Gezondheid alle pijlers

Menstruatie uitstellen

16-10-2018 09:05 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben een half jaar geleden gestopt met de pil en ben vorige maand voor het eerst weer ongesteld geworden. Nu zou ik maandag (gisteren) weer ongesteld moeten maar dat is niet gebeurd. Opzich logisch dat het niet gelijk weer regelmatig is, maar ik heb wel een beetje last van mijn buik en rug.

Maar nu heb ik aanstaande vrijdag een feestje en ik zou het echt ontzettend vervelend vinden als ik dan ongesteld ben... ;). Wat zou voor mij een oplossing kunnen zijn? Een vriendin dacht om misschien nu tijdelijk weer met de pil te beginnen maar ik weet niet of dit zin heeft omdat het zo kortdag is. Heeft iemand ervaring met pilletjes die je ongesteldheid uitstellen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo wil je het uitstellen? Je bent van de pil af omdat je zwanger wil worden, of omdat je van de hormonen af wil zijn? Dan lijkt me nu weer de pil eventjes slikken niet handig.

Tampon erin en gaan
Those who don’t believe in magic will never find it
Er zijn pilletjes voor, maar die moet je minstens vanaf 2 weken van te voren innemen.
Dus dat is te laat. En bij mij hebben ze nooit geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Primolut moet je normaal 3 dagen voor je verwachte menstruatie mee beginnen.
Denk niet dat dat nu een oplossing voor je is.

Normale pil moet je mee beginnen op de eerste dag van je menstruatie.

Beide pillen heb je dus niets aan.
Alle reacties Link kopieren
uitstellen kan niet meer
gewoon beste van maken, tampons in je tas en als het nodig is een extra pijnstiller
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij de huisarts van die pilletjes krijgen om het uit te stellen. In tegenstelling tot de reacties hierboven heeft het bij mij wel altijd gewerkt en ik begon vaak pas 1 dag van tevoren of zelfs de dag zelf. Het kan dus wel maar biedt geen zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs primolut gebruikt vanwege een vakantie. Werkte prima. Alleen ben ik wel volgens de bijsluiter 3 dagen voor mijn verwachte menstruatie begonnen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon accepteren wat er gebeurd. De pil nu weer beginnen, zal waarschijnlijk niet veel meer uitmaken. En waarom extra medicijnen in je lichaam stoppen om het voor een feestje uit te stellen? Als het nou voor je eigen bruiloft was, ja misschien, dat lijkt me logisch...Maar voor een simpel feestje? (tenminste, het klinkt alsof het gewoon een normaal feestje is)
Ik zou er niet aan beginnen want kans is at het niet meer lukt en dan ben je dadelijk helemaal ontregelt. Hoe erg is het nou om bij een wc bezoek even een tampon of maandverbandje te wisselen? Als je heel hevig bent kun je beide gebruiken voor de zekerheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven