Gezondheid alle pijlers

Condoom gescheurt na innemen morning after pil

19-10-2018 10:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met een probleempje. Afgelopen dinsdag ben ik de pil vergeten in te nemen. Deze heb ik woensdagmorgen gelijk ingenomen. En omdat ik hem net wel en en niet binnen 12 uur nadat ik hem eigenlijk zou moeten innemen heb ingenomen, heb ik voor de zekerheid de morning after pil gehaald, omdat ik nog in de eerste week van de pilstrip zit. Deze heb ik woensdagmiddag ingenomen. Nu heb ik vanmorgen (vrijdag) seks gehad en is het condoom gescheurt.
Ik ben nu dus helemaal in de stress omdat ik niet weet wat ik nu moet doen...
Moet ik nog een morning after pil nemen?

Als iemand mij kan helpen heel erg bedankt!
Bel je huisarts even...
Als je wilt weten wat ik zou doen: Ik zou er nog één halen inderdaad. Het heet niet voor niets de morning áfter en ik gebruik liever te veel zekerheid dan te weinig en dat ik alsnog zwanger ben.

Maar eigenlijk kun je dit soort dingen het beste overleggen met je huisarts/de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat echt even overleggen. Ik zou er niet zomaar nog eentje gaan slikken en ook niet zomaar niets doen. De huisarts weet dat echt het beste.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Is dit de allereerste strip die je slikt? Of heb je hiervoor een stopweek gehad?

Overleg voor de zekerheid met je huisarts voordat je straks geen probleempje maar een probleem hebt.
Waarom vraag je zoiets belangrijks op een forum? Bel toch even met de huisartsassistente, daar zijn ze voor.
Huisarts bellen en overleggen.

Ik snap alleen even 1 ding niet. Je hebt de map gehaald omdat je een pil vergeten was en die wel/net niet op tijd innam. Je hebt seks met condoom. Waar was die eerste map dan voor? Of hadden jullie onveilige seks gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
19-10-2018 11:31
Huisarts bellen en overleggen.

Ik snap alleen even 1 ding niet. Je hebt de map gehaald omdat je een pil vergeten was en die wel/net niet op tijd innam. Je hebt seks met condoom. Waar was die eerste map dan voor? Of hadden jullie onveilige seks gehad?
Dat vroeg ik me ook al af. Het is niet bepaald snoep, waarom zou je er een nemen als je een pil vergeten bent, maar geen seks hebt gehad? Of er mist een deel van het verhaal en je neemt het niet zo nauw met veilige seks.
Alle reacties Link kopieren
Die avond dat ik de pil ben vergeten heb ik dus onveilige seks gehad. Maar omdat ik normaal nooit de pil vergeet (dit is de eerste keer in die drie jaar dat ik de pil slik) gebruiken we geen condooms.
Vandaar dat ik de map heb gehaald. En omdat ik in de eerste week van de strip de pil ben vergeten hebben we een condoom gebruikt nadat ik de map heb ingenomen om zeker te zijn dat ik niet zwanger zou worden. Maar nu is die dus gescheurd.
Alle reacties Link kopieren
Die avond dat ik de pil ben vergeten heb ik dus onveilige seks gehad. Maar omdat ik normaal nooit de pil vergeet (dit is de eerste keer in die drie jaar dat ik de pil slik) gebruiken we geen condooms.
Vandaar dat ik de map heb gehaald. En omdat ik in de eerste week van de strip de pil ben vergeten hebben we een condoom gebruikt nadat ik de map heb ingenomen om zeker te zijn dat ik niet zwanger zou worden. Maar nu is die dus gescheurd.
Nieuwe condooms kopen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven