Gezondheid alle pijlers

Slikken jullie voedingssuplementen?

10-10-2018 09:59 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon benieuwd, slikken jullie voedingssuplementen?
Zo ja, welke en waar voor? Zou het echt helpen of is het meer een placebo-effect?


Ik slik iedere dag Astaxanthine (een antioxidant wat zo'n beetje overal goed voor is) en zink (huid en weerstand) Sinds gisteren weer begonnen met vitamineD, omdat de dagen korter worden.
Nope.
Ik heb een poosje vitamine D geslikt, maar ik raakte er enorm van verstopt. En gezien de vele zonuren in oktober tegenwoordig lijkt het me nu ook minder noodzakelijk.
ik voel me goed in m'n vel zitten dus...nee
Alle reacties Link kopieren
Standaard vitamine D, ook in de zomer. Doe ik omdat ik volgens de richtlijnen van het het UMC in Groningen een tekort heb, volgens mijn huisarts niet. Maar ik voel me minder moe en ben minder vaak ziek.
En af en toe, zeker tegen de winter, neem ik wat extra vitamine C.
Ik was vroeger echt heel vaak ziek. Nu beduidend minder!

Sinds deze week op aanraden van een psychiatrische verpleegkundige een B6 complex dat zou moeten helpen tegen PMS. Nu moet in in de dagen van m’n PMS mijn ADHD medicatie verhogen. Zou fijn zijn als dit werkt. Hij vertelde dat veel vrouwen hier baat bij hebben.
Ben benieuwd.

O ja, misschien relevant: ik ben halfweg de 40
ik slik mamma compleet ivm een zwangerschapswens
Verder niks ik eet gevarieerd en voel mij verder fit
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik ben al boven de 50. Elke dag een multivitamine, vit. D, 2 visoliecapsules, zink.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nope

hoewel af&toe Yakult, valt dat daar onder??
Ja, behoorlijk wat ook. Chronisch tekort aan van alles. Oa foliumzuur, B12, D, calcium.
lilalinda schreef:
10-10-2018 10:12
Nope

hoewel af&toe Yakult, valt dat daar onder??
Nah, nergens voor nodig dat spul:
"De European Food Safety Authority (EFSA), de 'voedselwaakhond' van de Europese Unie, heeft eind 2014 alle gezondheidsclaims van zulke bacterie-yoghurtjes van tafel geveegd. Elke bewering dat de bacteriën in zulke producten je zouden helpen om beter te poepen, je weerstand te verbeteren of je gezonder te maken, is nu streng verboden.

Waarom beweren de drankjes dat ze gezond zijn?
Dat doen ze niet meer. In reclames laten ze vooral plaatjes van jonge, knappe en actieve mensen zien zonder het woord 'gezond' te gebruiken. Neem de Yakult-reclames: 'Verrassend lekker op ieder moment van de dag', 'Past in een goede levensstijl', 'Je voelt je goed en dat zie je'.

Toch staat er 'goed voor je afweersysteem' op een Vifit-verpakking
Klopt, dat is een marketingtruc. Op sommige verpakkingen vind je inderdaad nog gezondheids- en immuunclaims, maar die worden, heel slim, niet meer aan de bacteriën toegeschreven, maar aan de toegevoegde vitamines zoals D, C, of B6. Dat is namelijk wel toegestaan, al worden die vitamines volstrekt onnodig toegevoegd. Met een gevarieerd voedingspatroon krijg je ze voldoende binnen."

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/get ... -drankjes/
Alle reacties Link kopieren
Ik slik niks, want alles dat meer is dan je lichaam nodig heeft stoot je lichaam toch af. Als je niet eens een halve wortel eet zit je al aan je dagelijkse vitamine A. Doe het liever allemaal zelf |-)
I'm shook, like for real.
Ja

Biotine
Zink
En een multivitamine
gizzmo-returns schreef:
10-10-2018 10:18
Ja

Biotine
Zink
En een multivitamine
Oja

B12 en vitamine D via huisarts
Alle reacties Link kopieren
Ja, nogal wat. O.a. zink, vit D, visolie en nog wat speciale supplementen. Want ik ben in de overgang en heb een slechte weerstand en ben chronisch moe. Ik ben benieuwd of ik de komende winter minder vaak ziek word.
Alle reacties Link kopieren
Vitamine Z :ik stap straks op het vliegtuig naar Portugal. :sun:
Zo geel als een kanariepiet
Alle reacties Link kopieren
Standaard multivitaminetablet van de Aldi, maar niet elke dag.
Verder in de winter vitamine C retard van de Hema en Echinaforce van Dr vogel omdat ik gevoelig ben voor griep.
oja en magnesium citraat en magnesium spray op de benen .Heb nogal veel last van restless legs.


mick87, helpt dat astaxanthine je ook tegen zonnebrand?
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 10:39
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment helemaal niets, ik eet heel gevarieerd en vooral ook heel veel fruit.
Misschien wel wat vitamine D straks in de winter, met mijn kantoor baan kom ik in de winter niet voldoende buiten als de zon schijnt.
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Astaxanthine dat of een soortgelijk slik ik omdat ik een lichte huid heb en het helpt tegen de zon. Verder momenteel niets. Ik heb wel supplementen gebruikt en in combi met zwaar trainen en gezond eten hielp e.a. wel. Vooral van creatine kan ik goed spiermassa opbouwen. Maar momenteel loop en fiets ik meer en gebruik ik geen supplementen. Misschien dat ik in de winter wel visolie en een multivitamine ga gebruiken. Ik heb vorig jaar een longontsteking gehad in winter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
10-10-2018 10:14
Nah, nergens voor nodig dat spul:
"De European Food Safety Authority (EFSA), de 'voedselwaakhond' van de Europese Unie, heeft eind 2014 alle gezondheidsclaims van zulke bacterie-yoghurtjes van tafel geveegd. Elke bewering dat de bacteriën in zulke producten je zouden helpen om beter te poepen, je weerstand te verbeteren of je gezonder te maken, is nu streng verboden.

Waarom beweren de drankjes dat ze gezond zijn?
Dat doen ze niet meer. In reclames laten ze vooral plaatjes van jonge, knappe en actieve mensen zien zonder het woord 'gezond' te gebruiken. Neem de Yakult-reclames: 'Verrassend lekker op ieder moment van de dag', 'Past in een goede levensstijl', 'Je voelt je goed en dat zie je'.

Toch staat er 'goed voor je afweersysteem' op een Vifit-verpakking
Klopt, dat is een marketingtruc. Op sommige verpakkingen vind je inderdaad nog gezondheids- en immuunclaims, maar die worden, heel slim, niet meer aan de bacteriën toegeschreven, maar aan de toegevoegde vitamines zoals D, C, of B6. Dat is namelijk wel toegestaan, al worden die vitamines volstrekt onnodig toegevoegd. Met een gevarieerd voedingspatroon krijg je ze voldoende binnen."

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/get ... -drankjes/
het werkt bij mij, als ik het een avond te bont gemaakt heb (drank..., bier vooral), darmen worden rustig van Yakult
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al genoeg, hoeven geen supplementen bij
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jep, magnesium tegen wiebelbenen in de nacht en multivitamine die wat zwaarder is. Ben erg ziek geweest tijdens de zwangerschap en uit bloedonderzoek (5weken na de bevalling) bleek dat ik her en der toch wat tekorten had. En met borstvoeding leek het mij, en de huisarts, verstandig om de tekorten aan proberen te vullen
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
10-10-2018 10:19
Ja, nogal wat. O.a. zink, vit D, visolie en nog wat speciale supplementen. Want ik ben in de overgang en heb een slechte weerstand en ben chronisch moe. Ik ben benieuwd of ik de komende winter minder vaak ziek word.
Wat slik je ivm de overgang?.
Alle reacties Link kopieren
Boven de 50, dus conform de richtlijnen vitamine D. Verder geloof ik niet zo in supplementen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2018 10:38
het werkt bij mij, als ik het een avond te bont gemaakt heb (drank..., bier vooral), darmen worden rustig van Yakult
Er zit 50% suiker in. Is er geen andere probiotica die werkt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-10-2018 10:55
Er zit 50% suiker in. Is er geen andere probiotica die werkt?

Kefir, goedkoop en er zitten meer soorten probiotica in. Je kan zelf een drankje van maken met kefirbloemen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
vit d. Ik heb ms en ik kom te weinig buiten. Lastig ook met rolstoel ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven