Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn (vervolg nr. zoveel)

22-10-2018 20:15 2984 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ik ben weer thuis. Met twee anesthesiologen hebben ze geprobeerd ditmaal wel de goede plek te vinden. Een half uur lang met een naald gezocht naar de juiste weg. Uiteindelijk hebben ze wel de blokkade uitgevoerd maar weer met twijfels.
De tweede anesthesioloog twijfelt nu of mijn pijn wel bij de wortel van S1 vandaan komt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ooow :steam:. Soms zijn artsen dom, vind ik. Hopelijk kun je vandaag bijkomen van de hele actie. Sterkte!
Lise: dus nu weer twijfel? Sterkte hoor, ga eerst maar eens lekker slapen en bijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
27-12-2018 09:49
:|

Dat is geen fijn vooruitzicht voor je. Wie weet bedenkt hij zich nog of verzint hij (of jij) een plan B.

Mijn huisarts staat er gelukkig anders in.
Plan B komt. Hij gebruikt tramadol als een soort noodstop terwijl hij verder nadenkt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Pfff Lise, wat een gehannes!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
27-12-2018 11:23
Plan B komt. Hij gebruikt tramadol als een soort noodstop terwijl hij verder nadenkt :)
Maar zou je je dan niet eens laten doorverwijzen?
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
27-12-2018 11:28
Maar zou je je dan niet eens laten doorverwijzen?
Misschien naïef, maar ik vertrouw mijn HA wel. En ik geloof dat ik er zelf nog niet echt aan toe ben dit op te schalen. Klinkt dat onnozel? Waarschijnlijk wel, maar ik ben nu Jolly-die-ook-pijn-heeft en nog niet klaar om Chronische-patiënt-die-ook-Jolly-is te zijn, als je snapt wat ik bedoel. Ik vind het lastig. Ik heb tot voor kort mijn ziektes en afwijkingen vrij stevig genegeerd, waar de schade natuurlijk alleen maar groter van is geworden, en ik hou mijn kop nog zoveel als ik kan in het zand.

(Nog niet eerder benoemd geloof ik: diabetes, proteïne-C-deficiëntie en wellicht nog sarcoidose)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Pf, Lise, ik hoop dat het wel goed komt nu. Met z'n 2en zoeken en dan nog niet zeker zijn. Het is me wat.

Jolly begrijpelijk. Mijn huisarts is ook zo, eerst zelf uitproberen. Toch wil ik af en toe wel eens eerder doorverwezen worden. Ik heb nu al ruim 2 jaar last van de overgang. Achteraf had ik liever gezien dat hij me ineens doorverwees naar iemand, die met die klachten overweg kan, want de eerste keer dat ik bij hem kwam was 2016, maar toen had ik natuurlijk al ruim een half jaar of langer last. (Inmiddels lijkt mijn lichaam het weer enigszins zelf te kunnen)

Wij hebben vandaag een etentje en dan 3 dagen niets. Wat een heerlijkheid.
Later is nu
JollyRider schreef:
27-12-2018 11:32
Misschien naïef, maar ik vertrouw mijn HA wel. En ik geloof dat ik er zelf nog niet echt aan toe ben dit op te schalen. Klinkt dat onnozel? Waarschijnlijk wel, maar ik ben nu Jolly-die-ook-pijn-heeft en nog niet klaar om Chronische-patiënt-die-ook-Jolly-is te zijn, als je snapt wat ik bedoel. Ik vind het lastig. Ik heb tot voor kort mijn ziektes en afwijkingen vrij stevig genegeerd, waar de schade natuurlijk alleen maar groter van is geworden, en ik hou mijn kop nog zoveel als ik kan in het zand.

(Nog niet eerder benoemd geloof ik: diabetes, proteïne-C-deficiëntie en wellicht nog sarcoidose)
Dat zou voor mij een reden temeer zijn om het nu eens echt goed te laten bekijken. Misschien beïnvloedt de ene kwaal de andere, of anders doen de verschillende medicijnen dat wel. En ik begrijp je ontkenning heel goed maar of het slim is?
Ik ben er wel even klaar mee. Het is verdorie zo’n duidelijk verhaal en juist dat wat erg zichtbaar is op de beelden en strookt met mijn pijn, trekken ze in twijfel omdat ik geen pijn had bij het inspuiten.
Terwijl dat ook kan als ze niet op de goede plek zitten. Persoonlijk denk ik dat.

Ze vonden ook nog dat ik zo gelaten was tijdens de behandeling...
Alle reacties Link kopieren
Oh Fuck Lise, had je je 'oh ik ben zo zielig want ik heb al een jaar pijn' gezicht niet bij je? Zo word je ook nooit een echte patiënt natuurlijk. :roll:

:hug:
Later is nu
Je moet er klaarblijkelijk een bepaalde houding bij hebben, Lise.
Te gek voor woorden toch.
Alle reacties Link kopieren
En huilen. Heel veel huilen. Maar niet té veel huilen, want dan heb je niet echt pijn, maar ben je een aansteller, die doet alsof ze pijn heeft vanwege de 'ziektewinst'.
Jaha, chronisch ziek zijn is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Aspirant chronisch zieken kunnen nog wat opsteken van dit topic. :lijstje:
Later is nu
JollyRider schreef:
27-12-2018 11:23
Plan B komt. Hij gebruikt tramadol als een soort noodstop terwijl hij verder nadenkt :)
Ah, dat klinkt dan weer goed!
Pfff... Lise....

Daar word je toch wel een beetje moedeloos van. Dat ze een nieuwe theorie hebben over de oorzaak van de pijn is nog tot daar aan toe. Dat kan een kwestie zijn van voortschrijdend inzicht, waardoor je uiteindelijk dichter bij de oorzaak en oplossing komt. Artsen zijn natuurlijk geen goden die alles in één keer weten.

Maar dan zo’n opmerking over dat je gelaten bent... Je bent toch gewoon wie je bent? De één steekt zijn kop in het zand, de ander is emotioneel en weer een ander gelaten. Je kunt toch moeilijk toneel gaan spelen daar?

Sterkte meis. Dit is wel een domper.

Ik hoop dat de blokkade toch gelukt is voor je. Duurt toch altijd even voor je dat weet, meen ik me te herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte VGM, wat zal je geschrokken zijn zeg.

Yellow :hug: fijn dat de kerst beter uitgepakt heeft dan je had gedacht

Lise, ik hoop dat de blokkade wel gaat werken, maar wat een onkunde. En dat ze dan ook nog jouw verhaal in twijfel gaan trekken.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
27-12-2018 11:39
Dat zou voor mij een reden temeer zijn om het nu eens echt goed te laten bekijken. Misschien beïnvloedt de ene kwaal de andere, of anders doen de verschillende medicijnen dat wel. En ik begrijp je ontkenning heel goed maar of het slim is?
Nee, slim is het zeker niet. Geloof me, ik weet donders goed hoe dom ik hierin ben
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dreamer schreef:
27-12-2018 11:45
Oh Fuck Lise, had je je 'oh ik ben zo zielig want ik heb al een jaar pijn' gezicht niet bij je? Zo word je ook nooit een echte patiënt natuurlijk. :roll:

:hug:
Nee, die heb ik nog niet.

Ik had mijn ‘doe je werk en laat me slapen’ masker op.
Ik kan daar wel het zielige slachtoffertje gaan uithangen maar wat is het nut?
Bovendien heeft de tramadol redelijk wat invloed op mijn psyche.

Ik begrijp enerzijds wel de opmerking van anesthesioloog nr. 2 maar hij kent niet het hele verhaal.
14 januari een afspraak met mijn eigen anesthesioloog en dan gaan we nog maar eens goed de feiten op een rijtje leggen.
Cesium bedankt voor je lieve kaartje!
Ze gaan vergaderen wat ze gaan doen. Hoor ik na t weekend. Opereren is risicovol maar niets doen is ook geen optie.
Vergeetmenietje1980 schreef:
27-12-2018 13:47
Ze gaan vergaderen wat ze gaan doen. Hoor ik na t weekend. Opereren is risicovol maar niets doen is ook geen optie.
Wat een ontzettend nare situatie, VGM
Vergeetmenietje1980 schreef:
27-12-2018 13:47
Ze gaan vergaderen wat ze gaan doen. Hoor ik na t weekend. Opereren is risicovol maar niets doen is ook geen optie.
Heel veel sterkte Vergeetmenietje!
Vergeetmenietje1980 schreef:
27-12-2018 13:47
Ze gaan vergaderen wat ze gaan doen. Hoor ik na t weekend. Opereren is risicovol maar niets doen is ook geen optie.
Sterkte :hug:
VGM, fijn om iets van je te horen. Balen dat je na het weekend pas hoort wat ze gaan doen. Het is zo al spannend genoeg. Natuurlijk is het goed dat ze dat ze eerst gaan overleggen.
Heel veel sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven