Gezondheid alle pijlers

Menstruatie en stress

18-10-2018 10:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (midden 30) heb sinds een half jaar enorme stress en angsten tijdens mijn menstruatie. Samengevat ben ik dan een draak voor mijn omgeving. Ik voel me onbegrepen en gewoon lamlendig. Ik slik ijzer om de hoeveelheid bloed die ik verlies te compenseren. Iemand tips om de stress klachten wat te reduceren?
Alle reacties Link kopieren
pil slikken, en geen stopweek inlassen?
Ik heb juist stress voor de menstruatie. Ik kan boos worden om niks en zit slecht in mijn vel. Als de menstruatie eenmaal is doorgebroken is de lucht weer opgeklaard. Lastig he? Anticonceptie word ik helemaal een draak van dus voor mij niet de oplossing. Ik sein mijn omgeving in dat ze niet moeten schrikken van mijn buien en dat ze me dan even met rust moeten laten.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit met je huisarts besproken? Spelen er nog meer dingen mee? Lijkt me verstandig om te kijken of dat er een lichamelijke en of psychische reden is waarom dit gebeurd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben ook midden 30. Ik was altijd al ietwat chagerijnig voordat mijn menstruatie kwam maar het afgelopen jaar was ik niet chagerijnig maar woest. Kan om alles en iedereen boos worden.
Alle reacties Link kopieren
Hormoonbalans laten checken?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-10-2018 10:48
pil slikken, en geen stopweek inlassen?
Ik heb een koper spiraal omdat ik niet over hormonen kan...dat is dus geen optie ;)

Eerst dacht ik dat het wel zou over waaien maar het blijft dus terugkomen.
Bloed laten checken is misschien een goed idee wel!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! In zoverre dat ik de (anderhalf) week voor mijn menstruatie ontzettend last heb van pms. Volgens mij is hormoonbalans checken niet te doen, zoals de gynaecoloog mij uitlegde fluctueert dat zoveel door de maand, daar is geen pijl op te trekken. Ik slik nu vanaf mijn eisprong elke maand Duphaston, dat haalt de scherpe randjes er af.
Is het echt tijdens of een aantal dagen ervoor? Ik had ook altijd enorme last van PMS toen ik een koperspiraaltje had. Beetje dezelfde klachten. Ik nam het maar voor lief. Heb nu geen spiraaltje meer en ook geen last meer van. Wat vreemd is want qua hormonen doet een ks natuurlijk niks. Ik heb overwogen naar de dokter te gaan, maar vond het daarvoor niet erg genoeg. Je kunt er wel prima mee naar de dokter en zij kunnen je eventueel wat voorschrijven.
Alle reacties Link kopieren
ik herken me in jouw verhaal. tot aan hyperventilatie toe. de pil is een horror verhaal. van alleen maar ongesteld tot "ik vlieg je aan als je naar me kijkt"tot huilerig om niets. ik heb alles al geprobeerd. wat mij goed helpt is passiefora tablet. half uurtje en alles weer in grip. ok de pijnen en dergelijke daar gelaten maar ik voel me wat rustiger. en laten we eerlijk zijn. al dat gedoe met hormonen pakt echt niet voor iedereen even goed uit. ik ben nog steeds opzoek naar de ideale en functionerende anticonceptie. een doffe ellende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven