Gezondheid alle pijlers

helicobacter bacterie

16-11-2018 15:10 7 berichten
iets minder dan 5 maanden geleden heb ik de anti biotica kuur genomen omdat er bij mij de helicobacter bacterie was geconstateerd.
Nu heb ik ter controle ongeveer 4 weken geleden bloedgeprikt. Deze was postitief. De dokter wilde ook nog een ontlastingonderzoek en deze was negatief. Nu heb ik begrepen dat de bacterie dus nog wel in mijn lichaam zit maar niet meer actief is (mijn lichaam is als het ware de bacterie nog aan het opruimen)!! Echter heb ik nog wel steeds klachten. Verdwijnen deze pas helemaal als de bacterie geheel uit je lichaam is? of zou het nu goed moeten zijn omdat de bacterie niet meer actief is??
iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Vraag het eens aan de huisarts.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk is de bacterie bestreden, maar je maagslijmvliesontsteking nog niet helemaal over. Lichaam heeft wat tijd nodig
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de klachten nooit helemaal over gegaan. Ik slik nog steeds een maagbeschermer en ik kan slecht tegen alcohol, frisdrank, koffie, (roken is ook slechts voor de maag) en vet eten. Ik krijg snel last van misselijkheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dit is nou typisch iets dat je aan je behandelend arts moet vragen ipv aan leken op een internetforum die a) jouw situatie niet kennen en b) geen verstand van zaken hebben.
.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor klachten heb je? De bacterie kan voor een maagontsteking zorgen en het kan wel even duren voor het genezen is. Dit heeft verder niets te maken met het bloedonderzoek, daar blijkt alleen uit dat er nog steeds antistoffen in het bloed aanwezig zijn, dit is normaal zo kort na de infectie, in ontlasting kunnen ze daadwerkelijk zien of de bacterie er nog zit en dat is dus niet het geval bij jou. Voor mij is het nu een maand geleden dat ik de ab kuur heb gehad en ook ik heb nog steeds klachten, ik heb nu een verwijzing gekregen voor een MDL-arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven