Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie met flishie clips

05-12-2018 20:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Na een lange zoektocht naar een geschikte anticonceptiemiddel kwam ik tot de conclusie dat ik mij maar moet laten steriliseren.
Ik heb in het verleden de pil geslikt en daar werd ik behoorlijk depressief van, spiraaltjes worden door mijn lichaam afgestoten en van condooms krijg ik een naar branderig gevoel ongeacht de hoeveelheid glijmiddel die wij gebruiken.
Ik heb een doorverwijzingsbrief gekregen van de huisarts en ik ben aan het lezen over de mogelijkheden die er zijn.
Essure wordt niet meer gedaan omdat het achteraf vervelende bijwerkingen bleek te hebben. Geen optie dus.
Maar laparoscopische sterilisatie waar flishie clips wordt gebruikt geeft ook bijwerkingen die vergelijkbaar zijn met de bijwerkingen van Essure. Ik kan op de Nederlandstalige websites weinig over vinden maar op de Engelstalige website lees ik schrikbarende dingen.
Zijn er hier vrouwen die ervaring hebben met die flishie clips?
Als ik geen flishie clips wil hebben in mijn lijf moet ik dan mijn eileiders verwijderen? :-[
Alvast bedankt
Je kunt beter je eileiders behouden en je baarmoeder laten verwijderen. Bij sterilisatie blijf je ongesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ervaring. Wat wil je er over weten? Ik word idd nog steeds ongesteld, best veel ook aangezien ik nu ook ben gestopt met de pil.

Maar verder heeft het alleen maar voordelen voor mij. Ben heel blij met de keuze die ik heb gemaakt.

Maar je moet er natuurlijk wel 100% achter staan
Alle reacties Link kopieren
iris1986p schreef:
05-12-2018 20:51
Hier ervaring. Wat wil je er over weten? Ik word idd nog steeds ongesteld, best veel ook aangezien ik nu ook ben gestopt met de pil.

Maar verder heeft het alleen maar voordelen voor mij. Ben heel blij met de keuze die ik heb gemaakt.

Maar je moet er natuurlijk wel 100% achter staan
Fijn dat je nergens last van hebt.
Ik ben gewoon bang voor bijwerkingen die de artsen in Nederland gewoon niet erkennen.
Ik heb gelezen over vrouwen die last van angsten, depressies, slaapstoornissen en pijn in verschillende plekken in het lichaam. Ik zit niet te wachten op dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta natuurlijk 100% achter mijn keuze en het lijkt mij heerlijk om niet meer te moeten rommelen met anticonceptie. Blijven menstrueren is voor mij geen probleem, Ik beschouw het als een teken van dat mijn lichaam nog gezond is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eileider laten dichtbranden. Net als met de clips een laparoscopische operatie , maar zonder lichaamsvreemd materiaal in je lijf. Zelf helaas te maken gehad met essureellende en ik zou ook nooit meer zoiets als clips willen. Of wat voor implantaat dan ook...
Eierstokken blijven dan gewoon zitten dus alles blijft verder werken.
enniee schreef:
05-12-2018 21:53
Eileider laten dichtbranden. Net als met de clips een laparoscopische operatie , maar zonder lichaamsvreemd materiaal in je lijf. Zelf helaas te maken gehad met essureellende en ik zou ook nooit meer zoiets als clips willen. Of wat voor implantaat dan ook...
Eierstokken blijven dan gewoon zitten dus alles blijft verder werken.
Dit. En ook partner heeft zich laten steriliseren, dus dubbel zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels nergens meer last van. De eerste maanden na de operatie had ik steeds buikpijn na een inspannende dag. Maar dat is daarna helemaal verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook. Sinds een jaar ongeveer.
Van de pil kreeg ik allerlei bijwerkingen.
Toen kids gekregen.
Tussen de kids en erna 2 verschillende koperspiralen gehad maar van beide kreeg ik erg veel buikkrampen en bloedverlies tijdens menstruaties. Ook last van touwtje tijdens seks.
Sinds sterilisatie geen bijwerkingen opgemerkt. Bloedverlies stukken minder, gewoon normaal weer. Geen buikkrampen of rugpijn tijdens menstruatie. Dus erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
enniee schreef:
05-12-2018 21:53
Eileider laten dichtbranden. Net als met de clips een laparoscopische operatie , maar zonder lichaamsvreemd materiaal in je lijf. Zelf helaas te maken gehad met essureellende en ik zou ook nooit meer zoiets als clips willen. Of wat voor implantaat dan ook...
Eierstokken blijven dan gewoon zitten dus alles blijft verder werken.
Wat jammer dat jij last had van die nare bijwerkingen van Essure.
Bij mij gaat het inderdaad om de lichaamsvreemde dingen. Ik heb 3 jaar lang een koperspiraal gehad en had in die 3 jaar last van vage klachten die ik niet gelijk aan een spiraaltje kan koppelen ( buikpijn, angst, depressie). Later heeft mijn lichaam dat spiraaltje afgestoten en liet ik daarna gelijk een gynefix plaatsen. Die heeft mijn lichaam ook eruit gewerkt zonder dat ik het merkte. Wonder boven wonder waren die vage klachten als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik dacht dat die gynefix beter was maar toen ik bij de controle te horen kreeg dat het spiraaltje weg was ontdekte ik dat die vage klachten door koper kwamen. Ik kreeg bevestigen van verhalen van vrouwen die dat ook hadden.
Ik weet dus dat ik niet tegen koper kan. Goud, zilver en titanium ook niet want ik kreeg gelijk een ontsteking wanneer ik oorbellen draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de filshie clips gehad. Ik heb ze na 20 jaar laten verwijderen omdat ik sterk het vermoeden had dat een aantal van mijn klachten door die clips kwamen. Achteraf bleek dat niet zo... Ik heb me er in verdiept, wel een paar jaar geleden dus. De clips met eileiders kunnen gaan draaien of er af vallen en gaan rondzwerven in je onderbuik als ik me goed herinner ( is al weer een paar jaar geleden dat ik er over gelezen heb). Google op de clips en ontdek waarom die clips ook geen goed idee is imho. Dichtbranden zonder lichaamsvreemde stoffen zou mijn absolute voorkeur hebben wanneer ik voor de keuze zou staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook clips maaar nergens last van.
Bij mij wilde ze niet dichtbranden omdat ik geen kinderen had en toen was ik 30,en werd nogal moeilijk gedaan.
En clips kan je nog terugdraaien mocht ik van gedachten veranderen.

Alleen de eerste paar dagen last gehad,menstruatie is wel iets meer geworden maar heb er geen last van
Alle reacties Link kopieren
Doen ze zoiets makkelijk als je 31 bent en bewust kinderloos?
anoniem_348605 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 21:20
5.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Possa schreef:
07-12-2018 03:47
Doen ze zoiets makkelt als je 33 bent en bewust kinderloos?

Bij mij deed de gynaecoloog erg moeilijk,en probeerde me eerst een spiraal aan te praten.
Ik ben zelf ook bewust kinderloos en weet al van jongs af aan dat ik geen kinderen wilde,toch schijnt het niet normaal te zijn als je dat zegt.
Ook moest mijn man zich maar laten steriliseren want de operatie was dan veel makkelijker maar dat wilde ik niet.
Ik moest daarna 3 maanden stoppen met de pil om te kijken hoe mijn natuurlijke menstruatie zou gaan. Al met al heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik gesteriliseerd werd.
mano28 schreef:
07-12-2018 09:45
Bij mij deed de gynaecoloog erg moeilijk,en probeerde me eerst een spiraal aan te praten.
Ik ben zelf ook bewust kinderloos en weet al van jongs af aan dat ik geen kinderen wilde,toch schijnt het niet normaal te zijn als je dat zegt.
Ook moest mijn man zich maar laten steriliseren want de operatie was dan veel makkelijker maar dat wilde ik niet.
Ik moest daarna 3 maanden stoppen met de pil om te kijken hoe mijn natuurlijke menstruatie zou gaan. Al met al heeft het bijna een jaar geduurd voordat ik gesteriliseerd werd.
Waarom wilde je dat niet? Zou denken beter alletwee gesteriliseerd!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-12-2018 10:51
Waarom wilde je dat niet? Zou denken beter alletwee gesteriliseerd!
Stel we gaan uit elkaar dan kan hij nog wel met iemand anders kinderen krijgen.
Ik ben degene die geen kinderen wilt,dus ik laat mij dan steriliseren.
mano28 schreef:
07-12-2018 11:07
Stel we gaan uit elkaar dan kan hij nog wel met iemand anders kinderen krijgen.
Ik ben degene die geen kinderen wilt,dus ik laat mij dan steriliseren.
Maar dan is je relatie gebaseerd op gebakken lucht als hij niet eveneens bewust kindvrij is toch en al rekening houdt met dat ie een relatie na jou wel een kind wil?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels bijna 3 jaar gesteriliseerd met de filshie clips. Geen last van bijwerkingen.

Destijds uitleg van de gynaecoloog m.b.t. het dichtbranden van de eileiders; in sommige gevallen hersteld het lichaam dit zelf weer, door middel van een 'nieuw' weggetje. Dus dan niet meer beschermd tegen zwangerschap.

Aan de andere kant heb ik een kennis die ook met de clips in verwachting is geraakt... Maar dit is zeer uitzonderlijk hoor :-)

Het gaan 'zwerven' van een clip in de buik is wel besproken door de gynaecoloog als een zeldzame complicatie.

Verwijderen van de baarmoeder is mij afgeraden indien het niet noodzakelijk is. Dit geeft op latere leeftijd vaak problemen, zoals verzakkingen in het kleine bekken en/of incontinentie. Hier moeten dan herstel operaties voor worden uitgevoerd, al dan niet met het plaatsen van matjes o.i.d. (aldus de arts).

Ik kan me er overigens wel voorstellen om de clips ooit te laten verwijderen na de overgang, dan zit er niets 'vreemds' meer in mijn lichaam.
Bij mij zwerft er een clip, ze weten waar die zit ivm echo ( omdat ik niet meer menstrueerde en mega folikels had) en ik heb geen complicaties van de zwervende clip.

Maar word wel in de gaten gehouden. Ik ga misschien ook de clips laten verwijderen na de overgang.
Ik heb de clipjes sterilisatie en een nova sure (laparoscopisch, onder narcose) laten doen toen ik 31 was. Geen nare bijwerkingen gehad, alleen twee weken krom gelopen van de kramp van de nova sure. Let erop dat áls je ooit een nova sure overweegt, dit niet meer kan als je op een andere manier gesteriliseerd ben (Essure veertjee bijvoorbeeld). Tegelijk gaan die 2 ingrepen in 1 moeite door.
Ik ben er heel blij mee! Sindsdien ook geen druppel bloed gezien ;)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-12-2018 11:37
Maar dan is je relatie gebaseerd op gebakken lucht als hij niet eveneens bewust kindvrij is toch en al rekening houdt met dat ie een relatie na jou wel een kind wil?

Hij wil ook geen kinderen,vind het wel best zo.
Nou nee,maar een relatie kan altijd stuklopen en je weet niet wat er dan nog op je pad komt.
Ik ben altijd heel duidelijk geweest,voor mij geen kinderen. En we missen ook niks.
Alle reacties Link kopieren
enniee schreef:
05-12-2018 21:53
Eileider laten dichtbranden. Net als met de clips een laparoscopische operatie , maar zonder lichaamsvreemd materiaal in je lijf.
Check!

3 dagen horizontaal op de bank en verder nergens last van gehad 👍
Alle reacties Link kopieren
Ik lees tot nu toe hier alleen maar goede verhalen over die clips. Dat is positief. Toch denk ik dat ik toch mijn eileiders dicht laat branden. Ik wil geen risico nemen met lichaamsvreemde voorwerpen in mijn lijf.
Bedankt voor jullie reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven