Gezondheid alle pijlers

Zenuwpijn

11-12-2018 21:23 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik heb sinds vanmorgen ineens heftige zenuwpijn vanuit de onderrug naar mijn been. Heeft iemand tips zodat ik zo pijnloos mogelijk de avond/nacht door kom? Elke houding lukt maximaal 2 minuten. Morgen de fysio maar eens bellen..
Wat pijnstillers slikken te voor de hand liggend?
Alle reacties Link kopieren
Paracetamol helpt niet genoeg, en ben allergisch voor ibu. Was ik vergeten te vermelden
Ik heb met enige regelmaat ischias en dat voelt net als jij nu ervaart. Ik smeer de rug en het been dik in met etherische eucalyptusolie, doe er een katoentje overheen en dan ben ik er dezelfde dag nog van af.
Ik zou eerst even naar de huisarts gaan ipv direct naar de fysio.

Ibu helpt niks tegen zenuwpijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de goede tips! Morgen meteen een afspraak maken bij de huisarts en etherische eucalyptusolie halen! Fijn dat je er dan zo snel van af bent Careautje :)
Bij de Tuinen hebben ze grote flessen voor een redelijke prijs.

Succes ermee en beterschap gewenst. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het piriformis syndroom: zenuwpijn in het been die wordt veroorzaakt door de bilspier die de zenuw afknelt (klachten zijn vergelijkbaar met ischias). Bij mij helpt het om mijn bilspier stevig te laten masseren, waardoor de spier wat losser wordt. Kleine kans dat dat het is misschien hoor, maar als de ideeën hierboven niet werken kun je dit misschien nog proberen. Moet je wel iemand hebben die dat voor je wil doen. :P
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zoveel pijn in mijn benen had hielp het om op mijn hurken te gaan zitten. Zo kan je natuurlijk niet slapen maar het verlicht wel even tijdelijk.

Op je zij gaan liggen met een kussentje tussen je knieen en je knieen heel hoog opgetrokken vond ik ook fijn.

Ga morgen naar de dokter, het kan van alles zijn natuurlijk. Eerst even laten uitzoeken waar de pijn vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts: klinkt als hernia...misschien verwijst hij je naar de neuroloog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag een afspraak bij de huisarts. Ben benieuwd! Bedankt voor alle reacties!
viva-amber schreef:
12-12-2018 07:15
Huisarts: klinkt als hernia...misschien verwijst hij je naar de neuroloog.
Nadat je zes weken hebt afgewacht om te kijken of het vanzelf over gaat.

@TO, functioneert je been nog goed?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-12-2018 10:19
Nadat je zes weken hebt afgewacht om te kijken of het vanzelf over gaat.

@TO, functioneert je been nog goed?
Euhm, sloffend gaat het nog redelijk. Zodra ik hem optil schiet het er doorheen. Kracht neemt iets af
Wat zei de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Ze denkt aan Iscias, maar toch voor de zekerheid doorgestuurd naar neuroloog
Alle reacties Link kopieren
Fysio bellen? Misschien contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing naar bijv. een neuroloog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven