Gezondheid alle pijlers

Kan het kabinet de EU hier nou echt niks aan doen?

16-10-2018 21:58 14 berichten
Vandaag naar de apotheek gegaan voor een voorraadje anti conceptie pil. Heb nog voor een paar weken maar had op het forum, dacht ik, gelezen dat er leveringsproblemen waren. En ja hoor mijn apotheek had helemaal niks meer maar verwacht over een week of 2-3 weer te kunnen leveren. Hopelijk kom ik niet zonder te zitten want geen zin om een stopweek in te lassen puur omdat ik door m'n voorraad ben :(

En een tijd terug ook al dat gedoe met Thyrax waardoor ik in de stress zat. En wellicht is er nog wel meer medicatie die om wat voor reden dan ook ineens niet of slecht leverbaar is.

Kunnen ze daar van hogere hand nou echt niks tegen doen d.m.v. boetes of iets dergelijks? Je zult maar afhankelijk zijn van een medicijn die door onkunde of bewust minder goed/niet verkrijgbaar zijn.
It’s all about the Benjamins baby.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, wil je nou dat de medicijnprijzen omlaag gaan of dat er voldoende wordt geproduceerd?
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-10-2018 22:02
Tsja, wil je nou dat de medicijnprijzen omlaag gaan of dat er voldoende wordt geproduceerd?
Precies. Vorige week sloeg 1 van onze ministers zich nog op de borst omdat er een forse besparing was gerealiseerd op de medicijnkosten, maar dan moet je niet verbaasd zijn dat bedrijven liever aan landen leveren waar minder beperkingen zijn. Waarom zou je je best doen om hier voldoende te leveren als je daar minder geld aan verdient? Het zijn net mensen, die lui die bij farmaceuten werken.
Alle reacties Link kopieren
Precies en als je productielijnen kunt inzetten voor medicatie die veel betere marges heeft dan doe je dat natuurlijk liever.
Nee. Juist niet. Fabrikanten van medicatie willen winst maken en terecht. Als ze dat niet kunnen door 1001 regels van EU/kabinet, gaan ze wel ergens anders verkopen.

Overigens heb je de pil medisch niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Een tip voor de volgende keer: haal een nieuwe voorraad in huis als je het laatste doosje open maakt zodat je nog drie maanden de tijd hebt.

Er is ongetwijfeld een alternatief beschikbaar, maar de vraag is of jij die wilt hebben of wilt wachten op de leverancier.
Boetes lijken me weinig zinvol. Een farmaceut wil net zo graag geld verdienen als ieder ander bedrijf. Het lijkt me moeilijk om ze te verplichten een specifiek medicijn op de markt te houden als hun fabrikant het laat afweten. Die pillen zijn vast niet voor niets afgekeurd.
Ik snap uiteraard dat die bedrijven winst willen maken en erop verdienen. Vind het ook stom dat er zoveel bezuinigd moet worden op de zorg terwijl er aan de andere kant miljoenen/wellicht miljarden worden weggegooid/ weg gegeven die beter besteed hadden kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
16-10-2018 22:20
Ik snap uiteraard dat die bedrijven winst willen maken en erop verdienen. Vind het ook stom dat er zoveel bezuinigd moet worden op de zorg terwijl er aan de andere kant miljoenen/wellicht miljarden worden weggegooid/ weg gegeven die beter besteed hadden kunnen worden.
Tsja, wil je dat straks je halve inkomen zorg is?
Alle reacties Link kopieren
we leven in een vrij land, en de overheid heeft niet veel te zeggen over bedrijven, Het is tenslotte geen dictatuur.

Overheid, patentenfederaties, zorgverzekeraars zijn continu in overleg met de farmaceutische bedrijven. Helaas is niet altijd met snel resultaat.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien maakt dat "tekort" wel deel uit van het onderhandelen, chantage dus.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Het vreemde is dat het kabinet marktwerking wilde. Heb ik nooit om gevraagd. En die zogenaamde marktwerking zou veeeeele euro's schelen. We zijn inmiddels van 'u krijgt geld van ons als u een jaar niet ziek bent' naar '385 eigen risico'. Ja de zorg is duur. En ja ik ben duur verzekerd, als chronisch zieke word ik liever goed geholpen met merkmedicijnen zonder nare hulpstofjes die voor extra kwaaltjes zorgen en daar betaal ik zonder moeite een paar tientjes extra per maand voor. En, ja het eigen risico maak ik elk jaar al op aan medicijnen.

Maar ik snap werkelijk niet dat we nu al een paar jaar steeds problemen met medicijnen hebben. Het zou alleen maar voordelen opleveren toch? Die marktwerking? En waarom waren die problemen er een paar jaar terug niet? Maximaal de fabrikanten uitknijpen om pillen tegen een paar cent minder te produceren want....dan krijgen we tenminste helemaal niets meer en leveren deze fabrikanten lekker aan andere landen!

Kortom, zorg is duurder en slechter geworden. Als je het mij vraagt klopt er iets niet in dit zorgstelsel
Alle reacties Link kopieren
Familiemens, de VVD is al jaren aan de macht. En zij vertegenwoordigen vooral graaiers en het grootkapitaal en aangezien geld altijd érgens vandaan moet komen, kan het best van de grote groep armeren, mensen net onder middenklasse en zieken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Beetje oftopic maar gelden de leverings problemen ook voor de minipil?
Ik ga vandaag maar eens bestellen. Ik heb nog voor 1,5 week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven