Gezondheid alle pijlers

Hevige menstruatie

07-12-2018 19:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje. Heeft er iemand ervaring met gynaecologische ingrepen bij hevige menstruatie?
Ik heb het al jaren hevig en sinds de geboorte van de kinderen is het verergerd.
De huisarts vindt het niet ongebruikelijk dat het na kinderen krijgen erger wordt.
(Dus niet vlak na de bevalling, maar al jaren bedoel ik...)
Ik lek de eerste dagen steeds door en draag dan dubbele bescherming. Heb ook erg pijn.
Verder alles normaal dus ik denk geen aanwijzingen voor vleesbomen oid.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg.....Prikpil een optie? Blijft menstruatie vaak uit.
door laten verwijzen naar de gynaecoloog .
Ik heb een paar weken geleden de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Mijn menstruaties worden ook steeds heftiger, tja wanneer is de grens bereikt? Ik dacht steeds, het hoort erbij..
De huisarts stelde spiraaltje voor. Deze heeft hij niet kunnen plaatsen waardoor ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog. Deze zag erg veel slijmvlies in mijn baarmoeder. Kon ook een poliep zijn. Moet net na mijn volgende menstruatie weer een echo laten maken om te kijken of het alleen slijmvlies is of ook een poliep. Dan wordt er een behandeling voorgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst om een dvw naar de gynaecoloog vragen. Eerst maar eens zien waar de hevige menstruatie vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
07-12-2018 19:33
Vervelend zeg.....Prikpil een optie? Blijft menstruatie vaak uit.
Of je bloed gezellig maanden door :nope:
Alle reacties Link kopieren
Naar de gynaecoloog. Ik had hetzelfde en bij mij is mijn baarmoederslijmvlies weggebrand. Kan alleen als er geen kinderwens meer is.
Ik heb de Nova Sure methode laten doen. Helemaal geweldig.http://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-b ... n/novasure
Alle reacties Link kopieren
Maar dat baarmoederslijmvlies schijnt ook terug te kunnen groeien
Superhuisvrouw schreef:
07-12-2018 23:52
Maar dat baarmoederslijmvlies schijnt ook terug te kunnen groeien
Niet gehad, en ook nog niet eerder gehoord. Het is een methode die al een jaar of vijftien, twintig, toegepast wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor mij heel herkenbaar!
Heb een implantaat gehad, beviel helemaal niet en een spiraaltje, die bleek 3 jaar lang niet goed gezeten te hebben.
Mijn moeder en zus hadden er ook last van, soort van erfelijk belast zeg maar.
Als er verder geen afwijkingen zijn raad ik je aan om de pil door te slikken. Is mij aangeraden door 2 gynaecologen en ook de huisarts vindt het prima.
Ik ben inmiddels 50, laatst een paar dagen gestopt met de pil (ik was heel nieuwsgierig ) maar na 6 dagen toch maar weer begonnen,. Wat een ellende!
Voor het beeld; ik verlies heel veel stolsels en kan het beste onder de douche blijven staan om me enigszins fris te voelen.
Over 3 jaar probeer ik weer te stoppen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
07-12-2018 23:52
Maar dat baarmoederslijmvlies schijnt ook terug te kunnen groeien
Mwah. Voor mij is het nu 6 jaar geleden dat ik het heb laten doen. En inderdaad, ik menstrueer weer. Maar kan het af met 2 dagen een inlegkruisje gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
geen ervaring met ingrepen maar hier ook iemand met altijd zeer heftige menstruaties en vooral erger geworden na de zwangerschappen. aan de pil gaan (Yasmin) heeft mijn klachten zo sterk verminderd dat er nu alleen sprake is van gewone lichte menstruatie pijn die met een aleev feminax wel te doen is.. sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanwege dezelfde klachten weer de anticonceptiepil gaan slikken. In het verleden hielp dat wel om het bloedverlies meer acceptabel te maken, ik slik dan ook 3 maanden door voor ik een stopweek inlas.
Heb je verder al een menstruatiecup geprobeerd, die heeft meer capaciteit dan een tampon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven