Gezondheid alle pijlers

DE tip bij bultjes na scheren!!!

23-10-2018 17:23 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.
Zoals de titel al zegt.
Wie heeft DE tip voor mij voor bultjes na het scheren.
Oksels en benen gaat zonder problemen.
Echter mijn bikinilijn ( en de rest er tussenin ;) krijg ik altijd last van.
Met de ladyshave iets minder dan bij nat scheren. Maar dan is het niet zo glad.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- scrubben voor het scheren
- met baby poeder scheren ( ladyshave)
- bepanthen na het droog of nat scheren. Zelfs 2 x daags gedurende de dagen na het scheren.

Niks helpt. Na 2 dagen komen de haartjes weer uit en op die plekken komen er dan rode bultjes en soort van puistjes. Het duurt heel lang voordat weer weg is.

Ik heb geen geld voor dure laserbehandelingen of iets dergelijks.

Iemand DE TIP?
Alle reacties Link kopieren
PFB vanish of avoid na het scheren gebruiken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wekelijks naar de sauna en wil niet net rode bultjes lopen.
Wat bij mij goed helpt is, niet tegen de haartjes inscheren, maar met de haargroei meescheren.
Niet scheren?
Of klink ik nu nogal simpel?
Alle reacties Link kopieren
Vaseline
S.. is the best
fff
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 01-11-2018 15:17
98.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
23-10-2018 17:31
Niet scheren?
Of klink ik nu nogal simpel?
Brrrr...
Na het scheren scrubben ( er voor heeft geen nut), twee dagen achter elkaar. nooit meer bultjes.
Alle reacties Link kopieren
Pfb vanish!
Hoeven jullie niet elke dag te scheren om stoppels te voorkomen? Echt, ik zou willen dat mijn hoofdhaar zo snel groeide. Binnen een dag lijkt het wel een Zuid-Europese stoppelbaard en dag twee verga ik van de jeuk. Ik doe alleen de bikinilijn (rekening houdend met een grote bikini) de rest knip ik wel bij.
Chili-concarne schreef:
23-10-2018 17:28
Ik ga wekelijks naar de sauna en wil niet net rode bultjes lopen.
Wat bij mij goed helpt is, niet tegen de haartjes inscheren, maar met de haargroei meescheren.

Daarmee krijg ik de haartjes niet goed weg en groeien ze eerder weer aan.
Wat bij mij helpt:

3 dubbele mesjes gebruiken
scheren met zeep van Dove. (stuk zeep in de andere hand houden en steeds nieuwe erover)
heel goed droog maken met talc poeder.

Heb eigenlijk nooit bultjes
Macada schreef:
23-10-2018 17:23

Zoals de titel al zegt.
Wie heeft DE tip voor mij voor bultjes na het scheren.

Ik dacht eigenlijk dat je zelf DE tip had toen ik de titel las ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eerst huid warm laten worden onder de douche, dan eventueel schubben (wekelijks), scheergel gebruiken. Op tijd scheermesje vervangen, en scheren bijhouden, liefst elke dag even scheren, dan worden de haren niet al te lang ( en kunnen ze minder ingroeien. En na douchen behandelen met Sucocreme zinkzalf ( voor bikinilijn) of bodylotion ( voor benen).
groentuintje wijzigde dit bericht op 23-10-2018 18:17
16.56% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Ik scheer nu nog nauwelijks, dan maar haar. Ik heb teveel ellende gehad met ontstekingen en gedoe, en waarvoor? Na een paar dagen zit het er weer en kan je van voor af aan beginnen. Dat haar groeit daar, jammer dan.


Maar voor die tijd gebruikte ik ook PFB Vanish, had de indruk dat dat wel aardig hielp. Vond het wel duur.
GroteZakChips schreef:
23-10-2018 17:33
Wat ik doe is 1x per week bikinilijn epileren en daarnaast elke dag goed scrubben onder de douche met een zelfgemaakte scrub (op basis van olie en suiker).

Ik laat het om de paar weken waxen en scrub dan inderdaad daarna dagelijks/om de dag. Ik gebruik zo'n scrubhandschoentje. Van PFB Vanish kreeg ik vellen @(
nerdopviva schreef:
23-10-2018 17:54
Ik laat het om de paar weken waxen en scrub dan inderdaad daarna dagelijks/om de dag. Ik gebruik zo'n scrubhandschoentje. Van PFB Vanish kreeg ik vellen @(
Ja die vellen waren wel apart. Zou dat echt vervellen van de huid zijn of dat spul dat 'afbladdert'?
Mesjes op tijd vervangen en calendulacreme.
Alle reacties Link kopieren
Scherp en schoon mesje Ik heb wilkinson intuition, ideaal.

Wassen er voor , scrubben er na.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Na het scheren en afdrogen dun laagje sudocreme (babyzinkzalf in grijs potje) erop smeren en geen jeuk meer.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik epileer en dan tussendoor scheer om het bij de houden gaat het goed.
Alle reacties Link kopieren
IPL!
-srry flauw, maar wil echt zo graag mijn genot delen met anderen. Wat een verlichting! Nooit meer bultjes of ingegroeide haartjes!!-
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook altijd met de haargroei mee scheren. Gaan jullie allemaal tegen dan??
Alle reacties Link kopieren
Na het scheren talkpoeder en als dat op is gebruik ik weleens de aftershave balsem voor gevoelige huid van mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillende tips. Ik ga het maar eens uitproberen.
Niet allemaal tegelijk natuurlijk haha.

@ minkedewit hahaha hilarisch jouw omschrijving.
Alle reacties Link kopieren
In de avond scheren en dan huidolie / babyolie er op doen. Dan kan dat de hele nacht intrekken. Scheren kan best een aanslag zijn op je huid.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven