Gezondheid alle pijlers

stoppen met roken - TIPS GEVRAAGD !

10-10-2018 17:32 55 berichten
Lieve mensen,

ik ga binnenkort stoppen met roken. Dit is de 4e keer dat ik het probeer (tijdens die pogingen ben ik variërend van 3 tot 6 maanden gestopt) en deze keer wil ik het echt laten slagen aangezien ik helemaal klaar ben met die k*tpeuken. Ik rook bijna een pakje per dag. Ik wil per 1 november stoppen en van het verleden weet ik dat de slaagkans groter is als ik me goed voorbereid, dus niet 'spontaan' stop (want dan stop ik een halve dag).

In het kader daarvan open ik dit topic: wie is er succesvol gestopt? Heb je goede tips? Heb je een hulpmiddel gebruikt?

Al gedaan:
- Ben 3 keer cold turkey gestopt en 1 keer met de elektrische sigaret - dat laatste is geen optie, de stap naar gewoon roken is helaas te klein voor mij.
- Allen Carr en Jan Geurtz meerdere malen gelezen

Ben benieuwd naar de reacties

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon stoppen en je niet zo aanstellen. Ik ben in februari gestopt na zo’n 15 jaar fulltime te hebben gerookt. Je stopt, dat is je keuze, hou je er aan.

Je spreekt jezelf dus ook toe op zo’n moment en je mag echt lief voor jezelf zijn en trots als je weer een peuk niet rookt.

Het klinkt hard, dit is echter de enige manier om echt te stoppen. Gewoon doen.
Internagelaktisch
Ik ben geen roker, maar ik zou wel adviseren om naar de huisarts te gaan als je het echt goed wilt aanpakken. Zo'n 'nep'- sigaret is niet gezond, net zo kankerverwekkend als een peuk.
Als het al zo vaak mislukt is, dan moet je beter begeleid worden. De huisarts weet wel raad. Of neem contact op met zo'n stichting die begeleiding geeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een jaar gestopt met behulp van de e-smoker. Rook sinds een tijdje weer en voel me veel slechter weer.
Moet ook echt weer stoppen met die vieze troep. Je voorbereiden werkt bij mij inderdaad ook beter. Door erover te praten en ja , daarna is het een kwestie van volhouden. Ik zit nu weer op eerste stop dag. Voelde me zoveel beter toen ik niet meer rookte.
1 maal 5 jaar gestopt, met m'n stomme harses weer begonnen, en nu al weer 3 jaar gestopt omdat m'n cardioloog dat met klem had geadviseerd vanwege de kans op een 2e hartinfarct.
Gewoon beide keren cold turkey en er niet meer intrappen.
Alle reacties Link kopieren
_Monti_ schreef:
10-10-2018 17:45
Voelde me zoveel beter toen ik niet meer rookte.
Is dat niet voldoende motivatie om te stoppen?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier gestopt met Champix. Werkt super! Wel het hele programma afmaken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
gestopt met hulp van huisarts en Zyban... helemaal klaar mee
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik ben meerdere keren gestopt en ik stopte dan in het najaar dan kon ik het wat gezelliger maken met veel thee en geurkaarsen aan :D Als ik dan trek kreeg in een sigaret ging ik letterlijk een frisse neus halen door op de fiets te stappen en een eindje te gaan fietsen (overdag dan ). Na twee maanden te zijn gestopt vond ik een oud e-sigaretje terug en nam daar af en toe een teug van ter ondersteuning en nu ben ik alweer bijna 3 jaar gestopt met roken en is vapen mijn hobby geworden.
pokkewijf schreef:
10-10-2018 17:55
gestopt met hulp van huisarts en Zyban... helemaal klaar mee
Gefeliciteerd, je bent dus volledig gestopt tijdens en na je topic!
Alle reacties Link kopieren
Je wil erover praten. Praten is niet hetzelfde als doen. Je wil even griezelen en dan besluiten het toch maar niet te doen (stoppen) en dan heb je het gevoel toch wat gedaan te hebben. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier gestopt met behulp van pleisters. En ik liet ze door man op mijn rug plakken, zodat ik er niet bij kon om ze eraf te pulken :facepalm:

Hij is in eerste instantie wel blijven roken, en toen zijn vader overleed was het voor mij wel een dingetje om niet weer een peukje mee te roken (en dat zouden er dan vast meer dan 1 worden), maar gelukkig niet gedaan.

Volhouden, volhouden, volhouden. Hier werd het uiteindelijk makkelijker.

Man is ondertussen trouwens ook gestopt, zonder hulpmiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Je stopt gewoon spontaan en daarna stel je de eerstvolgende sigaret uit tot morgen. En morgen stel je de eerstvolgende weer uit tot morgen. Enz. Na enkele weken is je denkwereld overgeschakeld op andere dingen. Je vergeet het.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
18 augustus gestopt op het moment dat ik op het vliegtuig stapte om terug te vliegen naar huis na onze prachtige huwelijksreis.

Wat over was aan sigaretten heb ik weggegooid en gewoon niet meer gekocht.

Wilde echt een maand eerder al stoppen maar was bang dat ik aan zou komen en dus niet meer in mijn trouwjurk zou passen en ik wilde niet stoppen voor mijn huwelijksreis omdat ik bang was dat ik een vreselijk humeur zou krijgen daar.

Nog 1x een echt moment gehad dat ik dacht....ik wil een sigaret, maar nu gaan er dagen voorbij dat ik er niet eens aan denk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Met Niquitine zuigtabletten kon ik toch wat nemen wanneer de trek groot was. Eerste week misschien 5-8 tabletten per dag. Ze zijn niet echt lekker en dat werd al snel minder. Opeens merk je dat je ze een dag niet genomen hebt, geen tijd voor/vergeten.
Nu na 4 jaar soms nog trek, op een terras in de zon ofzo. Dan denk ik “Let it go!” Het brengt je niets!
anoniem_172549 wijzigde dit bericht op 10-10-2018 18:13
0.28% gewijzigd
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Als je toegeeft aan verlangen dan ga je weer voor de bijl. Als je (tenminste ik) een sigaret opsteekt voor een ander zijn er geen verlangende gedachten aan vooraf gegaan en dan beleef ik er ook niets bij. Ik denk niet: ha wat fijn. Ik denk helemaal niets behalve: hij is aan. Daardoor gebeurt er niets verslaafds in mijn hoofd. Het gaat dus echt om verlangen ---> willen hebben --> verkrijgen.
retrostar wijzigde dit bericht op 10-10-2018 18:20
10.65% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte het om geen sigaretten meer in m'n mond te stoppen. Inmiddels alweer jaren gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
10-10-2018 17:52
Is dat niet voldoende motivatie om te stoppen?
Zoals je kunt lezen wel want was al eerder een jaar gestopt.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-10-2018 18:07
Je stopt gewoon spontaan en daarna stel je de eerstvolgende sigaret uit tot morgen. En morgen stel je de eerstvolgende weer uit tot morgen. Enz. Na enkele weken is je denkwereld overgeschakeld op andere dingen. Je vergeet het.
Dat is een goede ja!
Alle reacties Link kopieren
We willen allemaal ergens naar verlangen en daar gaan we dan aan hangen. Maar je kan ook wel andere dingen uitkiezen om aan te hechten dan roken, alcohol of drugs, je liefde of je chips.

Je moet het los kunnen laten en geloven en erop vertrouwen dat er heus wel weer wat anders komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee... Rook 20 jaar als een schoorsteen, ben er ergens zo klaar mee, maar steeds te bang de stap te zetten.
Misschien helpt dit 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mijn sigaartje uit naar morgenochtend en morgenochtend stel ik hem weer uit :)

Succes TO en iedereen die (weer) gaat stoppen.

To, voelde jij je ook zoveel beter in tijden dat je gestopt was?
Ik was zo trots en blij dat ik niet meer rookte. Toen dacht ik ach, op vrijdagavond één sigaartje bij een wijntje moet kunnen. En zo ben ik uiteindelijk weer voor de bijl gegaan (op vakantie). :-x
Alle reacties Link kopieren
Gestopt met Allen Carr en anti-flu snoepjes.

Verder had ik bedacht dat als ik oud ben ik heus weer een sigaretje mag, dat hield me toen ‘op de been’
Nu ben ik zooooo blij dat ik er niet meer bezig hoef te zijn (waar kan ik roken, waar mag ik roken, heb ik nog genoeg sigaretten)
Het is slecht, het stinkt en het is duur... Stoppen dus! ☺️
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot verslaving is het ook hè...Ik mocht ooit naar de cursus van Allen Carr, ben toen 4 jaar gestopt geweest, enige smokkelmomentje toen was met een slok op, dan stak ik de sigaret van een ander aan. Was weer begonnen met vakantie, zo een spijt van toen.
Mijn man wilde graag stoppen met stoptober, wij hadden thuis nog e-sigaretten en ik doe het er prima op, mijn man rookt helaas ook nog steeds zijn shaggie.
En ja, een e-smoker is nog steeds roken, daar ben ik me van bewust, maar ik rookte rond de 25 sigaretten per dag en als ik nog af en toe eens een haaltje neem van dat ding scheelt bij mij al heel veel. Steeds lager nicotine gehalte en ik ben er ook van af is mijn bedoeling.

Succes TO, stoppen met roken is niets anders dan de volgende niet opsteken. En het brengt je werkelijk helemaal niets, nothing, nada.
die ik wilde bestaat al...
Jeetje wat een reacties, bedankt ! Ik voelde me enerzijds beter toen ik gestopt was maar ik kreeg steeds paniekaanvallen en toen begon ik weer :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven