Gezondheid alle pijlers

Spiraal laten verwijderen - bijwerkingen?

13-12-2018 16:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn spiraal laten verwijderen, in verband met een aanhoudende overmaat aan afscheiding en pijn tijdens seks. Hebben meer mensen dit gemerkt tijdens het hebben van een spiraal? Ik heb de spiraal in mei dit jaar laten zetten, dus de hoop dat dit nog overgaat is ondertussen wel verdwenen.
Ik vroeg me vooral af wat bij anderen de bijwerkingen waren van het verwijderen (langdurige pijn/bloedingen?) en dan vooral hoe dat was als je meteen met de pil bent gestart na het verwijderen. Ik wil namelijk straks tijdens kerst en mijn vakantie daar meteen na graag niet veel last ervan hebben...
Het verwijderen is zo gepiept. Het kan even gevoelig zijn, maar daarna merk je er niets meer van.
Dat is mijn ervaring tenminste en ik heb er al een aantal gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij waren na het verwijderen de klachten ook gelijk verdwenen. Had ook last van veel bloedingen en soms pijn tijdens het lopen. Toen hij eruit was ben ik nog even flauwgevallen maar daarna was het één en al opluchting :-)
Alle reacties Link kopieren
Verwijderen is geen enkel probleem.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Erin was best pijnlijk en daarom zag ik erop tegen het uit laten halen. Maar dat was in 2 tellen klaar en ik dacht "huh, hoe kan dit nu al klaar zijn?".
Overigens ook veel klachten gehad, maar dan vooral buikpijn.
Alle reacties Link kopieren
Unknown1985 schreef:
13-12-2018 17:24
Bij mij waren na het verwijderen de klachten ook gelijk verdwenen. Had ook last van veel bloedingen en soms pijn tijdens het lopen. Toen hij eruit was ben ik nog even flauwgevallen maar daarna was het één en al opluchting :-)
O wat fijn! Ik ben blij van jullie te horen dat jullie bijna geen last hadden van het eruit halen. Zijn jullie ook meteen begonnen met de pil/een ander conceptiemiddel? Was dat meteen een controleerbare menstruatiecyclus?
Alle reacties Link kopieren
Het is lang geleden, dus herinner me het niet heel goed meer. Maar had het idee dat dat eigenlijk wel gelijk goed ging.
Alle reacties Link kopieren
Eruit is echt een eitje. Goed die eendenbek is nog steeds niet mijn grootste vriend. Maar even hoesten terwijl ze m eruit trekken (bij mij gaf ha dat ook aan, hoest even een keer of 2 meid), en hij was eruit voordat ik er erg in had.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor spiraal heb je? Als je aan de pil gaat krijg je sowieso te maken met hormonen waar je lichaam en maand of drie aan moet wennen. Heb je nu ook een hormoonspiraal? Zijn de hormonen het probleem of het spiraaltje?
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-12-2018 17:53
Wat voor spiraal heb je? Als je aan de pil gaat krijg je sowieso te maken met hormonen waar je lichaam en maand of drie aan moet wennen. Heb je nu ook een hormoonspiraal? Zijn de hormonen het probleem of het spiraaltje?
Ik heb momenteel de Mirena, dus een hormoonspiraal. Heb daarvoor ook 6 jaar de pil geslikt, nooit last gehad van de hormonen. De problemen komen dus echt puur door de spiraal zelf. Hopelijk zorgt die overstap terug dan ook niet voor problemen
Toevallig gaat bij mij maandag na ruim 4 jaar mirena eruit. Ik wil juist even voorlopig geen hormonen (op termijn misschien minipil), hij heeft prima dienst gedaan maar laatste maanden heb ik totaal geen zicht meer op mijn cyclussen, veel meer pms klachten, werking wordt waarschijnlijk minder zei de ha.

Een nieuwe wil ik niet meer, goed te horen dat het eruit halen ook zo gepiept is! Ben benieuwd of ik snel weer beetje regelmatige cyclus heb :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Mirena 5 jaar lang gehad. Toen laten verwijderen omdat hij na 5 jaar eruit moest en aangezien ik dacht binnen 5 jaar ons kinderwens te gaan realiseren, besloten aan de pil te gaan.

Eruit halen was helemaal niet erg. Voordat ik het wist was hij er al uit. Wel erg moeten wennen aan de hormonen van de pil omdat die 50 x meer hormonen bevatten dan spiraal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven