Gezondheid alle pijlers

Amandeloperatie

08-11-2018 20:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallelujah, wat een pijn!

Vorige week woensdag werden mijn amandelenoperatief verwijderd. Ik bleef 2 nachten in het ziekenhuis maar daarna voelde ik me wat beter. Maar oh jeetje vanaf dag 5 is het een hel.

Ongelofelijk veel pijn, moeilijk te slikken en verschrikkelijke oorpijn. Sinds vorige week dinsdag heb ik niet echt meer een maaltijd gegeten. In totaal 4 waterijsjes, 2x vla en 2 boterhammen.
Veel te weinig dus! Bovendien is mijn smaak enorm veranderd, alles is te zoet of net te bitter.

Normaal ga ik maandag terug aan het werk, maar met deze pijn lijkt me dit onmogelijk.

Mensen met ervaringen? Hoelang bleven jullie last hebben? Smaakte jullie ook alles anders? Wat aten jullie zoal?
Heel herkenbaar. Bij mij ook vanaf dag 5 veel pijn, heeft ruim 2wk geduurd. Veel eten uit de blender gehad, smoothies enzo. Vanillevla, ijsjes. En veel pijnstilling. Kno-arts kan je wel wat sterkers voorstellen dan paracetamol als je nog niets anders hebt. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook ruim 2 weken
Die 2 weken leek er ook totaal geen verbetering in te zitten.
Maar na 2 weken knapte het wel in eens vlot op.
Probeer zeker meer ijs te eten en ook andere zachte dingen. Als je me minder slap voelt kun je 't beter handelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel herkenbaar. Paar jaar geleden gehad, leeftijd midden dertig. Het viel me zwaar tegen hoeveel pijn het deed. Keel brandde continu en ook enorme oorpijn idd, hele kno was erg gevoelig en pijnlijk. Kon ook lang niets eten. Heb 3 weken geleefd op ijswater, vla/yoghurt en waterijsjes. 8 kilo kwijt in 3 weken. Continu Para zetpil samen met Diclofenac zetpil en dat haalde de scherpe pijn er wel wat vanaf, maar het bleef pijnlijk. En toen na 3 weken ging het ineens met sprongen vooruit en kon ik ook weer gaan werken. Was heel naar, maar ik heb er uiteindelijk erg veel profijt van. Sindsdien nooit meer keelontsteking gehad, wat ik daarvoor paar keer per jaar had. Je moet er even doorheen, daarna komt het echt goed. Nog even geduld. Heel veel sterkte en beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met weghalen, wel met keelontstekingen. Wat ik dan heel lekker vind is smooties maken met diepvries fruit! Word lekker koel en dik en je kan er ook nog wat havermout doorheen blenden. Dan krijg je nog wat meer vulling binnen als brandstof! Veel beterschap.
Ik. Heb 2 weken enorme pijn gehad, daarn ang een week herstel.
Alle reacties Link kopieren
Maandag alweer aan het werk? Dat lijkt me echt te snel.
Vorig jaar ook gehad, was inderdaad afzien. Het enige wat hielp was vochtig houden, ik at de hele dag door waterijsjes; van die ijslollies. Ik denk dat er wel 10 zakken doorheen zijn gegaan. Het was of dát, of ik had een ijsklontje in m'n mond. Zowel overdag als een aantal keren 's nachts. Ook de pijnstillers die ik had gekregen op vaste tijden ingenomen.

Heb je wel goede pijnstillers?
Vochtig houden inderdaad, continue kleine slokjes. Waterijsje omgekeerd in een glas zetten en het smeltwater drinken is ook fijn.
En inderdaad, sterkere pijnstilling vragen. Echt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 32 toen mijn amandelen eruit gingen. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen en ben drie weken in de ziektewet geweest. Ik kon opzich wel eerder aan het werk maar omdat ik veel moet praten op het werk heb ik echt de tijd genomen. De eerste week vond ik erg pijnlijk maar te doen met sterke pijnstillers. Ik heb maar één moment gedacht dit trek ik niet meer. Dit was het moment dat de eerste korst los liet. Gelukkig duurde die heftige pijn niet lang en van de tweede korst heb ik niets gemerkt. Ik heb wel echt 1,5 maand gehad dat mijn tong verdoofd aanvoelde. Bij mij is het 100% meegevallen en ik zou het zo weer doen. Het is nu twee jaar geleden en heb geen keelpijn of keelontsteking meer gehad.

Veel beterschap! Mijn tip is ook veel drinken. Al is het maar één slokje per kwartier.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb parcametadol bruis, diclofenac en tramadol van pijnstillers.

Wat ik ook heb is, blijkbaar slaap ik momenteel met mijn mond open waardoor ik erg ga kwijlen. Om dan 2x midden in de nacht wakker te worden van de pijn, ik denk dat dit komt omdat de wonde dan droogstaat.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
08-11-2018 22:09
Ik was 32 toen mijn amandelen eruit gingen. Ik heb 1 nacht in het ziekenhuis gelegen en ben drie weken in de ziektewet geweest. Ik kon opzich wel eerder aan het werk maar omdat ik veel moet praten op het werk heb ik echt de tijd genomen. De eerste week vond ik erg pijnlijk maar te doen met sterke pijnstillers. Ik heb maar één moment gedacht dit trek ik niet meer. Dit was het moment dat de eerste korst los liet. Gelukkig duurde die heftige pijn niet lang en van de tweede korst heb ik niets gemerkt. Ik heb wel echt 1,5 maand gehad dat mijn tong verdoofd aanvoelde. Bij mij is het 100% meegevallen en ik zou het zo weer doen. Het is nu twee jaar geleden en heb geen keelpijn of keelontsteking meer gehad.

Veel beterschap! Mijn tip is ook veel drinken. Al is het maar één slokje per kwartier.
Ohnee de korst is nog niet aan het loskomen! Doet dat nog een keertje zoveel pijn? 🥴
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wel. Ik wist toen heel even niet waar ik het zoeken moest van de pijn. Het leek net of er met naalden werden geprikt. Het was midden in de nacht en ik werd er ook echt zwetend wakker van. Van de tweede heb ik dus niks gemerkt. Dus zo kan het ook.

Je moet er echt even doorheen bijten. Eten is even niet belangrijk maar drinken wel. Ik nam altijd een flesje met ijsklontjes mee naar boven zodat ik in de nacht koud water had. En als je weer wat kunt eten moet je eens koude vanille vla proberen met een kapot geknepen beschuit. Dan moet je het even laten staan tot het beschuit goed zacht is en dan eten. En lauwe bouillon smaakt ook wel en zo krijg je toch wat zout binnen. En veel waterijsjes!
Alle reacties Link kopieren
Deze ochtend plots een nabloeding gehad. Terug onder narcose om het dicht te maken. Alweer een nachtje in het ziekenhuis...

Al heel wat spijt gehad van deze operatie :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik was 21 toen mijn amandelen eruit gingen. 2 weken echt flinke pijn gehad. Maar wat be m ik nu blij dat ze eruit zijn. Nooit meer keelontsteking gehad en als ik nu verkouden ben dan ben ik ook alleen maar verkouden, en niet meteen echt ziek omdat die stomme dingen meteen gingen ontsteken. Ik snap dat je nu baalt en denkt had ik maar nooit..... Maar ze zien het niks voor niks en waarschijnlijk ben je er nu de rest van je leven af!

Heel veel beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend balen SunshineAM8! Je hebt wel heel erg pech... Hopelijk heb je de ergste dagen nu gehad. En echt je hebt er echt goed aan gedaan ook al denk je nu van niet. Maar het is nu even doorbijten en dan is het daarna echt voorbij alle ellende in je keel. Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven