Gezondheid alle pijlers

Pinda allergie

17-10-2018 21:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 16 maanden is als baby en met 12 maanden getest op pinda allergie. Dit vanwege eczeem en omdat haar vader pinda allergie heeft. Echter waren de bloedtesten negatief en is ze hoogstwaarschijnlijk niet allergisch. Toch merk ik dat ik panisch word van pinda producten in haar buurt. Dit omdat het bij haar vader leid tot heel erge benauwdheid. Ik zou zo graag zekerheid willen en op rust zijn. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Je zou om een open provocatie in het ziekenhuis kunnen vragen. Dan krijg je onder gecontroleerde omstandigheden steeds een klein beetje meer pinda om dit te testen (ze beginnen met alleen pinda aanraken, dan ienieminie beetje pindakaas en steeds meer, met alle noodmedicatie er naast voor als het fout gaat. Ik weet overigens niet of ze dit doen bij een negatieve bloedtest en kindje wat überhaupt nog nooit een reactie heeft gehad, maar je kunt het met je kinderarts bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Als ze nog nooit een reactie heeft gehad denk ik niet dat ze een provocatie zullen doen. Dit lijkt me persoonlijk ook terecht en overbodig als ze negatief getest is.

Toch zelf een keer iets proberen waar een minimale hoeveelheid pinda in zit en kijken hoe het gaat is denk ik de beste optie.

En mocht je dat echt niet durven pinda's weren, onze dochter is zwaar allergisch voor ei en waarschijnlijk pinda. Omdat het niet bekend is hoe heftig haar pinda allergie is krijgen we idd een provocatietest begin januari. De wachttijd is hier best lang voor, we hebben het in juni al aangevraagd en konden november terecht, ivm mijn zwangerschap hebben we het zelf nog 2 mnd uitgesteld.

Het weren van pinda's vind ik overigens best makkelijk aangezien er niet heel veel producten zijn die (sporen van) pinda's bevatten. Het weren van ei daar in tegen vind ik echt flink oppassen geblazen.
Alle reacties Link kopieren
Ze eet wel eierkoek en vandaag zag ik pas dag het sporen van pinda kan bevatten. Dat is dus geen probleem maar toch
Ei lijkt me heel lastig inderdaad
Lekker de zorgkosten opschroeven met onnodige dure tests. Er is negatief getest, waarom dan alsnog meer testen?
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
17-10-2018 22:28
Lekker de zorgkosten opschroeven met onnodige dure tests. Er is negatief getest, waarom dan alsnog meer testen?
Een RAST is ook niet echt de gouden standaard bij een jong kind hè. Uiteindelijk is alleen provoceren 100% zekerheid.
Maar kind van TO heeft nooit een reactie gehad, dus de vraag was, of dat dat klinisch moet,en dat moet ze met haar kinderarts bespreken.
Alle reacties Link kopieren
@TO, wat wil je zelf? Zou je echt een provocatie willen doen terwijl uit niets blijkt dat dat nodig is? Durf je echt niet iets met pinda te geven?

Bij een heftige allergie is er vaak ook sprake van contactallergie. Houd anders eerst eens een pinda of dergelijke tegen haar huid aan om te kijken of dat zwelt en rood wordt.

Maar om even bot en eerlijk te zijn vind ik dat je je aanstelt. Niets wijst erop dat je kind een allergie heeft dus geef hem gewoon iets met pinda.
Deniece1980 schreef:
17-10-2018 22:16
Ze eet wel eierkoek en vandaag zag ik pas dag het sporen van pinda kan bevatten. Dat is dus geen probleem maar toch
Ei lijkt me heel lastig inderdaad
Dat zegt helemaal niks. Ik heb zelf een pinda-allergie (word er een week ziek van, maar krijg geen anafylactische shock), maar eet alle producten waar sporen van pinda's op staat. Dat zit er namelijk maar hoogstzelden echt in. Fabrikanten schrijven dat er op om zichzelf in te dekken als het per ongeluk toch ergens in het productieproces fout gaat, maar de keren dat dat gebeurt zijn echt minimaal.
Je maakt je wel om heel veel dingen druk en angstig.
Granaat de huisarts en vraag therapie voor jezelf. Zo belast je alleen maar je kind met jouw problemen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-10-2018 22:55
Je maakt je wel om heel veel dingen druk en angstig.
Granaat de huisarts en vraag therapie voor jezelf. Zo belast je alleen maar je kind met jouw problemen.
iets zegt me dat de huisarts hier niet gelukkiger van wordt.... :P
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven