Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Doro75 schreef:
09-12-2018 23:43
Bovenstaande was met knipoog, hè Lientje. Nijn heeft het maar goed bij jullie. Al een beetje bekomen van Schiphol?

Wij hebben gisteren een boom gekocht en opgetuigd. De kinderen hielpen zo goed. Je merkt echt dat ze ouder worden. Kerstliedjes erbij. Heerlijk knus en kneuterig. Ik durf de boom alleen niet te showen in het kerstbomen topic van Yellow, want mijn onsamenhangende verzameling kerstballen, -knutsels en -frutsels met sentimentele waarde steekt wat bleekjes af bij al die perfect gestylde bomen daar :$

Vandaag heel rustig aan gedaan. Vanmiddag en potje Monopoly gespeeld. Voor het eerst met de kinderen. Ze snapten het al snel, ook het wheelen & dealen. Zo blij. Kunnen we het eindelijk samen spelen :yes:
Dat klinkt heel gezellig!
lise1985 schreef:
10-12-2018 00:16
Dat klinkt heel gezellig!
Dat was het ook 😊 Potje niet uitgespeeld overigens, want de spanning begon op te lopen en de vermoeidheid bij mij toe te slaan. Maar toch. Het was heel fijn!
lise1985 schreef:
10-12-2018 00:15
Stap voor stap nu. Eerst het gedoe met het UWV rond krijgen en de pijnbestrijding. Daarna ga ik nadenken over een second opinion. Mijn md begon er ook over en ik sta er ook wel voor open. Ik kan het er alleen nu niet bij hebben.

Man slaapt bij zijn ouders om wat files te ontwijken voor morgen. Ik moet morgen met mijn oma naar het ziekenhuis.

Vandaag geluncht bij een vriend van ons die, na heel belangstellend gevraagd te hebben naar de situatie, aangaf dat hij me zo positief ingesteld vindt. Ik vind zelf van niet.

Het blijft lastig vind ik :-(
Ik snap het helemaal. Stap voor stap.

En vwb er positief / negatief in staan. Ik weet ook nooit zo goed wat daar van te vinden.

Ik vind het vreselijk dat mijn oude leven voorbij is en dat ik dagelijks strijd tegen vermoeidheid, pijn en misselijkheid. Komt ook nog een portie angst bij voor de toekomst.

Maar ja, het is nu eenmaal niet anders. Dus als ik er mentaal ook nog in blijf hangen, heb ik er alleen mezelf mee. Want hoe depressief word je wel niet als je daar de hele tijd over blijft nadenken? Als je je leven nu blijft afzetten tegen je oude leven? Dus ja, ik probeer zo veel mogelijk te kijken naar wat ik nog wél heb en kan en zo min mogelijk te denken aan wat ik had of in de (hopelijk verre) toekomst ga verliezen.

Sommigen vinden dat knap. Anderen vinden dat wonderlijk (want je bent toch ziek enzo, dus hoezó zeg je dat het goed gaat met je ?!).

Ik vind het de enige manier om mentaal overeind te blijven. En nee, dat lukt natuurlijk niet altijd. En een groot deel is ook een soort ‘toneelspelen’ : doen alsof het gaat, omdat het dan voor mij het makkelijkst is om de dag door te komen. Om het er niet óók nog over te moeten hebben.

Of ik nu dapper ben of een struisvogel, daar ben ik nog niet over uit. Ik houd het maar op een dappere dodo ofzo ;-)
Succes morgen met je oma! :redrose:
Doro75 schreef:
10-12-2018 00:42
Ik snap het helemaal. Stap voor stap.

En vwb er positief / negatief in staan. Ik weet ook nooit zo goed wat daar van te vinden.

Ik vind het vreselijk dat mijn oude leven voorbij is en dat ik dagelijks strijd tegen vermoeidheid, pijn en misselijkheid. Komt ook nog een portie angst bij voor de toekomst.

Maar ja, het is nu eenmaal niet anders. Dus als ik er mentaal ook nog in blijf hangen, heb ik er alleen mezelf mee. Want hoe depressief word je wel niet als je daar de hele tijd over blijft nadenken? Als je je leven nu blijft afzetten tegen je oude leven? Dus ja, ik probeer zo veel mogelijk te kijken naar wat ik nog wél heb en kan en zo min mogelijk te denken aan wat ik had of in de (hopelijk verre) toekomst ga verliezen.

Sommigen vinden dat knap. Anderen vinden dat wonderlijk (want je bent toch ziek enzo, dus hoezó zeg je dat het goed gaat met je ?!).

Ik vind het de enige manier om mentaal overeind te blijven. En nee, dat lukt natuurlijk niet altijd. En een groot deel is ook een soort ‘toneelspelen’ : doen alsof het gaat, omdat het dan voor mij het makkelijkst is om de dag door te komen. Om het er niet óók nog over te moeten hebben.

Of ik nu dapper ben of een struisvogel, daar ben ik nog niet over uit. Ik houd het maar op een dappere dodo ofzo ;-)
Je omschrijft het precies zoals ik het voel.

Die vriend raakte ook nog een gevoelige snaar trouwens, door over mijn studie te beginnen.

Voor mij komt nu pas het besef dat dit misschien wel mijn leven is en blijft.
Het stomme is dat ik er gewoon niet fatsoenlijk over kan praten.
Zodra iemand er naar vraagt klap ik dicht en komt er alleen nog een koel, zakelijk en feitelijk verhaal uit.
Zo idioot.
lise1985 schreef:
10-12-2018 00:54
Je omschrijft het precies zoals ik het voel.

Die vriend raakte ook nog een gevoelige snaar trouwens, door over mijn studie te beginnen.

Voor mij komt nu pas het besef dat dit misschien wel mijn leven is en blijft.
Het stomme is dat ik er gewoon niet fatsoenlijk over kan praten.
Zodra iemand er naar vraagt klap ik dicht en komt er alleen nog een koel, zakelijk en feitelijk verhaal uit.
Zo idioot.
Ik denk -psychologie van de koude grond- dat het een soort beschermingsmechanisme is.
En ja hoor, weer(nog) wakker. Ik ben de hele nacht al aan het hoesten, temperatuur is opgelopen tot bijna 39 graden. Heb net een pijnstiller en hoestdrank genomen en nu maar hopen dat ik nog even in slaap val.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Beterschap Cesium!

@doro, ik denk dat je gelijk hebt hoor. Maar gevoelsmatig maak ik het mezelf toch lastig.
Goedemorgen

Doro wat heb je dat goed verwoordt. Zo zie ik het ook voor me.
Ik heb geen last van depressies maar ben er wel gevoelig voor. Ik word door mijn omgeving ook in de gaten gehouden, anders kan ik er wel in komen.
Zelf heb ik soms lastige dagen, dat ik helemaal klaar ben met alles en iedereen, en niks kan hebben. En dat je dan altijd wel mens hebt die zeggen: Maar is dit chronisch dan? Ik sta de laatste jaren wel steeds positiever in het leven. Met dit soort dagen vind ik het ook vreselijk, het regent, vroeg donker. En mijn lichaam is hier ook niet blij mee, het voelt als lood. Zodra het zonniger en warmer wordt zit ik letterlijk en figuurlijk beter in mijn vel.

Hier gaat het wel redelijk nu. Ik ben een beetje nerveus voor vandaag. Ik ga tijdelijk even werken op een andere locatie (we kwamen erachter dat mijn contract nog doorloopt omdat ik niet mee ben verhuisd naar andere locatie). Moet wel een stuk verder reizen dan normaal, maar dat maakt niet uit. Het is maar voor 2 weken.
Heb wat last van keelpijn. De verkoudheid wordt wel minder maar het blijft altijd zo lang door sukkelen.
Alle reacties Link kopieren
Cesium,kan je in elk geval geen codeinetabletjes vragen tegen de hoest?
Wakker liggen is naar! :hug:

Doro, ik heb ook zo'n rommelboom die ik denk ik maar niet in Yellow's topic ga plaatsen.
Allerlei kleuren ballen, kinderen zijn bijna volwassen maar zelfs de knutselstukjes van de kleuterschool en basisschool gaan er nog in. :proud:
Dochter hangt alles elk jaar er trouw weer in, al dan niet met hulp van vriendinnen die dat thuis niet mogen maar o zó leuk vinden want: "gestylde boom die er perfect moet uitzien dus dat doet moeder bij hun thuis"
Mij boeit dat niet. Het moet vooral gezellig zijn. En gezellig is mijn boom, ook al is het dan een rommelboom.

Ik ben al megaproduktief geweest vanmorgen.
Veel gedroomd want wat druk in mijn hoofd maar wel goed geslapen .
Heb al mijn huis schoon, was gevouwen en gestreken, dochters kamer opgeruimd( ik weet het, moet ze zelf doen maar ik kon er opeens niet meer tegen, mijn halve servies stond er oa),een was gedraaid en ben heel stoer met de kerstversiering begonnen.
Ahum.
Ik heb dus 2 van die lichtpiramides voor de ramen gezet. Het begin is er. :proud:

Vanmiddag ga ik de boom opzetten. Dochter gaat hem versieren vanavond( mam, denk erom dat je het niet stiekem alvast zonder mij doet hè !!???)
Wij zijn dol op Kerstmis. Radio op tien en meebrullen met Sky Radio.
Man wordt nu al gek van ons. :rofl:

Nu zo eerst maar eens een bakkie koffie drinken met vriendin. Ik was om vijf uur al op en ben sindsdien aan een stuk door bezig geweest dus ik heb het wel verdiend.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wow Lientje, waar haal je die energie vandaan.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
10-12-2018 08:38
Wow Lientje, waar haal je die energie vandaan.
Dat weet ik ook niet, ik voel me zomaar even super vanmorgen.
Ik denk: daar moet ik dan maar gelijk gebruik van maken ! :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
10-12-2018 08:41
Dat weet ik ook niet, ik voel me zomaar even super vanmorgen.
Ik denk: daar moet ik dan maar gelijk gebruik van maken ! :rofl:
Goed punt :proud:

Ik zit nog even een kopje koffie weg te werken voordat ik met mijn oma naar het ziekenhuis moet. Best spannend eigenlijk voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen boom en krijgen er ook geen, maar anders is het ook een rommelboom. Ik heb een paar jaar terug een hele doos met ballen weggedaan, want ik had spullen van mezelf, van m'n ouders en zelfs van m'n oma. Toevallig hielden we alledrie van rood en goud en zilver en glas, dus het past allemaal wel een soort van bij elkaar.
Maar goed, geen boom dus.

Het weekend voor kerst neemt oudste met vriend de kerstversiering op zich, terwijl man en ik bij een toernooi zijn en zoon werkt. :proud:

Goedemorgen overigens
Ik vind het knap, Lientje, wat je allemaal al hebt gedaan vandaag. Ik ben al trots dat ik het bed uit ben. Morgen weer aan het werk. Hoop dat ik de hele morgen m'n ogen open kan houden o_o Oogleden zijn nog wat dik, maar totaal niet blauw. Ik ben er goed doorheen gerold.

Sterkte Cesium. Wakker liggen door hoesten is weer een heel andere vorm van naar.

Jij ook succes Kwebbeltje.

En Lise, ik herken dat wel. Emotioneel ingaan op hoe je je voelt is lastig. Bij mij is het ook altijd 'goed', omdat ik geen zin heb bij een praatje op straat alles te spuien.

Leuk he Doro, als ze zo oud zijn, dat je dat soort spelletjes kunt gaan doen. :)
Later is nu
Goedemorgen,
Ik zit net aan een kopje thee en heb alles bijgelezen
Een :hug: voor iedereen die het kan gebruiken.
Ik heb nu van een aantal het adres gekregen voor het dturen van een kerstkaartje. Ik krijg 20 dec pas weer geld, dan kan ik kerstkaarten en zegels kopen. Ze zijn dan niet op tijd voor de kerstdagen, maar er na. Sorry. Had ook niet mee moeten doen als je geen geld hebt. Wil nu niet zielig overkomeb.
Alle reacties Link kopieren
Moge! Hier aan de koffie, om tien uur komt begeleiding helpen met schoonmaken.

Fysio belde net, mijn therapeut is ziek. Moet woensdag ook niet, dus meteen helemaal niets deze week. Eens kijken of ik vanmiddag dan een rondje kan lopen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nartjie: maak je geen zorgen, ik hoef in ieder geval geen kaartje terug. Ik vind het leuk om ze te sturen en dat geldt voor wel meer mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, je hoeft niet perse iets terug te sturen hoor!
Plak gewoon een leuk kaartje hier op het forum voor iedereen. Kost je hooguit wat tijd en is ook hartstikke leuk en gezellig!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
10-12-2018 10:20
Nartjie, je hoeft niet perse iets terug te sturen hoor!
Plak gewoon een leuk kaartje hier op het forum voor iedereen. Kost je hooguit wat tijd en is ook hartstikke leuk en gezellig!
Dat was ook mijn idee :-D
Mijn oma mag weer twee keer onder het mes, ditmaal voor staar aan beide ogen. Dus morgen weer een ritje naar het ziekenhuis en dan in januari nog twee keer.
Ze vonden haar verrassend kwiek en pienter voor haar leeftijd, dat was dan wel weer grappig.
En gelukkig geen ernstige aandoeningen geconstateerd, dat was eigenlijk de aanleiding voor het onderzoek.
lise1985 schreef:
10-12-2018 11:32
Mijn oma mag weer twee keer onder het mes, ditmaal voor staar aan beide ogen. Dus morgen weer een ritje naar het ziekenhuis en dan in januari nog twee keer.
Ze vonden haar verrassend kwiek en pienter voor haar leeftijd, dat was dan wel weer grappig.
En gelukkig geen ernstige aandoeningen geconstateerd, dat was eigenlijk de aanleiding voor het onderzoek.
Fijn dat het meeviel!
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
10-12-2018 09:22
Ik heb nu van een aantal het adres gekregen voor het dturen van een kerstkaartje. Ik krijg 20 dec pas weer geld, dan kan ik kerstkaarten en zegels kopen. Ze zijn dan niet op tijd voor de kerstdagen, maar er na. Sorry. Had ook niet mee moeten doen als je geen geld hebt. Wil nu niet zielig overkomeb.
Nartjie, ik heb tegen iedereen gezegd: ik hoef geen kerstkaart terug. Ik vind sturen leuk. Ik vind ontvangen ook erg leuk, maar het is geen 'voor wat hoort wat'. Echt niet. En het is zeker niet de bedoeling dat jij geld gaat uitgeven, dat je eigenlijk niet hebt. Het is niet de bedoeling dat deze actie jou (of één van de anderen) je stress geeft of je schuldig laat voelen.
Kerst is oa géven en dat doe ik graag, als het tenminste om kaartjes gaat. Chocolade houd ik liever zelf, bijvoorbeeld :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn Lise, van je oma. Hoewel oogoperaties mij echt heel eng lijken. Zeker nu ik weet hoe het is als je (alleen nog maar) aan je oogleden zitten, terwijl je gewoon wakker bent. .. brr
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven