Gezondheid alle pijlers

Pijn bij verstandskies na schoonmaak beurt

14-10-2018 21:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op 3 oktober ben ik naar de tandarts geweest voor een gebitsreiniging. Ik ben nu twaalf dagen verder en heb pijn bij één van mijn verstandskiezen waar tandsteen is verwijderd. Het voelt alsof mijn glazuur is verwijderd bij het tandhals waardoor mijn dentine en/of wortel is blootgesteld. Het doet pijn bij het consumeren van koud/warme dingen. Kan ik mijn tandarts aansprakelijk stellen voor de schade wat hij heeft veroorzaakt? Wat kan ik hier tegen doen? Ik ben van mening dat hij het schade moet repareren wat hij heeft veroorzaakt bij mijn verstandskies, natuurlijk inbegrepen bij de rekening.
Ik zou er eerst maar eens naar laten kijken voordat je hoog van de toren blaast. Kan ook teruggetrokken tandvlees zijn waardoor de hals vrij ligt.
Alle reacties Link kopieren
wat elk verstandig mens zou doen, contact opnemen met de tandarts. Dat je dit de afgelopen 12 dagen nog niet gedaan hebt, verbaasd me.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-10-2018 21:37
wat elk verstandig mens zou doen, contact opnemen met de tandarts. Dat je dit de afgelopen 12 dagen nog niet gedaan hebt, verbaasd me.
Ik heb al contact gehad en hij zegt dat wij eerst moeten vaststellen waar het aan ligt. Vind alleen dat dit wel vrijblijvend moet.
marcusday schreef:
14-10-2018 21:40
Ik heb al contact gehad en hij zegt dat wij eerst moeten vaststellen waar het aan ligt. Vind alleen dat dit wel vrijblijvend moet.
Heeft hij gezegd dat daar kosten aan verbonden zitten dan?
Gewoon blijven wachten dan.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
14-10-2018 21:41
Heeft hij gezegd dat daar kosten aan verbonden zitten dan?
Nope, nog geen reactie
Alle reacties Link kopieren
Je hebt neem ik aan al een letselschadeadvocaat in de arm genomen wegens gederfde levensvreugde?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
14-10-2018 22:04
Je hebt neem ik aan al een letselschadeadvocaat in de arm genomen wegens gederfde levensvreugde?
Intellectueel, schattig
Je weet nog niet eens of er schade aan de verstandskies is, maar eist nu al geld... Kort lontje, much?

Maak een afspraak voor controle, misschien is het wel gewoon een kwestie van teruggetrokken tandvlees en kan de tandarts er niks aan doen. Of een infectie. Kan he, je mond is allesbehalve steriel.

Ik zou niet zo principieel doen als het mijn gebit was en gewoon gauw een afspraak maken. Wie de kosten betaalt zie je daarna wel weer. Van je gebit heb je er maar één.
Alle reacties Link kopieren
z-u-s schreef:
14-10-2018 22:14
Je weet nog niet eens of er schade aan de verstandskies is, maar eist nu al geld... Kort lontje, much?

Maak een afspraak voor controle, misschien is het wel gewoon een kwestie van teruggetrokken tandvlees en kan de tandarts er niks aan doen. Of een infectie. Kan he, je mond is allesbehalve steriel.

Ik zou niet zo principieel doen als het mijn gebit was en gewoon gauw een afspraak maken. Wie de kosten betaalt zie je daarna wel weer. Van je gebit heb je er maar één.
Ik heb geen geld geëist, waar heb je dat gelezen? Ik heb gewoon een e-mail verstuurd of hij vrijblijvend zou willen kijken waar het aan ligt. En wat bedoel je met "Wie de kosten betaalt zie je daarna wel weer"?
Je begint hier zelf al over aansprakelijk stellen, terwijl je niet eens weet wat er aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ondertussen de 2 ton al binnen voor je startup TO?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
14-10-2018 22:58
Heb je ondertussen de 2 ton al binnen voor je startup TO?
hahaha neuu, die plan is van tafel. Reden, geen colateral.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
14-10-2018 22:54
Je begint hier zelf al over aansprakelijk stellen, terwijl je niet eens weet wat er aan de hand is.
Met aansprakelijk stellen wil niet zeggen dat ik geld eis.
Alle reacties Link kopieren
Het kan natuurlijk zo zijn dat tandsteen je tandhals afdekte, waardoor hij niet gevoelig was voor kou etc.
Had de tandarts de tandsteen dan maar moeten laten zitten? Met als gevolg ontstoken tandvlees, en op de lange termijn nog meer terugtrekkend tandvlees en zelfs bot?
Lees je in over parodontitis.
Heb je al gepoetst met een pasta voor gevoelige tandhalzen?
Never judge a book by its cover.
Alle reacties Link kopieren
seroni schreef:
15-10-2018 07:32
Het kan natuurlijk zo zijn dat tandsteen je tandhals afdekte, waardoor hij niet gevoelig was voor kou etc.
Had de tandarts de tandsteen dan maar moeten laten zitten? Met als gevolg ontstoken tandvlees, en op de lange termijn nog meer terugtrekkend tandvlees en zelfs bot?
Lees je in over parodontitis.
Heb je al gepoetst met een pasta voor gevoelige tandhalzen?
Heel slim en verstandig antwoord. Goed over nagedacht. Ik heb ook soms het idee dat tandsteen niet altijd heel slecht is. Misschien speelt tandsteen vanuit de natuur een beschermend rol voor de halsen? Vroeger had je natuurlijk geen tandartsen. Ik gebruik al jaren Parodontax en dat heeft ervoor gezorgd dat ik 9 jaren sinds mijn vorige bezoek geen gaatjes heb gekregen. Ik overweeg om een klein tube tandpasta te kopen voor gevoelige tanden totdat de nodige tandsteen is weer hersteld. :lol:

Aan de andere kant overweeg ik ook wel om een het ruimte te laten vullen met een soort plamuur of zo.
anoniem_354529 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 11:34
Reden: spelling
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
marcusday schreef:
15-10-2018 11:33
Heel slim en verstandig antwoord. Goed over nagedacht. Ik heb ook soms het idee dat tandsteen niet altijd heel slecht is. Misschien speelt tandsteen vanuit de natuur een beschermend rol voor de halsen? Vroeger had je natuurlijk geen tandartsen. Ik gebruik al jaren Parodontax en dat heeft ervoor gezorgd dat ik 9 jaren sinds mijn vorige bezoek geen gaatjes heb gekregen. Ik overweeg om een klein tube tandpasta te kopen voor gevoelige tanden totdat de nodige tandsteen is weer hersteld. :lol:

Aan de andere kant overweeg ik ook wel om een het ruimte te laten vullen met een soort plamuur of zo.
Niet zo'n slim en verstandig antwoord. Tandsteen is een zogenoemde 'eigenschuld' aandoening. Bij een goede mondhygiene zou tandsteen er niet moeten zijn. Nogmaals; lees je in over parodontitis. Tandsteen heeft ontstoken tandvlees als gevolg. Geen gezonde situatie dus.
Vroeger waren er inderdaad geen tandartsen. Ook niet zoveel mensen die zo lang als tegenwoordig nog hun eigen gebit hebben. Natuurlijk kun je er voor kiezen je tandsteen niet te laten verwijderen. Op de lange termijn betekent dit ook dat je zonder verdoving nodig te hebben je eigen kiezen kan trekken. Scheelt wel weer aansprakelijkheid voor de tandarts.
Never judge a book by its cover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven