Gezondheid alle pijlers

(lichte) Complicaties na Novasure

21-10-2018 16:05 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden heb ik een Novasure behandeling ondergaan. Op zich ging viel de ingreep me mee en de dag erna had ik bijna geen pijn meer.
Omdat ik voor de ingreep de pil doorslikte wegens heftige menstruaties, had ik nu direct de pilstrip weggegooid en werd ik dus twee dagen later ongesteld. De pijn nam toen ook toe, maar ik schreef dit toe aan het samengaan van herstel van de operatie en de menstruatie-pijn.

Paar dagen later werd ik middenin de nacht wakker van hele heftige krampen in mijn onderlichaam, waarvan ik niet precies kon plaatsen of het baarmoederkrampen waren of niet. Mijn hele onderlichaam deed zeer, inclusief rug, baarmoeder en buik. Klinkt misschien vreemd, maar het voelde zelfs alsof mijn kringspier verkrampte. Ik heb echt een uur liggen kronkelen in mijn bed en had het gevoel dat ik flauwviel van de pijn. Uiteraard pijnstillers genomen (paracetamol).

Toen heb ik toch maar de gynaecoloog gebeld en moest ik naar het ziekenhuis komen. Ze hebben me voor de zekerheid aan de antibiotica gezet, omdat ze denken dat ik een infectie heb opgelopen. Ook benadrukte hij dat ik vier dagen lang pijnstillers moest blijven slikken (ook als ik geen pijn voelde).

Nu ben ik 5 dagen verder en merk niet echt veel verbetering.
Behalve dat ik nog steeds bloed (helder rood, maar niet veel), voel ik me slap, moe, soms licht in mijn hoofd en heb ik bij vlagen nog steeds pijn. Sowieso heb ik pijn na lichte inspanning.

Ik kan nergens op internet vinden wat nu een normaal herstel inhoudt en wat ik kan verwachten. Wel las ik dat ik na de ingreep eigenlijk gelijk pijnstillers had moeten nemen, wat ik niet heb gedaan. het was mij niet verteld en ik voelde toen niet zulke erge pijn. Nu las ik dat dit ervoor kan zorgen dat de pijn juist chronisch wordt(!)

Is dit een herkenbaar verhaal?
Graag hoor ik ervaringen van andere vrouwen, waarvan hun herstel niet zo makkelijk verliep.
Alle reacties Link kopieren
Vier jaar geleden gehad, alleen een paar daagjes buikkramp, verder nooit last gehad. Bij mij ging het dus goed.
Nu alleen maandelijks nog een lichte afscheiding, maar gelukkig nooit meer ingesteld.
Ik had op vrijdag de novasure en op maandag kreeg ik opeens kramp. Ik dacht dat ik blindedarmontsteking had! Maar blijkbaar was dat ook napijn terwijl ik t weekend juist best okee was doorgekomen.
Ik behoorde helaas ook niet tot de gelukkigen die nooit meer ongesteld worden na novasure. Ging dus de pil weer doorslikken.
Maar de allerbeste optie is die baarmoeder eruit te laten halen. Wat een opluchtig!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog niet hoe mijn menstruaties eruit gaan zien, gezien ik pas twee weken geleden de novasure heb laten doen. Mijn menstruatie nu is in ieder geval een stuk lichter (maar duurt wel lang). Even afwachten dus. Maar ik hoop toch echt dat ik verschil ga merken zeg! Anders zou alles voor niets zijn geweest...

Baarmoeder eruit is geen optie bij mij. Ben 41.
Dat is toch 'n prima leeftijd om 'm te laten verwijderen? Ik wou dat ik het toen al had laten doen! (Maar ik was bang voor 'n gedeelde ziekenhuiskamer en pas nadat ik 'n ASS-diagnose had heb ik mijn operatie laten inplannen en kreeg 'n 1pk!)
Alle reacties Link kopieren
Nou Redbulletje, zoals ik zei ben ik pas twee weken aan het herstellen van de novasure. Dus ik wacht dat liever even af, voordat ik ga beginnen te denken aan andere opties. De baarmoeder volledig verwijderen, vind ik nogal een heftige ingreep, dat ga ik niet zomaar doen.

Ik opende dit topic vooral om te weten of er meer vrouwen ervaringen hadden met een novasure en herstel erna. En of zij eventuele complicaties hadden of die herkennen.

Ben in ieder geval blij voor jou dat je na de baarmoederverwijdering van je klachten af bent, want ik weet hoe vreselijk die heftige menstruaties zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb deze behandeling ruim 1,5 jaar geleden gehad. De eerste dag en nacht na de operatie dacht ik dat ik doodging van ellende (ben letterlijk 3x flauwgevallen van de pijn en ik kan echt wel wat hebben) maar daarna was de pijn goed te handelen. Het bloeden is vervolgens langzaam maar zeker weggetrokken. Het heeft echt wel even geduurd voordat dat ophield.

Nu nog af en toe wat licht bloedverlies, een verademing.

Wens je succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lore,

Dank voor je bericht!

Hoe lang bleef je bloeden na de novasure?
Ik nu nog steeds (na twee weken)... Soms licht, soms meer en helderrood. Vandaag zelfs echt erg veel (voel het er gewoon uitstromen), ik lijk wel terug bij af :(

Heb toch maar weer de gyn gebeld, morgenochtend een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Hi Ira,

Excuses voor mijn late reactie, ik kom hier niet zo heel vaak.

Ik weet niet of je nu nog wat aan mijn antwoord hebt, maar ik heb echt wel een tijdje last gehad van (licht) bloedverlies.

Hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven