte paniekaanval...Heel naar.

Ik probeer me nu maar voor te houden dat het echt wel goed gaat komen; inderdaad even heel erg goed voor mezelf zorgen; vit.C , goed slapen, gezond eten, lekker op de bank als ik moe ben...Ik heb de afgelopen tijd helemaal niet goed voor mezelf gezorgd en ik baal daar nu enorm van; heb een beetje het idee dat ik daarom nu met dit virus zit...

Het gaat langzaam, maar ik merk wel dat ik me elke week ietsje beter voel, het schijnt wel bij dit virus te horen dat het lang duurt, en dat het je zwakke plek kan blijven, helaas.
Aan de andere kant; ik hoor nu opeens van best veel mensen dat ze dit ooit eens hebben gehad; collega's en bekenden.
En de meeste hebben er daarna eigenlijk geen last meer van gehad, tenminste niet zo heftig, dat soort verhalen hoor ik graag natuurlijk ;)

Sterkte Julia!!
Hi Mimi, jij ook sterkte he!

We "kennen" elkaar al van een ander topic, we zitten zo'n beetje in hetzelfde zeeziek schuitje.

Heel vervelend, ja.
Ik ga er ook vanuit dat het beter wordt, en dat doet het ook, maar zo langzaam....
Ik wil graag rennen, van alles doen, maar het gaat letterlijk niet. Ik loop zo langzaam als een slak. Schuifelend en waggelend.

Meniere lijkt me zo definitief, infectie aan evenwichtsorgaan lijkt me tijdelijk. En dus hoopvol.

Of zou het kunnen dat dat orgaan door de infectie blijvend beschadigd is? Ik weet het niet hoor, ik moet de langere termijn effecten nog afwachten. Nu het al weken, bijna een maand bij mij duurt vind ik het eigenlijk wel lang genoeg.
Maar als ik lees dat het bij anderen weken, maanden duurde/duurt denk ik tja, het zal er wel bij horen, helaas.

De angst herken ik, Mimi. Wees erop alert dat het niet in hyperventilatie overgaat, dat kan ook (extra) duizeligheid geven. Ademhalingsoefeningen willen helpen, tegen dergelijke angst. Diep ademhalen en voluit uitademen.

Hoewel ik dacht dat Valeriaan bij mij een boosdoener was, ben ik er op teruggekomen.
Afgelopen week heb ik stressvolle momenten gehad, in relationele sfeer.
Ik kon die stress er echt niet bij hebben.
Heb toen toch weer de Valeriaan (extra forte) geslikt, dat heeft me wel rust gebracht. (En niet de duizeligheid waarvan ik eerst dacht dat het juist door die Valeriaan kwam)
Voor jou misschien ook een idee om te nemen bij angst?
Ik heb ze van Healthy Farm, 125 mg.
Hier nog een lotgenoot. Heb het regelmatig gehad, maar ben er nooit mee naar de dokter geweest. Tot ik laatst een nieuwe ha had, en het kwam ter sprake omdat ik er weer last van had. Hij schreef me een neusspray voor, en met 1,5 week liep ik niet meer alsof ik een cocktail aan verdovende middelen had genomen. Wat een nare infectie is het!

Ben nu op vakantie dus weet even niet hoe dat spul heet. Bij interesse zoek ik het even uit. Sterkte! Ik weet hoe naar het is.
Maloochem schreef:
06-10-2018 21:13
Hier nog een lotgenoot. Heb het regelmatig gehad, maar ben er nooit mee naar de dokter geweest. Tot ik laatst een nieuwe ha had, en het kwam ter sprake omdat ik er weer last van had. Hij schreef me een neusspray voor, en met 1,5 week liep ik niet meer alsof ik een cocktail aan verdovende middelen had genomen. Wat een nare infectie is het!

Ben nu op vakantie dus weet even niet hoe dat spul heet. Bij interesse zoek ik het even uit. Sterkte! Ik weet hoe naar het is.
Otrivin bedoel je? Die heb ik ook voorgeschreven gehad en heb het ook gebruikt. Ik vond het gek om neusspray te gebruiken omdat ik eigenlijk niet echt neusverkouden was, maar het hielp me wel.

Fijne vakantie nog, en hopelijk komt het niet nog eens terug bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Dat van paniekaanvallen herken ik heel erg. Ik kreeg mijn eerste duizeligheid aanval een paar dagen voor mijn kind een zeer zware operatie zou krijgen. Na zijn operatie ging het steeds beter, maar toen was de ruis ook uit mijn oor en alle lucht ook ( als ik zeg maar mijn neus dichthield en druk zette kwam er een harde stroom lucht uit mijn oor), maar ik ben ervan overtuigd dat het komt bij mij door een combinatie van stress en oorlroblemen.
Whatsinaname1988 schreef:
06-10-2018 22:43
Dat van paniekaanvallen herken ik heel erg. Ik kreeg mijn eerste duizeligheid aanval een paar dagen voor mijn kind een zeer zware operatie zou krijgen. Na zijn operatie ging het steeds beter, maar toen was de ruis ook uit mijn oor en alle lucht ook ( als ik zeg maar mijn neus dichthield en druk zette kwam er een harde stroom lucht uit mijn oor), maar ik ben ervan overtuigd dat het komt bij mij door een combinatie van stress en oorlroblemen.
Dat volle oor gevoel had ik ook, mijn oren "plopten" vanzelf open, en soms deed ik net als jij :neus dichtknijpen en dan wat druk geven.

Ja, stress kan (extra) duizeligheid geven. Dat heb ik van de week ook gemerkt. Ik neem er Valeriaan extra forte voor, dat helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook van overtuigd dat stress een hele grote rol speelt bij dit alles.Ik heb de afgelopen periode enorm veel stress gehad ( met werk, gedoe in familie, maar ook een kind in het ziekenhuis én ik heb een ontzettend perfectionistisch karakter, ik stel erg hoge eisen aan mijzelf), dit alles speelt zeker mee denk ik.

Wat mij afgelopen week ook wat verlichting gaf was tijgerbalsem; ik
merkte dat ik krampachtig begon te lopen, en mijn hoofd ook wat krampachtig hield ( ivm de duizelingen).Ik voelde me ook steeds gammel, koud en rillerig.Door mijn nek en schouders in te smeren met tijgerbalsem kon ik me beter ontspannen door de warmte, ik vond het heerlijk!

Met de duizeligheid gaat het hier echt veel beter,voel me ook fitter.Maar helaas doet mijn oor sinds 1,5 dag weer raar, zit dicht, bromt, en af en toe een piep.
mimi32 schreef:
07-10-2018 09:32
Ik ben er ook van overtuigd dat stress een hele grote rol speelt bij dit alles.Ik heb de afgelopen periode enorm veel stress gehad ( met werk, gedoe in familie, maar ook een kind in het ziekenhuis én ik heb een ontzettend perfectionistisch karakter, ik stel erg hoge eisen aan mijzelf), dit alles speelt zeker mee denk ik.

Wat mij afgelopen week ook wat verlichting gaf was tijgerbalsem; ik
merkte dat ik krampachtig begon te lopen, en mijn hoofd ook wat krampachtig hield ( ivm de duizelingen).Ik voelde me ook steeds gammel, koud en rillerig.Door mijn nek en schouders in te smeren met tijgerbalsem kon ik me beter ontspannen door de warmte, ik vond het heerlijk!

Met de duizeligheid gaat het hier echt veel beter,voel me ook fitter.Maar helaas doet mijn oor sinds 1,5 dag weer raar, zit dicht, bromt, en af en toe een piep.
Het oor blijft bij mij ook af en aan vervelend doen. Een piep, een ruis, dicht en weer open. Daarnaast neusverkoudheid die ook aan en uit lijkt te gaan.
En ondanks dat het best warm is, heb ik het ook koud, rillerig ook. Terwijl er mensen met korte broeken en t shirts rondlopen, draag ik een dikke wollen trui en sjaal.

Spieren voelen stram, je tijgerbalsem tip ga ik opvolgen!

Bij mij is de duizeligheid ook veel minder, maar zodra ik sneller ga lopen of snelle hoofdbewegingen maak, dan is het er weer.
Ik heb gemerkt dat rustig aan doen echt een must is.
Mimi (en anderen) gaat slapen wel goed?

Bij mij wel. Vroeg naar bed gaan en goed doorslapen is geen probleem.
En morgen weer een betere dag. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Slapen gaat eigenlijk heel.gied.Dat was alleen de eerste 2, 3 dagen echt heel naar; stil liggen en zeker niet zomaar omdraaien.Maar nu gaat dat weer prima!
Ik ben alleen bezorgd om mijn oor, blijft heel raar doen en ik hoor steeds een piep.Hoop niet dat dit blijvend is.Zou dit een restverschijnsel kunnen zijn wat toch nog verdwijnt?

Voor iedereen een fijne maandag!
mimi32 schreef:
08-10-2018 06:56
Slapen gaat eigenlijk heel.gied.Dat was alleen de eerste 2, 3 dagen echt heel naar; stil liggen en zeker niet zomaar omdraaien.Maar nu gaat dat weer prima!
Ik ben alleen bezorgd om mijn oor, blijft heel raar doen en ik hoor steeds een piep.Hoop niet dat dit blijvend is.Zou dit een restverschijnsel kunnen zijn wat toch nog verdwijnt?

Voor iedereen een fijne maandag!
Mimi, ik loop wat voor op jou, met het ziektebeloop. Als wij hetzelfde hebben.

Bij mij wordt het gedoe in het oor steeds minder. Er is hoop :)

Fijn dat het slapen bij jou ook goed gaat.

Ik kan een tandje hoger bewegen, in lopen zit wat meer vaart en souplesse. Echter duizeligheid is er af en aan nog. Vooral in supermarkt en tijdens dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
De duizeligheid is bij mij echt zo goed als verdwenen, heb weer auto gereden, fiets, kan weer lekker mijn dingen doen.

Alleen mijn oor....Hij voelt 'vol', bromt, ik hoor soms uren achtereen een piep...Ik ben bang dat dit niet meer overgaat :cry: ...Ik ben toch weer met Otrivin begonnen, en ben vandaag begonnen met het slikken van magnesium
( schijnt goed voor je zenuwstelsel te zijn) en ga straks denk ik even stomen, alhoewel ik niet kan zeggen dat ik enorm verkouden ben.

Nu ik vandaag weer van alles heb gedaan merk ik wel dat ik nu vermoeid ben, weer wat rillerig ook.
mimi32 schreef:
08-10-2018 18:08
De duizeligheid is bij mij echt zo goed als verdwenen, heb weer auto gereden, fiets, kan weer lekker mijn dingen doen.

Alleen mijn oor....Hij voelt 'vol', bromt, ik hoor soms uren achtereen een piep...Ik ben bang dat dit niet meer overgaat :cry: ...Ik ben toch weer met Otrivin begonnen, en ben vandaag begonnen met het slikken van magnesium
( schijnt goed voor je zenuwstelsel te zijn) en ga straks denk ik even stomen, alhoewel ik niet kan zeggen dat ik enorm verkouden ben.

Nu ik vandaag weer van alles heb gedaan merk ik wel dat ik nu vermoeid ben, weer wat rillerig ook.
Als je bang bent dat het met je oren blijvend mis is, kan je er ff mee naar de dokter gaan, voor een verwijzing naar KNO. Die piep heeft een naam: tinnitus dacht ik. Er kan misschien wat tegen gedaan worden.

Fijn dat die duizel bij jou weg is.

Otrivin gebruik ik ook door. Het werkt bij mij verlichtend op de oren, ik heb dat nog wel even nodig.

Vermoeidheid & rillerig,ja herkenbaar. Vroeg in het mandje dus.

Ik denk dat het lichaam die infectie nog te boven aan het komen is.

Ik vraag me af wanneer dat virus echt weg is. Qua hinder (en langdurigheid) valt dit volgens mij wel in de categorie Pfeiffer.
Alle reacties Link kopieren
Julia; jij hebt dus niet zoveel last van je oren? Vandaag overdag ging het wel, vanavond ging mijn oor weer dicht zitten en brommen/piepen.En dan raak ik in paniek, ga op forums over tinnitus zitten lezen...Ik heb nu hoofdpijn en heb hele rode wangen terwijl ik geen verhoging heb: ben angstig.
Ik ga morgen mijn huisarts bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven