Gezondheid alle pijlers

Infectie in evenwichtsorgaan zegt dokter

26-10-2018 09:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen goedemorgen :)

Ik kamp helaas nu al 6 weken met draaiduiziligheid klachten. In het begin was het zo erg. Het kwam opeens uit het niets opslaan. Daarvoor heb ik wel een goede keelinfectie gehad ze denken wel dat het iets heeft gedaan aan men evenwichtsorgaan.

Nouja ik was in Berlijn en uit het niets begon de vloer als een kussen te worden. Alles begon te bounzen dus ik viel om. Met men vriend naar buiten en ik zei tegen hem hmm dit voelt niet als een paniekaanval . Dagen gingen voorbij en het werd steeds erger. Direct naar de dokter gegaan en die heeft mijn oren losgespoten. Maar het werd nog erger. Begon te kotsen en kon niks anders dan liggen en hopen dat het snel overging.

Gelukkig wees hij me door naar de KNO want hij dacht infectie op evenwichtsorgaan. 16 november ga ik pas daarvoor testen.

Vorig week had ik eindelijk het gevoel dat het overging. Tot dat ik maandag weer even buiten kwam. Bam ik viel weer om en alles begon te draaien. Ik dacht echt verdorie wanneer houd het een keer op.

Ondertussen ben ik veel bezig met wandelen zodat men evenwicht weer kan wennen aan het lopen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat de ontsteking geleidelijk kon afnemen en dat het er opeens weer is. Ik wordt werkelijk helemaal gek....
Terug naar de dokter dus.
SallySpectra* schreef:
26-10-2018 09:57
Terug naar de dokter dus.
Ze zit nog te wachten tot ze mag komen volgens mij?

Maar ik vind het wel bizar dat ze je zo lang laten wachten met zulke heftige klachten.
YellowLemon schreef:
26-10-2018 10:04
Ze zit nog te wachten tot ze mag komen volgens mij?

Maar ik vind het wel bizar dat ze je zo lang laten wachten met zulke heftige klachten.
Oh ja ik zie het. Nee dat duurt veel te lang natuurlijk. Bel je huisarts/het ziekenhuis/de zorgverzekering dat dit zo niet langer kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar geleden iets vergelijkbaars gehad, gewoon van een simpele verkoudheid die somehow op mijn oren was geslagen. Heel vervelend, duurde echt lang voor het weg trok, maar bij mij is het toen wel uiteindelijk overgegaan. Forceren had alleen echt geen enkele zin. Ik kon niet eens lezen of tv-kijken, daar werd ik al misselijk van. Ben toen - I kid you not - gaan breien om mezelf te vermaken. Het lijkt me wel echt zeker goed dat je nog een keertje belt om t proces te versnellen; zelfs als er uitkomt dat je gewoon zult moeten afwachten tot het vanzelf over gaat, lijkt het me fijn dat je dat in ieder geval zeker weet.
Mai84 schreef:
26-10-2018 10:10
Ik heb een aantal jaar geleden iets vergelijkbaars gehad, gewoon van een simpele verkoudheid die somehow op mijn oren was geslagen. Heel vervelend, duurde echt lang voor het weg trok, maar bij mij is het toen wel uiteindelijk overgegaan. Forceren had alleen echt geen enkele zin. Ik kon niet eens lezen of tv-kijken, daar werd ik al misselijk van. Ben toen - I kid you not - gaan breien om mezelf te vermaken. Het lijkt me wel echt zeker goed dat je nog een keertje belt om t proces te versnellen; zelfs als er uitkomt dat je gewoon zult moeten afwachten tot het vanzelf over gaat, lijkt het me fijn dat je dat in ieder geval zeker weet.
Bohh dat klinkt wel echt heel naar, word je dan niet “gek” op gegeven moment van het zitten en niks doen? :-O$

Hopelijk is dat niet een te off topic vraag. Het is iets waar ik zelf beter in moet worden.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
26-10-2018 10:12
Bohh dat klinkt wel echt heel naar, word je dan niet “gek” op gegeven moment van het zitten en niks doen? :-O$

Hopelijk is dat niet een te off topic vraag. Het is iets waar ik zelf beter in moet worden.
Ja echt happy werd ik er niet van natuurlijk... Maar gelukkig begon t na 4-6 weken langzaam beter te worden en toen kon ik wel wandelen en rustig kleinere stukken lezen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook weleens gehad, ongeveer een maand na een griep raakte ik plotseling mijn evenwicht kwijt, maar bij mij duurde het slechts enkele uren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een familielid van mij had dit ook, heeft een tijd geduurd tot het over was. Ze heeft een paar weken met een rollator buiten gelopen. Ze heeft er nog steeds wel wat last van, in de zind at ze sneller duizelig is vooral bij snelle bewegingen.
Ga naar de dokter als zo erg het blijft of erger wordt, niet wachten tot 16 november.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren
Het is verboden om hier medisch advies te geven, dus dat zal ik niet doen.

Maar kan je wel vertellen dat een collega van mij redelijk gelijke klachten had en dat dat de ziekte van Ménière bleek te zijn.
laat je doorverwijzen naar een neuroloog
YellowLemon schreef:
26-10-2018 10:04
Ze zit nog te wachten tot ze mag komen volgens mij?

Maar ik vind het wel bizar dat ze je zo lang laten wachten met zulke heftige klachten.
Is niet echt 'heftig'/ernstig qua aandoening. Wel echt onwijs naar en vervelend.
Maar bij veel dingen gaat het helaas zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat eng ik zou echt denken dat ik gek werd als de bodem lijkt weg te zakken steeds.
Alle reacties Link kopieren
Met griep heb ik dat ook weleens gehad, wel 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ja het probleem nu is heel erg als ik nu naar de dokter gaat en ik zeg ja het wordt steeds erger hij er verder denk ik niks aan kan doen. Ik heb reisziekte pillen gekregen tegen de duizilgheid. Eerlijk gezegt helpt voor geen meter en je wordt er alleen maar suf van.

Wel fijn dat mensen het herkennen. Ik probeer wel eens af en toe dingen te doen maar na een kwartier moet ik zitten want alles draait. Ik ga het iedergeval dit weekend weer aanzien maar als het volgende week niet verminderd dan bel ik iedergeval de dokter om te laten weten dat.het erger wordt mischien kan hij me helpen dat het proces van de KNO iets sneller gaat

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zou zeker niet het weekend afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Geen ander ziekenhuis in de buurt waar je sneller terecht kan?

Soms heeft het weleens zin om rond te bellen.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Dit kan echt weken duren.

Wanneer het zo heftig is dat je er door over je nek gaat kan de huisarts daar medicijnen tegen geven. Helpt alleen tegen de misselijkheid, niet tegen de duizeligheid.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ja het probleem nu is heel erg als ik nu naar de dokter gaat en ik zeg ja het wordt steeds erger hij er verder denk ik niks aan kan doen. Ik heb reisziekte pillen gekregen tegen de duizilgheid. Eerlijk gezegt helpt voor geen meter en je wordt er alleen maar suf van.

Wel fijn dat mensen het herkennen. Ik probeer wel eens af en toe dingen te doen maar na een kwartier moet ik zitten want alles draait. Ik ga het iedergeval dit weekend weer aanzien maar als het volgende week niet verminderd dan bel ik iedergeval de dokter om te laten weten dat.het erger wordt mischien kan hij me helpen dat het proces van de KNO iets sneller gaat

Bedankt voor de snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat de dokter er niks aan kan doen, maar dat weet je niet zeker. Ik zou heen gaan.

Je kunt je ziektekostenverzekering vragen om wachtlijstbemiddeling, zij kunnen kijken of je niet in een ander ziekenhuis sneller aan de beurt bent.

Als ik jou was, zou ik niet het weekend afwachten.
Als je je te belabberd voelt om het zelf aan te pakken en te gaan bellen, vraag dan of je man, vriend, zus, vader, vriendin, wie dan ook voor jou aan de slag wil gaan.
Wat eten we vanavond?
Bel de KNO-arts en vraag of je eerder terechtkan omdat het erg slecht gaat. Misschien kunnen ze dan eerder tijd voor je maken. Ze maken pas haast voor je als ze weten dat er haast bij is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker de KNO-arts bellen voor een snellere afspraak.
voor het weekend kun je weinig meer doen.
Ik verbaas me trouwens dat je nog naar Berlijn bent geweest en kan lopen.Toen ik die bewuste griep had, bewoog ik me kruipend voort, zo duizelig was ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn vriend is vragen of hij de KNO kan bellen inderdaad. En mischien iets sneller kan. Bedankt voor alle reacties en tips :)
Ik stuur je even een pb
Mai84 schreef:
26-10-2018 10:20
Ja echt happy werd ik er niet van natuurlijk... Maar gelukkig begon t na 4-6 weken langzaam beter te worden en toen kon ik wel wandelen en rustig kleinere stukken lezen enzo.
Hoi Kiaraah,
Hier ook infectie op evenwichtsorgaan gehad. En er ook al flink wat weken flink wat last van.
Ik ben niet gevallen, wel had ik dat gevoel. Ook voelde ik mezelf door de grond vallen, als ik op de bank zat.

Ik dacht na ca 4 wk dat het beter ging, maar helaas, duizeling kwam terug en sinds 2 wk heb ik er (weer) dagelijks last van. Ik voel me er licht misselijk bij.

Ik had her en der gelezen en gehoord dat de restverschijnselen van deze infectie nog heel lang kunnen voortduren.
Heel heel veel rust (en Valeriaan) helpt mij om er niet angstig onder te worden.

In mijn topic Infectie evenwichtsorgaan kan je er meer over lezen, als je wil.

Beterschap! :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven