Gezondheid alle pijlers

45 en gebitsprothese

16-10-2018 16:53 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik met mensen van mijn leeftijd in contact willen komen die net als ik een volledige prothese hebben.
Door medische redenen heb ik anderhalf jaar geleden hier voor gekozen, soms met heel veel spijt. Maar als ik me lach zie dan straal ik wel weer.
Ik ben er wel erg door afgevallen en kom maar heel slecht aan.

gelukkig ben ik er wel over open en ontmoet ik mensen die sommige problemen ook wel herkennen, maar die zijn over het algemeen wel stukken ouder dan ik.
En hoe gaan jullie er mee om in een relatie?

Ik ben op dit moment vrijgezel en vraag me af of je dat dan verteld.. zo veel vragen maar zo weinig antwoorden ;-)
anoniem_373978 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 20:08
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je het vertellen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Geen idee maar het stigma er om heen schrikt me af inderdaad om het te zeggen. En lijkt me iets om te "moeten"zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
16-10-2018 17:07
Waarom zou je het vertellen?
Het lijkt mij toch anders zoenen met een prothese en als ze die uit doet met een tandeloze mond.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-10-2018 17:20
Het lijkt mij toch anders zoenen met een prothese en als ze die uit doet met een tandeloze mond.
Maar waarom zou ik die uitdoen? Tegenwoordig kan je het prima inhouden... althans dat hoop ik wel haha
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-10-2018 17:20
Het lijkt mij toch anders zoenen met een prothese en als ze die uit doet met een tandeloze mond.
Het géts, ik weet niet of je het zo bedoelt maar het komt een beetje onaardig over.
Ik heb zat mensen gezoend met een gebitsprothese/kunstgebit en nee als dat goed zit/past dan merk ik daar niets van.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Voor mij zouden er ergere dingen zijn als je verder leuk bent
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
16-10-2018 17:27
Het géts, ik weet niet of je het zo bedoelt maar het komt een beetje onaardig over.
Ik heb zat mensen gezoend met een gebitsprothese/kunstgebit en nee als dat goed zit/past dan merk ik daar niets van.
Dank je :-) het is al vervelend genoeg, ik zoen dan liever iemand met een prothese dan met nare tandjes. Maar ik denk ook niet dat iemand dat zal merken... je gaat neem ik aan als je zoent niet iemands gehemelte aflebberen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
16-10-2018 17:28
Voor mij zouden er ergere dingen zijn als je verder leuk bent
Kijk dat is aardig om te horen. Zo heeft iedereen wel wat toch? was mijn keuze ook niet maar ja als je gezondheid op het spel staat heb je soms geen keuze
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
16-10-2018 17:27

Ik heb zat mensen gezoend met een gebitsprothese/kunstgebit en nee als dat goed zit/past dan merk ik daar niets van.
Ik nog nooit. Tenminste niet dat ik weet.
Alle reacties Link kopieren
En mn vader hield m altijd in, ook s nachts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-10-2018 17:35
Ik nog nooit. Tenminste niet dat ik weet.
Zo goed zat het dus!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
16-10-2018 17:38
Zo goed zat het dus!
haha zo zie je maar weer... Denk je dat zelf er pas over nadenkt als je het zelf meemaakt. En niet zo snel een oordeel moet geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 49 en heb sinds een jaar of 6 een volledige prothese. Ik kan maar niet wennen aan het gevoel van met name het bovengebit, terwijl het prima past. Zal dus ook wel niet meer gaan lukken in de toekomst.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
16-10-2018 17:58
Ik ben 49 en heb sinds een jaar of 6 een volledige prothese. Ik kan maar niet wennen aan het gevoel van met name het bovengebit, terwijl het prima past. Zal dus ook wel niet meer gaan lukken in de toekomst.
Ja dat herken ik wel ja. blijft veel he? Mis ook het gemak met hoe ik hiervoor at.. Maar goed het zal vast ooit wel eens gaan wennen hoop ik
Alle reacties Link kopieren
Zoiets komt toch niet ter sprake? Of er moet speciaal naar gevraagd worden. En ik heb hem ook altijd in, no wat dat mijn man me zonder ziet.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
16-10-2018 18:05
Zoiets komt toch niet ter sprake? Of er moet speciaal naar gevraagd worden. En ik heb hem ook altijd in, no wat dat mijn man me zonder ziet.
ik vroeg het me gewoon af. Ik heb sinds die tijd nog geen date ofzo gehad. Dus weet ook niet of hij dat zou merken. En nee ik zou het ook niet zomaar uit doen. Blijft al lastig genoeg voor mezelf
Lieve TO wijs mij 1 persoon aan boven de 40 zonder medische ongemakken of erger.. :)
Zo heeft iedereen wel wat. (uitzonderingen daargelaten.)
Dit ben jij. Punt. :redrose:
Met een volledige prothese heb je toch ook een kunststof gehemelte? Ik denk dat je dat bij zoenen wel voelt.
Waarom heb je niet voor implantaten gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Heleen2018 schreef:
16-10-2018 16:53

En hou gaan jullie er mee om in een relatie?

Ik ben op dit moment vrijgezel en vraag me af of je dat dan verteld.. zo veel vragen maar zo weinig antwoorden ;-)
Je vraagt er zelf om hoor. Je wil weten hoe je er mee om moet gaan.

En eigenlijk wil je dus alleen maar horen oh zo'n kunstgebit is geen enkel probleem.

Er zijn mensen die afknappen op wiite sokken er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die afknappen op een kunstgebit.

Net z oals er mensen zijn die witte sokken geen enkel probleem vinden en een kunstgebit ook niet.

En ja een kunstgebit is beter dan een mind vol rotte tanden want dat is voor iedereen een afknapper denk ik.

Ik denk alleen wel dat je het moet zeggen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-10-2018 18:15


Ik denk alleen wel dat je het moet zeggen.

Waarom in hemelsnaam?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
16-10-2018 18:10
Lieve TO wijs mij 1 persoon aan boven de 40 zonder medische ongemakken of erger.. :)
Zo heeft iedereen wel wat. (uitzonderingen daargelaten.)
Dit ben jij. Punt. :redrose:
Ik denk dat er ontzettend veel veertig plussers zijn die gewoon.kern gezond zijn en niets mankeren en geen ongemakken hebben.

Kom op zeg je we praten over een 45 niet over 65.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
16-10-2018 18:15
Je vraagt er zelf om hoor. Je wil weten hoe je er mee om moet gaan.

En eigenlijk wil je dus alleen maar horen oh zo'n kunstgebit is geen enkel probleem.

Er zijn mensen die afknappen op wiite sokken er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die afknappen op een kunstgebit.

Net z oals er mensen zijn die witte sokken geen enkel probleem vinden en een kunstgebit ook niet.

En ja een kunstgebit is beter dan een mind vol rotte tanden want dat is voor iedereen een afknapper denk ik.

Ik denk alleen wel dat je het moet zeggen.
Dat wil ik helemaal niet horen en als je zou lezen wat ik schrijf is dat ik graag in contact wil komen die hetzelfde hebben ervaren. Dus mensen die weten hoe het is. En niet lopen te gissen wat ik wil horen
Alle reacties Link kopieren
:A:
Ana_Isabel** schreef:
16-10-2018 18:10
Lieve TO wijs mij 1 persoon aan boven de 40 zonder medische ongemakken of erger.. :)
Zo heeft iedereen wel wat. (uitzonderingen daargelaten.)
Dit ben jij. Punt. :redrose:
:A:
sugarmiss schreef:
16-10-2018 18:20
Ik denk dat er ontzettend veel veertig plussers zijn die gewoon.kern gezond zijn en niets mankeren en geen ongemakken hebben.

Kom op zeg je we praten over een 45 niet over 65.
Ik ben ook kerngezond en alsnog ervaar ik op bepaald gebied enig ongemak. Heel normaal. Vandaar ook het woord ongemak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven