Gezondheid alle pijlers

Vaginale afscheiding

20-10-2018 17:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben 22 jaar oud en heb zoals elke vrouw natuurlijk vaginale afscheiding. Ik vraag me nu wel eens af wat nou “normaal” is..
Ik heb zelf geen soa’s (getest) en altijd heb ik best wel dikke witte/brokkelige? vaginale afscheiding. Geen pijn of jeuk. Soms ook dagen dat er niks in mijn onderbroek zit..

Ik ben benieuwd of het normaal is en of anderen er ook last van hebben!

Liefs
Nee, ik heb die afscheiding niet.

Met witte brokkelige afscheiding ga je naar de HAP.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
20-10-2018 17:17
Nee, ik heb die afscheiding niet.

Met witte brokkelige afscheiding ga je naar de HAP.
De huisartsenpost? Zullen ze blij mee zijn joh. Daar is de HAP echt niet voor hoor.

TO: zolang het niet afwijkt van normaal en je geen pijn oid hebt, is enige mate van afscheiding in principe normaal. Als je twijfelt, kun je altijd eens de huisarts bellen om te overleggen. Brokkelige afscheiding kan namelijk ook wijzen op een schimmelinfectie, maar dan heb je vaak ook pijn en stinkt het.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
20-10-2018 17:17
Nee, ik heb die afscheiding niet.

Met witte brokkelige afscheiding ga je naar de HAP.

Ik kan me geen enkele afscheiding voorstellen waarmee je niet tot kantooruren kan wachten. Als iedereen voor elke scheet naar de HAP zou gaan was de zorg nog veel duurder dan deze al is.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
[...]

Volkomen normaal.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2018 18:07
Reden: quote OP verwijderd
90.89% gewijzigd
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Caitriona* schreef:
20-10-2018 17:17
Nee, ik heb die afscheiding niet.

Met witte brokkelige afscheiding ga je naar de HAP.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hangt het samen met je cyclus?

Als je een blog mag geloven: https://www.mamaenzo.nl/de-billings-ovulatiemethode/
Ik had het ook, bleek een schimmelinfectie (waar ik al jaaaren mee rondliep achteraf gezien). Bij mij hielp zo'n zachte capsule van Canesten. Daarna nooit meer last van gehad.
Gewoon te koop bij de drogist. Om te checken of het echt een schimmelinfectie is, is er ook nog een testkitje van Canesten dat je vooraf kunt gebruiken.
M0RIARTY schreef:
20-10-2018 17:20
De huisartsenpost? Zullen ze blij mee zijn joh. Daar is de HAP echt niet voor hoor.

TO: zolang het niet afwijkt van normaal en je geen pijn oid hebt, is enige mate van afscheiding in principe normaal. Als je twijfelt, kun je altijd eens de huisarts bellen om te overleggen. Brokkelige afscheiding kan namelijk ook wijzen op een schimmelinfectie, maar dan heb je vaak ook pijn en stinkt het.
Ik heb nooit jeuk of pijn gehad, alleen veel en witte/brokkelige afscheiding en soms rook het inderdaad niet best. Bleek toch een schimmelinfectie.
Alle reacties Link kopieren
LoiseauVélo schreef:
20-10-2018 17:52
Ik had het ook, bleek een schimmelinfectie (waar ik al jaaaren mee rondliep achteraf gezien). Bij mij hielp zo'n zachte capsule van Canesten. Daarna nooit meer last van gehad.
Gewoon te koop bij de drogist. Om te checken of het echt een schimmelinfectie is, is er ook nog een testkitje van Canesten dat je vooraf kunt gebruiken.

Hi, Dankje voor je reactie!
Ik heb ooit 1x een schimmel infectie gehad, toen jeukte het namelijk erg. Ook de canesten gyno capsule gehaald en daarna was het weg. Dus ik denk niet dat dat dat het nu weer is, aangezien ik verder geen klachten zoals jeuk etc heb..
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de reacties allemaal..
Ik maak me namelijk best snel zorgen als het hierom gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hou het eens bij. Kan best met je menstruatie/onttrekkingsbloeding te maken hebben.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Naar de hap haha dat is echt niet oke voor zoiets als afscheiding.. dan zit je ook echt enorm voor lul daar tussen alle mensen die wel echt iets mankeren wat niet kan wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hap stond altijd al voor huidartsenpraktijk Sherlocks.....
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Hap = huisartsenpost

En TO ik zou een testje en een zachte capsule halen.

Gebruik je iets van een inwendige douche ofzo? Heb je een (bed)partner?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
20-10-2018 19:25
Hap = huisartsenpost

En TO ik zou een testje en een zachte capsule halen.

Gebruik je iets van een inwendige douche ofzo? Heb je een (bed)partner?
Nee nog nooit gebruikt! En ja ik heb al 2jr een relatie, vriend heeft zich een tijdje geleden ook behandeld met canesten gyno zalf. Ik zit aan de pil en condooms komen ook niet te pas..
Ik hoorde ook dat het te maken kan hebben met de pil.
Maar idd, misschien toch nog een keer voor de zekerheid zon testje
Alle reacties Link kopieren
Door de pil kan je vagina droger zijn. Dat samen met sperma kan de zuurgraad van je vagina veranderen. Daardoor kan je vatbaarder zijn voor infecties.

En misschien is t handig dat je vriend via de huisarts een kuurtje krijgt. Canesten zalf is natuurlijk alleen uitwendig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
[quote
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven