Gezondheid alle pijlers

Al 2 weken verkouden..

21-10-2018 21:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,
Hoop wat herkenning hier..6wk terug week verkouden,nu al 2wk weer.
Zijn er meer mensen verkouden,waarbij t lang duurt..met erge hoofdpijn?

Ik ben nu al 2wk zwaar verkouden. Eergister dacht ik eindelijk dat het beter ging,gisteravond weer slechter.

Iedereen die het weet zegt steeds..'alweer' en 'nog steeds niet over'..duurt lang bij je. Word hier gek van ondertussen..alles doet zeerrr :(

Ik ben nog niet naar de huisarts geweest,maar ben v plan om morgen maar een afspraak te maken.

Alvast dank voor t lezen.

Grtjs
Alle reacties Link kopieren
Zeker drie weken ontzettend verkouden geweest voor ik op vakantie ging. En dat heb ik elk jaar wel een keer in het najaar, voorheen altijd in november en nu dus in september al.Veel vitamines en je rust nemen. Tegen een virus kan je verder niks doen.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts kan niet zo veel voor je doen: t gaat vanzelf over. Alleen niet zo snel als je zou willen......
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

Hier ook al weken snotterig, niet lekker en hoesterig.


Gaat vanzelf wel over... een keer.. ooit. Maar vervelend is het zeker!
Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Heb ooit eens een weken lang met een hevige verkoudheid rond gelopen omdat ik dacht dat het wel over ging en ik het zo druk had dat ik eigenlijk geen tijd had voor de huisarts totdat ik het echt zat was en toch ging. Het eerste wat hij zei: "Waarom ben je niet eerder gekomen?!" Meteen antibiotica en wat een opluchting was het zeg om er eindelijk vanaf te zijn. Alleen kreeg ik niet lang daarna de griep en weer een verkoudheid, waarschijnlijk omdat mijn afweer nog steeds verzwakt was.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
21-10-2018 21:20
Ik zou zeker naar de huisarts gaan. Heb ooit eens een weken lang met een hevige verkoudheid rond gelopen omdat ik dacht dat het wel over ging en ik het zo druk had dat ik eigenlijk geen tijd had voor de huisarts totdat ik het echt zat was en toch ging. Het eerste wat hij zei: "Waarom ben je niet eerder gekomen?!" Meteen antibiotica en wat een opluchting was het zeg om er eindelijk vanaf te zijn. Alleen kreeg ik niet lang daarna de griep en weer een verkoudheid, waarschijnlijk omdat mijn afweer nog steeds verzwakt was.
Dat was dan vast geen "gewone" verkoudheid. AB werkt daar niet tegen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een verkoudheid kan lang duren; het virus verbergt zich diep in de slijmvliezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Superbedankt voor jullie reacties!
Ben dus zeker niet de enige bij wie het zo vroeg is begonnen (begin sept. & nu in okt.)en zo lang duurt...Ik haal me ook snel van alles in mn hoofd. Gelukkig gaat relariveren iets beter.

Eindelijk herfstvakantie en ziek🤒🤧
Ik ga mn bedje in.
Fijne avond allemaal.
Op advies van mijn kno arts heb ik een rhino horn aangeschaft. In het begin is het wennen en voelt het raar, maar het werkt onwijs goed. Als ik merk dat ik verkouden begin te worden gebruik ik hem al en vaak zet het dan niet eens door.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurt het meestal 3 weken eer het helemaal voorbij is.

Aangezien er iets van 200 verschillende virussen zijn kunnen mensen ook verschillende virussen na elkaar oplopen dacht ik
Ja de Rhino Horn. Wat een uitkomst. Ik ben chronisch verkouden en ben er hooguit 2 tot 3 maanden per jaar echt vanaf. Maar door de neusdouche is het in elk geval minder heftig.
Ik dacht laat ik eens zoeken op Rhino Horn, is het gewoon een neti pot of een soort van. Heb dat inderdaad ook wel eens gebruikt toen ik verkouden was.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook eens zo’n rhino Horn aanschaffen, want ondanks dat ik niet meer verkouden ben is mijn neus toch niet helemaal open.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd 4 weken verkouden. hoesten duurt bij mij zo'n 6 weken minimaal. Erge hoofdpijn heb ik er eigenlijk niet bij.

Heb je gestoomd en neusspray gebruikt?
Vooral niks opnuiten maar alles uitsnuiten (geen idee of dit een echt woord is trouwens) maar als je alles opsnuit kan je ook hoofdpijn krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Een fikse verkoudheid kan wel 6 weken duren.
Vorig winter ben ik bijna de hele winter verkouden geweest,
met tussenpozes van een paar weken.
Het bleef maar terugkomen.
Lastig, maar ja.
Gezond eten en regelmatig je handen wassen.
TsumTsum schreef:
21-10-2018 21:42
Ik dacht laat ik eens zoeken op Rhino Horn, is het gewoon een neti pot of een soort van. Heb dat inderdaad ook wel eens gebruikt toen ik verkouden was.

Ik kende het ook niet, maar getver... Door je ene neusgat erin en door het andere eruit is toch een enorm rotgevoel? Bij mij zou het toch niks uithalen want als ik verkouden ben loopt het juist aan 1 stuk door. Nooit verstopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven