Gezondheid alle pijlers

Menstruatie: Week te vroeg en te weinig

20-10-2018 18:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames op dit forum,

Misschien herkennen jullie dit. Ik dacht woensdag dat mijn menstruatie was begonnen, dat zou dan een dikke week te vroeg zijn. Normaal krijg ik altijd gezwollen borsten als ik ongesteld moet worden, maar dat had ik niet en nu nog steeds niet. Het was heel weinig, perzikkleurig bloed. Ik had wel wat vage buikpijn, lichte krampjes, niet zoals ik gewend ben. Dat bleef tot vrijdagmorgen aanhouden, af en aan een inie-mini beetje bloed, licht roze en bruinig. Niet vers rood, geen stolsels.

Ik vind het heel apart. Nu heb ik twee maand geleden een controle uitstrijkje laten maken ivm HPV. Vorig jaar oktober had ik namelijk afwijkende celletjes op de baarmoederhals en deze zijn verwijderd. Maar het uitstrijkje van afgelopen augustus was goed, een PAP1. Helaas hebben ze niet getest of hpv nog aanwezig was. Ik maak me nu natuurlijk helemaal de kop gek dat het weer afwijkende cellen zijn. Want vorig jaar had ik ook een bloeding tussen de menstruaties door, maar toen vlak NA de menstruatie en dat was wel echt rood vers bloed. Contactbloedingen heb ik niet, niet nu en vorig jaar evenmin. Anticonceptie gebruik ik niet, alleen condooms.

Ik heb de huisarts al gebeld en ik mag weer langskomen, ik zoek geen diagnose hier. Maar misschien dat iemand zich in mijn verhaal herkent en er wat over kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Kan je zwanger zijn?
Innesteling?
Ja, dat heb je wel eens. Tenminste ik.
Geen idee wat de huisarts daar mee kan verder. Maar misschien wil zij/hij even kijken voor de zekerheid bij jou na dat nare cellenverhaal.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
20-10-2018 18:58
Kan je zwanger zijn?
Innesteling?
Nooit gehoord dat je kan bloeden als je zwanger bent... ja, als je een miskraam hebt wel natuurlijk.
Maar nooit van anderen gehoord dat ze bloedden omdat ze juist zwanger waren. Ik sluit het niet uit, want
naast condooms gebruik ik anders niks.

Maar is het wel nuttig om een zwangerschapstest te doen als ik net nog maar heb gebloed
Of kan het iets met beginnende overgang te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
20-10-2018 19:46
Of kan het iets met beginnende overgang te maken hebben?
Dat hoop ik niet met 25 jaar oud
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
20-10-2018 18:58
Kan je zwanger zijn?
Innesteling?
Wat Piepp zegt inderdaad. Het moment van de bloeding en de hoeveelheid zouden ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. Als je seksueel actief bent in ieder geval natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje1989 schreef:
20-10-2018 20:08
Wat Piepp zegt inderdaad. Het moment van de bloeding en de hoeveelheid zouden ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. Als je seksueel actief bent in ieder geval natuurlijk..
Ja, ik ben seksueel actief maar we gebruiken condooms en heel soms ''voor het zingen de kerk uit''. Ik heb zojuist getest, maar die was gelukkig negatief. Ik hoop dat ik komende week ''echt'' ongesteld word...
anoniem_377077 wijzigde dit bericht op 20-10-2018 21:14
11.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je lijf is geen atoomklok, kan gewoon zomaar een ‘hikje’ van je lichaam zijn. Ik zou er niet teveel over stressen. :)
.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkooltje12 schreef:
20-10-2018 21:13
Ja, ik ben seksueel actief maar we gebruiken condooms en heel soms ''voor het zingen de kerk uit''. Ik heb zojuist getest, maar die was gelukkig negatief. Ik hoop dat ik komende week ''echt'' ongesteld word...
Als dit een innestelingsbloeding was, dan test je zeer waarschijnlijk nu nog niet positief. Mocht je volgende week niet echt ongesteld worden, dan kun je dan alsnog testen. Tegen die tijd zou de test wel positief zijn. Hopelijk wordt je gewoon ongesteld! :)
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje1989 schreef:
21-10-2018 11:53
Als dit een innestelingsbloeding was, dan test je zeer waarschijnlijk nu nog niet positief. Mocht je volgende week niet echt ongesteld worden, dan kun je dan alsnog testen. Tegen die tijd zou de test wel positief zijn. Hopelijk wordt je gewoon ongesteld! :)
Oke, dat duurt dus nog even... Dan denk ik dat ik vrijdag een wederom een test ga doen (mits ik inderdaad niet ongesteld word, natuurlijk :P )
Alle reacties Link kopieren
Bloemkooltje12 schreef:
20-10-2018 19:26
Nooit gehoord dat je kan bloeden als je zwanger bent... ja, als je een miskraam hebt wel natuurlijk.
Maar nooit van anderen gehoord dat ze bloedden omdat ze juist zwanger waren. Ik sluit het niet uit, want
naast condooms gebruik ik anders niks.

Maar is het wel nuttig om een zwangerschapstest te doen als ik net nog maar heb gebloed
Ik ben het levende bewijs ervan. Dacht dit ook altijd maar ik heb echt 5 dagen gevloeid en zelfs met doorlekken(excuus voor de details) en toch bleek ik erna echt zwanger. Nu 6 maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven