Gezondheid alle pijlers

Tofu feestje

16-11-2018 16:49 27 berichten
Sinds kort probeer ik zo min mogelijk vlees te eten. (Tot tegensputtering van vriend)
Maar elke keer als ik tofu eet, raak ik aan de diarree. Nu ben ik wel een beetje klaar met het bruine feestje en vraag me af of dit normaal is om te hebben. Herkennen andere zich hier in?

(Misschien had dit onder eten gemoeten maar ik kan het de andere lezers toch niet aan doen om over bruine slingers te hebben bij eten?)
Alle reacties Link kopieren
Geen tofu meer eten?

Geen vlees betekent niet automatisch wel tofu.
Such fun!1
Wat Miranda zegt.
Er zijn zoveel manieren om minder of geen vlees te eten zonder tekorten, en geen tofu te eten. Ik eet vrijwel geen vlees maar eet nooit tofu want dat vind ik niet lekker.
Ah, dus het is niet normaal dat tofu je darmstelsel prikkeld? Iemand anders (niet hier) beweerde van wel omdat er meer vezels in zouden zitten en dat je er aan zou 'wennen'.
Ik heb geen idee, sorry.
Heeft je vriend hetzelfde probleem?
RoseHip schreef:
16-11-2018 16:56
Ik heb geen idee, sorry.
Heeft je vriend hetzelfde probleem?
Vriend blijft gewoon vlees eten. Komt geen hap vega bij hem binnen
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb dit niet, maar mijn vriend wel. Om die reden eten wij geen tofu meer. Hij heeft ook last van andere sojaproducten, heb jij dat ook?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
whitewolves schreef:
16-11-2018 16:59
Vriend blijft gewoon vlees eten. Komt geen hap vega bij hem binnen
Wat heeft hij dan te sputteren?
RoseHip schreef:
16-11-2018 17:02
Wat heeft hij dan te sputteren?
Als hij kookt, vind hij het te veel moeite om een vleesvervanger of het vlees er naast te koken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is tofu soja en voor soja kan je allergisch zijn?
Alle reacties Link kopieren
Tofu is toch niet te hacken joh!
Zit smaak noch kraak aan.
Wij eten nu al de hele week vegetarisch.
Niet omdat het nou moest, maar omdat ik zo veel heerlijke recepten ken waar geen gram vlees in voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
16-11-2018 16:54
Ah, dus het is niet normaal dat tofu je darmstelsel prikkeld? Iemand anders (niet hier) beweerde van wel omdat er meer vezels in zouden zitten en dat je er aan zou 'wennen'.

Vezels in tofu ? Lijkt me niet, hoor.
Ik heb alleen last van tofu als ik het met veel scherpe kruiden bereid.
Maar misschien verteer je sommige sojaproducten niet goed ? Tempeh (gefermenteerde soja) schijnt beter verteerbaar te zijn, al moet je wel van de sterke smaak houden. Of probeer eens seitan, of falaffel (van kikkererwten). Er is zoveel keus tegenwoordig.
nounou
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
16-11-2018 17:06
Tofu is toch niet te hacken joh!
Zit smaak noch kraak aan.
Wij eten nu al de hele week vegetarisch.
Niet omdat het nou moest, maar omdat ik zo veel heerlijke recepten ken waar geen gram vlees in voorkomt.

Je moet die zachte tofu ook eerst marineren of krokant bereiden. Het kan best oke zijn.
Such fun!1
Zazamaenade schreef:
16-11-2018 17:10
Vezels in tofu ? Lijkt me niet, hoor.
Ik heb alleen last van tofu als ik het met veel scherpe kruiden bereid.
Maar misschien verteer je sommige sojaproducten niet goed ? Tempeh (gefermenteerde soja) schijnt beter verteerbaar te zijn, al moet je wel van de sterke smaak houden. Of probeer eens seitan, of falaffel (van kikkererwten). Er is zoveel keus tegenwoordig.

Ah dus die gene riep maar gewoon wat. Duidelijk.

Ik ga eens proberen of dat een ander effect heeft.
karin6789 schreef:
16-11-2018 17:06
Tofu is toch niet te hacken joh!
Zit smaak noch kraak aan.
Wij eten nu al de hele week vegetarisch.
Niet omdat het nou moest, maar omdat ik zo veel heerlijke recepten ken waar geen gram vlees in voorkomt.
Ik vind tofu wel gewoon lekker :-O$
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
16-11-2018 17:12
Je moet die zachte tofu ook eerst marineren of krokant bereiden. Het kan best oke zijn.
Voor best oke ga ik de moeite niet doen.
Ik heb het vroeger vaak geprobeerd, inclusief marineren en zo, maar ik vond het desondanks niet lekker.
En je kunt heerlijk vegetarisch koken zonder.
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
16-11-2018 17:05
Volgens mij is tofu soja en voor soja kan je allergisch zijn?
Diarree is geen allergische reactie. Het kan wel zijn dat TO er intolerant voor is, dan kun je vaak wel een beetje soja eten maar niet teveel, want dan gaan je darmen met je aan de haal.

Hoe reageer je verder op peulvruchten, wel goed?

Tempeh zou ook mijn tip zijn. Omdat het gefermenteerd is, is het beter verteerbaar, en persoonlijk vind ik het ook veel lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan tofu wel eten, maar ik vind er niet veel aan. Zolang je het goed doorbakt kan het geen kwaad. Ook ongebakken zouden er niet veel bacteriën in moeten zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
whitewolves schreef:
16-11-2018 17:04
Als hij kookt, vind hij het te veel moeite om een vleesvervanger of het vlees er naast te koken.
Als jij kookt maak jij dan wel zijn vlees klaar?

Zou in elk geval stoppen met die tofu.
Ga meer seafood eten als je met vlees wil minderen.
Alle reacties Link kopieren
Soja is een bekende allergeen.

Ik eet zelf weinig vlees en dan natuurvlees. Soja eet ik zelden. Het is milieu onvriendelijk en zit vol stoffen die op oestrogeen lijken. Hier zeurt men over de pil maar met een beetje soja inname zit je zo boven de hoeveelheid hormonen die in de pil zit..zeg maar ruim er boven. Straks krijgt je vriend tieten.

Een voedselallergie begint vaak in het maag-darmkanaal dus dat diarree geen symptoom kan zijn van een allergie is onzin. Dit staat op website van de stichting voedsel allergie: Consumptie van soja kan alle mogelijke allergische reacties geven: oraal allergiesyndroom, luchtwegklachten, maagdarmklachten, huidklachten en anafylaxie.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-11-2018 18:31
79.58% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
redbulletje schreef:
16-11-2018 18:02
Als jij kookt maak jij dan wel zijn vlees klaar?

Zou in elk geval stoppen met die tofu.
Ga meer seafood eten als je met vlees wil minderen.
Ja natuurlijk
Moosey schreef:
16-11-2018 17:22
Diarree is geen allergische reactie. Het kan wel zijn dat TO er intolerant voor is, dan kun je vaak wel een beetje soja eten maar niet teveel, want dan gaan je darmen met je aan de haal.

Hoe reageer je verder op peulvruchten, wel goed?

Tempeh zou ook mijn tip zijn. Omdat het gefermenteerd is, is het beter verteerbaar, en persoonlijk vind ik het ook veel lekkerder.
Andere peulvruchten gaan prima.
whitewolves schreef:
16-11-2018 17:04
Als hij kookt, vind hij het te veel moeite om een vleesvervanger of het vlees er naast te koken.
Wat erg.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
16-11-2018 17:06
Wij eten nu al de hele week vegetarisch.
Niet omdat het nou moest, maar omdat ik zo veel heerlijke recepten ken waar geen gram vlees in voorkomt.
Kom maar op met die recepten!
(niet helemaal on-topic, maar ja..)
Nokie schreef:
16-11-2018 19:24
Kom maar op met die recepten!
(niet helemaal on-topic, maar ja..)
Ik keur het goed! (Ik wil ook die recepten :whistle: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven